اخبار داغ

عاشقان دل‌باخته یا فرصت‌طلب‌ها؟!

ورود هم‌نشینان «خوبان عالم» به دایره طلایی/ پرواز فِرست‌کلاس «آقای ۲۶ درصدی» به فدراسیون کشتی!

ورود هم‌نشینان «خوبان عالم» به دایره طلایی/ پرواز فِرست‌کلاس «آقای ۲۶ درصدی» به فدراسیون کشتی!
فدراسیون کشتی در جدیدترین اقدام خود، مسیرها را برای ورود یک فرد پرحاشیه و جنجال‌ساز به دایره مقدس کشتی باز کرده.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با پایان مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلوی نروژ و کسب نتایج درخشان و قابل دفاع از سوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان، لزوم تقدیر مناسب و در خور شأن قهرمانان بارها از سوی اهالی رسانه به فدراسیون کشتی و نهادهای بالادست یادآوری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی که با مجموع کسب ۱۳ مدال رنگارنگ از آوردگاه رقابت‌های جهانی به کشور بازگشتند، طبق برنامه‌ریزی‌های فدراسیون کشتی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان قرار بود که مورد تجلیل و حمایت مادی و معنوی قرار بگیرند. این حمایت‌ها اما محدود به نهادهای ورزشی نبود و دستگاه قضایی نیز در کنار یکی دیگر از وزارت‌خانه‌ها به بررسی مشکلات مدال‌آوران کشتی و تقدیر از آن‌ها پرداخت.
,
 
,
در نفس تقدیر و تشکر از کشتی‌گیران فخر ایران زمین و مدال‌آوران ورزش ملی کشور هیچ نقدی نیست، اما چگونگی ورود برخی افراد ستاره‌دار به فدراسیون کشتی و ساخت بولتن تبلیغاتی با استفاده از برند معتبر ستارگان گوش‌شکسته ورزش کشور توسط آن‌ها؛ موضوعی‌ست که نیازمند بررسی و واکاوی دقیق‌تری خواهد بود.
,
 
,
فدراسیون کشتی در دوره ریاست علی‌رضا دبیر که خود از قهرمانان نام‌دار کشتی آزاد ایران در رقابت‌های المپیک و جهانی‌ست، توانسته اقدامات مؤثری را اجرایی کند و ضمن بازسازی ۳ خانه کشتی مهم و مجهز، وضعیت مالی کشتی‌گیران را نیز با جذب حامیان مالی بهبود بخشیده.
,
 
,
تمام این مسائل اما این موضوع را توجیه نمی‌کند که افراد امتحان پس داده، پرحاشیه و مردود شده به تشک مقدس کشتی راه پیدا کنند. فدراسیون کشتی با انتشار خبری مبنی بر «حمایت مدیرعامل ایرلاین زاگرس» به مسئله‌ای اشاره داشت که شاید به چشم اهالی کشتی چندان آشنا نباشد اما فوتبالی‌ها حساسیت خاصی به این نام دارند.
,
 
,
سیدعبدالرضا موسوی، مدیرعامل هواپیمایی زاگرس که سابقه‌ای پرحاشیه در هیأت‌مدیره باشگاه استقلال داشته و این روزها در ساختمان فدراسیون فوتبال و کمپ تیم‌های ملی هم رفت‌وآمد چشم‌گیری دارد، در جدیدترین ماجراجویی رپورتاژ خبری خود راهی مجموعه ورزشی آزادی و اتاق ریاست فدراسیون کشتی شده تا احتمالاً از این راه به مقاصد خود دست یابد.
,
 
,
این شخص که سفرهایش به همراه تیم مدیریتی خبرساز فدراسیون فوتبال به کشورهای اروپایی در اتمسفر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته، حالا در کنار رئیس فدراسیون کشتی می‌نشیند و به بهانه حمایت میلیونی از مدال‌آوران، قطعاً در فکر اجرایی کردن مقاصد آتی خود از این طریق خواهد بود.
,
 
,
سیدعبدالرضا موسوی که نامش با اعطای «وام قرض‌الحسنه ۷ میلیارد تومانی» به باشگاه استقلال و دریافت ضرر روزانه ۵۰ میلیون تومانی با سودی بیش از ۲۶ درصد بر سر زبان‌ها افتاد، این گونه برای خود نامی دست‌وپا کرد تا با استفاده از همین اخبار و شایعات، راهی ستاد من‌درآوردی «هماهنگی و برنامه‌ریزی جام جهانی ۲۰۲٢ قطر» در فدراسیون فوتبال شود.
,
 
,
حالا در فدراسیونی که کرسی ریاست خود را در اختیار علی‌رضا دبیر می‌بیند، چنین فردی تنها با صله مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای ۱۳ آزاد و فرنگی‌کار مدال‌آور تیم‌های ملی کشتی در رقابت‌های جهانی علم حمایت مادی را به دوش گرفته؛ رقمی که برای هر قهرمان در صورت تساوی تقسیم، حدود ۴۵ میلیون تومان خواهد شد که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و کار فوق‌العاده کشتی‌گیران در اسلو، در قبال منافعی که برای موسوی خواهد داشت چندان هم چشم‌گیر به‌نظر نمی‌رسد.
,
 
,
علی‌رضا دبیر که کشتی را به حق ورزشی مقدس و ملی می‌بیند، چگونه حاضر به هم‌کاری با فردی شده که سابقه وام‌های پرسود به باشگاه استقلال و حاشیه‌سازی گاه‌وبی‌گاهش دادِ همه را درآورده و البته در فدراسیونی که هر روز پر از اخبار ضدونقیض و حاشیه هاست، رفت و آمد دارد؟!
,
 
,
البته هنوز معلوم نیست که مقصد مدیرعامل ایرلاین زاگرس از ورود به ساختمان فدراسیون کشتی چه بوده؛ آیا در این محل هم به دنبال عقد قرارداد هم‌کاری پروازی با علی‌رضا دبیر خواهد بود و یا فقط به پروپاگاندای رسانه‌ای تنها با خرج کردن ۶۰۰ میلیون تومان برای نام‌های بزرگی نظیر حسن یزدانی، محمدرضا گرایی، کامران قاسم‌پور و امثالهم رضایت خواهد داد.
,
 
,
فارغ از این بحث و در مسئله‌ای دیگر، فدراسیون کشتی در خبری مدعی شده که یکی از «حامیان و عاشقان کشتی» تعداد ۴۵ سکه طلا را به مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ اهدا کرده؛ اطلاع‌رسانی ناقصی که مشخص نیست کیفیت سکه‌های طلایی چطور بوده و این عاشق دل‌باخته کیست؟!
,
 
,
وقتی کیفیت سکه‌ها اعم از تمام بهار، نیم بهار، ربع بهار و انواع گرمی مشخص نباشد و نام اهداکننده عاشق نیز ذکر نشود، شائبه‌های زیادی در اتمسفر پیرامونی کشتی در آستانه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر شکل خواهد گرفت. هم‌چنین استفاده از چنین ادبیاتی که امروزه در سایر فدراسیون‌های پرطرفدار که محل عبور و مرور سیدعبدالرضا موسوی هم هست نیز باب شده، عاقبت چندان خوشی برای ورزش ملی به دنبال نخواهد داشت.
,
 
,
باید از فدراسیون کشتی و در رأس آن علی‌رضا دبیر که همیشه از مسائل مالی ناراضی بوده و متذکر شده که شفافیت را نیز در دستورکار خود قرار داده، پرسید که علت این کژتابی‌ها و استفاده از منابع مالی افراد نه‌چندان خوش‌نام چیست. کشتی ایران زمین سال‌ها مهد پرورش پهلوانانی چون غلام‌رضا تختی، توفیق جهان‌بخت، عبدالله موحد و منصور برزگر بوده و نام و منش شهیدان گران‌قدر ابراهیم هادی و مصطفی صدرزاده را به دوش می‌کشد.
,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه