اخبار داغ

در پی جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا؛

سردرگمی مدارس و دانش آموزان با اعلام مجاز نبودن فعالیت مدارس شهری/ دبیر بازگشایی مدارس: مصوبه ای برای عدم بازگشایی مدارس دریافت نکردیم

سردرگمی مدارس و دانش آموزان با اعلام مجاز نبودن فعالیت مدارس شهری/ دبیر بازگشایی مدارس: مصوبه ای برای عدم بازگشایی مدارس دریافت نکردیم
یکه خانی گفت: در حال حاضر برنامه آموزش و پرورش استان بازگشایی تدریجی مدارس از ابتدای آبان ماه است و تاکنون مصوبه جدیدی در خصوص عدم بازگشایی تدریجی به آموزش و پرورش استان ابلاغ نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت که هیچ مدرسه ای در سطح شهرهای استان مجاز به فعالیت نیست و تنها مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر و کارگاه های فنی و حرفه ای و کاردانش می توانند فعالیت کنند . وی همچنین بر برخورد با هرگونه فعالیت مدارس شهری و افزایش نظارت ها در این حوزه تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

سردرگمی دانش آموزان و مدارس در خصوص نحوه آموزش

, سردرگمی دانش آموزان و مدارس در خصوص نحوه آموزش, سردرگمی دانش آموزان و مدارس در خصوص نحوه آموزش,

اعلام این گفته ها توسط استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونا، باعث سردرگمی دانش آموزان و اولیا و مدیران و آموزگاران مدارس شده و این شائبه را ایجاد کرد که بازگشایی مدارس از ابتدای آبان ماه، منتفی شده است و همچنان آموزش ها بصورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

,

رضایی یکی از مدیران مدارس بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در حالی که با همکاران مدرسه در حال برنامه ریزی برای بازگشایی مدرسه از ابتدای آبان ماه بودیم، اما اعلام این خبر توسط آقای استاندار، باعث سردرگمی در برنامه ریزی ها شده و نمی دانیم که باید شرایط را برای آموزش حضوری آماده کنیم و یا اینکه آموزش ها همچنان در بستر فضای مجازی ادامه خواهد داشت؟

,

خسروی یکی از اولیای دانش آموزان هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش ها، ضربه جدی به سطح علمی و یادگیری دانش آموزان زده است و دو فرزند مدرسه ای من واقعا افت تحصیلی داشته اند. در این خصوص حضوری کردن آموزش ها قطعا در رفع افت تحصیلی موثر خواهد بود. اما از طرف دیگر، این بازگشایی دانش آموزان و اولیا و مربیان را در معرض خطر بیماری کرونا قرار می دهد و این نگرانی هم وجود دارد.

,

وی افزود: با اعلام مجاز نبودن مدارس شهری برای آموزش حضوری، اکنون نمی دانیم که فعالیت آموزشی فرزندانمان چگونه خواهد بود.

,

همچنین در حالی که از ابتدای امسال، آموزش در مدارس برخی از روستاهای حاشیه شهر مثل امیرآباد، حاجی آباد و دستگرد، به صورت حضوری بوده است، با اعلام این خبر توسط استاندار، به دانش آموزان اعلام شده که از این پس آموزش به صورت غیرحضوری خواهد بود. از طرف دیگر برخی از مدارسی که تاکنون به صورت مجازی فعالیت داشته اند، به دانش آموزان اعلام کرده اند که قرار است آموزش به صورت حضوری دنبال شود.

,

متاسفانه هم اکنون هیچ ثباتی در برنامه ریزی مدارس وجود ندارد و هر روز تصمیمات جدیدی اعلام می شود.

,

در حالی که دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بازگشایی مدارس را منوط به تایید ستاد مدیریت بیماری کرونا اعلام کرده است که تاکنون این ستاد چنین مصوبه ای نداشته است و بر این اساس مبنای فعلی، ادامه آموزش به صورت غیرحضوری است، اما برخی از مدارس اعلام می کنند که ابلاغیه اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر حضوری بودن آموزش ها از ابتدای آبان ماه را دریافت کرده اند.

,

فعلا مدارس عشایری و روستایی باز است

, فعلا مدارس عشایری و روستایی باز است, فعلا مدارس عشایری و روستایی باز است,

رضا یکه خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی و دبیر پروژه مهر و بازگشایی مدارس، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به اینکه اکنون مدرسه بازشده ای در داخل شهر که حضور مستمر دانش آموزان در آن وجود داشته باشد نداریم، گفت: هم اکنون فقط مدارس روستایی و عشایری باز است، در این خصوص مدارس با نرم کلاسی کمتر از ۱۵ نفر از سوم مهرماه و کلاس های زیر ۳۰ نفر هم با رعایت گروه بندی و مجوز آموزش و پرورش؛ از هفته سوم مهرماه، آموزش حضوری داشته اند.

,

وی افزود: با توجه به بخشنامه مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش، باید مدارس شهری استان از ابتدای آبان ماه بازگشایی شود. در این خصوص باید مدارس شهری زیر ۳۰۰ نفر جمعیت در نیمه اول آبان ماه و مدارس بالای ۳۰۰ نفر هم از نیمه دوم آبان ماه، به صورت تدریجی بازگشایی شود.

,

مصوبه ای برای عدم بازگشایی مدارس دریافت نکرده ایم

, مصوبه ای برای عدم بازگشایی مدارس دریافت نکرده ایم, مصوبه ای برای عدم بازگشایی مدارس دریافت نکرده ایم,

دبیر پروژه مهر و بازگشایی مدارس تاکید کرد: علی رغم داشتن بخشنامه های وزارتی برای بازگشایی تدریجی مدارس از آبان ماه، اما اگر موج بعدی کرونا شکل بگیرد، در بازگشایی مدارس شهری استان، تابع دستورات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خواهیم بود.

,

یکه خانی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه آموزش و پرورش استان بازگشایی تدریجی مدارس از ابتدای آبان ماه است و تاکنون مصوبه جدیدی در خصوص عدم بازگشایی تدریجی به آموزش و پرورش استان ابلاغ نشده است.

,

وی افزود: اگر مصوبه جدیدی هم وجود داشته باشد، مدیران مدارس ملزم به رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه بازگشایی مدارس خواهند شد.

,

هیچ مدرسه ای بدون دریافت مجوز، مجاز به بازگشایی مدارس نیست

,

دبیر پروژه مهر و بازگشایی مدارس بیان کرد: بازگشایی تدریجی مدارس نشان می دهد که اگر شرایط به صورت همین وضعیت فعلی باشد، مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی و برنامه ریزی برای شیوه آموزشی انجام خواهد شد.

,

یکه خانی با تاکید بر اینکه  اینکه هیچ مدرسه ای بدون دریافت مجوز، مجاز به بازگشایی مدارس نیست، گفت: مدیران مدارس موظف هستند با اعلام شیوه آموزشی یعنی اینکه آموزش به صورت حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی از هر دو نوع خواهد بود، و همچنین  شیوه کلاس بندی و گروه بندی، جهت اخذ مجوز بازگشایی به ادارات آموزش و پرورش مناطق مراجعه کنند و بعد از گرفتن مجوز، مدارس را بازگشایی کنند.

,

وی افزود: خود آموزش و پرورش مناطق، با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و تلفیقی از بخشنامه وزارتی، به تدریج بحث بازگشایی مدارس را پیگیری خواهند کرد.

,

 

,

بازگشایی تدریجی مدارس از آبان ماه

, بازگشایی تدریجی مدارس از آبان ماه, بازگشایی تدریجی مدارس از آبان ماه,

دبیر پروژه مهر و بازگشایی مدارس در خصوص اعلام  این موضوع که مدارس شهری مجاز به فعالیت نیستند، گفت: اینکه استاندار گفته که مدارس شهری مجاز به بازگشایی نیستند، احتمالا مربوط به زمان فعلی است نه در مورد بازگشایی مدارس از ابتدای آبان ماه، که این موضوع درست هم هست.

,

یکه خانی تاکید کرد: اکنون طبق بخشنامه ای که داریم، مدارس شهری استان با جمعیت  زیر ۳۰۰ نفر در نیمه اول آبان و و مدارس دارای جمعیت بیشتر از ۳۰۰ نفر، در نیمه دوم آبان، بازگشایی خواهند شد. اما تاکنون از ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ابلاغیه ای نداشته ایم و مطابق با بخشنامه عمل خواهیم کرد.

,

وی اظهارکرد: البته در همه مدارس، الزاما آموزش حضوری نخواهد بود و هر مدرسه ای به اقتضای شرایطی که دارد، نحوه آموزش را ارائه خواهد کرد، که بر این اساس ممکن است قسمتی از آموزش حضوری و قسمتی غیر حضوری و در واقع ترکیبی از هر دو نوع باشد.

,

مجوزهای متفاوت برای بازگشایی مدارس متعدد

, مجوزهای متفاوت برای بازگشایی مدارس متعدد, مجوزهای متفاوت برای بازگشایی مدارس متعدد,

دبیر پروژه مهر و بازگشایی مدارس یادآور شد: در این خصوص شورای مدارس، شرایط مدرسه را سنجیده و مصوب خواهند کرد که نوع آموزش حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی باشد. این شورا موضوع کلاس بندی و تعداد روزهای آموزش حضوری و غیرحضوری را هم تعیین و مصوبه اش را به مدیریت آموزش و پرورش مناطق ارسال خواهد کرد. در این خصوص به هر مدرسه مجوز خاص خود آن داده خواهد شد و ممکن است مجوز هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت باشد. درواقع هیچ اداره ای مجاز نیست که بازگشایی همه مدارس را با یک مجوز صادر کند.

,

یکه خانی افزود: هم اکنون پایه اول و دوم ابتدایی یک روز در هفته آموزش حضوری دارند. در هنرستان ها هم درس هایی که ماهیت عملی دارند، به صورت حضوری آموزش داده می شوند.

,

وی گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از شیوع بیماری کرونا در مدارس نداشته ایم.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه