اخبار داغ

بازی با سلامت و روان مردم؛

زندگی با چاشنی فاضلاب؛ حکایت این روزهای مردم چغابل/ تهدیدی که سلامتی شهروندان را نشانه گرفته است

زندگی با چاشنی فاضلاب؛ حکایت این روزهای مردم چغابل/ تهدیدی که سلامتی شهروندان را نشانه گرفته است
معیوب‌بودن شبکه فاضلاب شهری، تجمع آب‌های سطحی و انتشار بوی نامطبوع فاضلاب در «چغابل»، زندگی مردم را مختل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، به دنبال نبود سیستم فاضلاب شهری مناسب و دفع غیربهداشتی فاضلاب در شهر چغابل، علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر، بوی نامطبوعی را نیز ایجاد کرده که در روزهای گرم سال سخت‌تر و غیرقابل‌تحمل‌تر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

معیوب بودن شبکه فاضلاب شهری، تجمع آب‌های سطحی و انتشار بوی نامطبوع فاضلاب در «چغابل»، زندگی را بر مردم این شهر مختل نموده است.

,

با توجه به اینکه سیستم فاضلاب چغابل قدیمی است و به‌صورت اصولی و با چشم‌انداز توسعه آینده شهر ساخته نشده، بایستی سیستم جدید متناسب با توسعه فعلی شهر احداث شود.

,

, ,

فروش منازل توسط شهروندان

, فروش منازل توسط شهروندان, فروش منازل توسط شهروندان,

یکی از ساکنان شهر چغابل در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: سرا ریز شدن فاضلاب در خیابان و کوچه‌ها سلامت ساکنان به‌ویژه کودکان و افراد سالخورده را با خطر مواجه کرده است.

,

وی افزود: اکثر ساکنان پایین‌دست شهر به دلیل نبود شیب مناسب و سرازیر شدن فاضلاب و آب‌های سطحی، منازل خود را برای فروش گذاشتند.

,

این شهروند رومشکانی عنوان کرد: با توجه به اهمیت این مشکل برای مردم شهر چغابل، مسئولان مربوطه بایستی اقدامات لازم برای رفع این مسئله و جلوگیری از عوارض آن انجام دهند، ولی همچنان شاهد هستیم که اهتمام خاصی برخلاف وعده‌های داده‌شده به حل این معظل نشده است.

,

, ,

فعالیت کمیته کارگروه مدیریت پسماند

, فعالیت کمیته کارگروه مدیریت پسماند, فعالیت کمیته کارگروه مدیریت پسماند,

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات حوزه زیست‌محیطی در شهر چغابل عدم وجود سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب است که علی‌رغم افزایش جمعیت و مساحت شهرستان خروجی آب فاضلاب بدون هیچ‌گونه عملیات تصفیه، به‌طور کامل رهاشده است.

,

وی افزود: بوی تعفن فاضلاب نیز موجب رنج شهروندان شده است و الآن نیز به جهت رفع تکلیف در انتهای شهر با یک حلقه چاه جذبی دفع می‌شود که این امر خود باعث انتشار انواع بیماری‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی خواهد شد.

,

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست رومشکان عنوان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان یک دستگاه نظارتی بوده و متولی ساماندهی آن بر عهده شهرداری است، همواره نسبت به این موضوع اهمیت و توجه ویژه ای دارد.

,

وی با اشاره به فعال بودن کمیته کارگروه مدیریت پسماند در رومشکان، تصریح کرد: این جلسات که به‌صورت دوره ای و به ریاست معاونت فرمانداری و اعضای کارگروه برگزار می‌شود و کلیه مسائل و مشکلات حوزه پسماند بررسی و به جهت رفع مشکلات آن بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد.

,

احمدی بیان کرد: بازدیدهای میدانی و گشت‌های مشترک با همکاری شبکه بهداشت و شهرداری در راستای مصوبات کمیته پسماند به‌صورت دوره ای از محل فاضلاب سطح شهر بازدید صورت می‌گیرد و عملیات لایروبی و همچنین آهک پاشی به‌صورت مداوم و مستمر انجام و تا احداث سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب نظارت بر مسائل پسماند در دستور کار این اداره قرار خواهد گرفت.

,

, ,

اصلاح سیستم فاضلاب شهری

, اصلاح سیستم فاضلاب شهری, اصلاح سیستم فاضلاب شهری,

رضا امرایی، شهردار چغابل در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: متأسفانه زمین‌های رومشکان مسطح بوده و مشکل شیب‌ دارند که در زمان قبل از تأسیس شهرداری متولی احداث جداول این کانال سنگی جهاد سازندگی سابق بوده است و بعد آن‌یک سری از جداول و کانال را به‌صورت سنتی اجرا و شیب این کانال را در نظر نگرفته‌اند.

,

وی افزود: در آن زمان چغابل دارای جمعیت زیادی نبوده و به‌تبع آن مشکل کمتری در این راستا داشته است، ولی الآن با توجه به افزایش جمعیت و توسعه شهر، بااینکه شهرداری شهر چغابل ایجاد یک سری از جداول را انجام داده است ولی کانال‌هایی بدون کارشناسی و دقت لازم مربوط به گذشته وجود دارد.

,

شهردار چغابل عنوان کرد: از ادارات آب و فاضلاب، راه و شهرسازی و دفتر فنی و مهندسی درخواست داریم تا با همکاری هم در سه‌نقطه از شهر با حفر کانال‌هایی جداگانه به سمت چغابور، درمانگاه و یکی دیگر نیز پشت شهرداری، سیستم فاضلاب را به‌صورت اصولی به حوضچه‌های مدنظر هدایت و با تصفیه فاضلاب‌ها بتوان در صنعت کشاورزی نیز از آن استفاده کرد.

,

وی با اشاره به اینکه اصلاح سیستم فاضلاب شهری نیازمند اعتبار مناسب است، تصریح کرد: با توجه به تأمین اعتبار چهار میلیارد و۲۰۰ میلیون ریالی شهرداری، یک سری دال‌های بتونی نصب و مابقی دال‌ها در حال بتن‌ریزی است که در روزهای آتی نصب می‌شوند، این اقدام کمکی است در راستای کاهش انتشار بوی بد فاضلاب کانال‌ها که لایروبی شده‌اند و همچنین خطر سقوط عابران و وسایل نقلیه را برطرف کرده است.

,

, ,

به گزارش سفیرافلاک، با توجه به اینکه قدیمی بودن و غیراصولی بودن سیستم فاضلاب چغابل موجب مشکلاتی برای مردم «چغابل» شده است که می‌طلبد مسئولان ذی‌ربط استانی و شهرستانی در راستای رفع این مشکل با توجه به توسعه شهر اقدامی ویژه در این راستا انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه