اخبار داغ

معاون سوادآموزی اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

فعالیت ۱۷ مرکز یاددهی و یادگیری خراسان رضوی در طرح ملی سواد و زندگی

فعالیت ۱۷ مرکز یاددهی و یادگیری خراسان رضوی در طرح ملی سواد و زندگی
اسدی گفت: ۱۱۰ مرکز یاددهی و یادگیری در سطح خراسان رضوی فعال است که از این تعداد ۱۷ مرکز یاددهی و یادگیری این استان مجری طرح ملی سواد و زندگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون سوادآموزی اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه مراسم آغاز بکار یک مرکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی در بخش روداب سبزوار در گفت‌وگو با صبح توس؛ اظهار داشت: با افزایش این مراکز، افراد بیشتری زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرار می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مصطفی اسدی افزود: هم اینک ۱۱۰ مرکز یاددهی و یادگیری در سطح این استان فعال است که از این تعداد ۱۷ مرکز یاددهی و یادگیری این استان مجری طرح ملی سواد و زندگی است.

,

وی با اشاره به برنامه زیری برای افزایش مراکز یاددهی برخوردار از طرح ملی سواد و زندگی به ۹۰ مورد در سطح خراسان رضوی تصریح کرد: از این طریق علاوه بر سوادآموزی، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال و تولید مورد توجه قرار گرفته است.

,

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار نیز گفت: علاوه‌ بر فعالیت‌های نهضت سوادآموزی مراکز محلی یادگیری با هدف توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری و یاددهی، در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.

,

 عبدالمجید شجاع افزود: در این مراکز یادگیری محله، سوادآموزان علاوه بر آموزش دوره‌های سواد، یک مهارت نیز در رشته های مختلف چرم دوزی، خیاطی، دوخت عروسک، تولید ماسک و  فرت بافی را  فرا می‌گیرند.

,

میانگین باسوادی در جمعیت شهروندان متعلق به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان خراسان رضوی بیش از  ۹۸ درصد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه