اخبار داغ

در کهگیلویه و بویراحمد؛

وضعیت آب آشامیدنی "لوداب" و "چین" غم‌بار و گریه‌آور است/ با گردنه‌بندی عده‌ای شرور در جاده پاتاوه-دهدشت برخورد شود+عکس

وضعیت آب آشامیدنی "لوداب" و "چین" غم‌بار و گریه‌آور است/ با گردنه‌بندی عده‌ای شرور در جاده پاتاوه-دهدشت برخورد شود+عکس
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در سفر به منطقه لوداب گفت: وضعیت آب آشامیدنی لوداب و چین غم‌بار و گریه‌آور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح زاگرس آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد  صبح امروز سفری دو روزه به بخش لوداب و دهستان چین داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

نماینده ولی‌فقیه در استان در نشست پایانی و جمع‌بندی این سفر اظهار کرد: وضعیت آب در لوداب عذاب‌‌آور و غم‌بار و گریه‌آور است.

,

وی گفت: عمده مشکلاتی که در این دو روز در لوداب دیدیم مشکل آب است هر چند کارهایی برای آبرسانی صورت گرفته اما مردم در خصوص آب به شدت در مضیقه هستند.

,

امام جمعه یاسوج با بیان این که پیگیر مشکلات مردم دهستان چین و بخش لوداب هستم افزود: همچنین یکی از مشکلات دیگر مربوط به حوزه قضایی و بحث امنیت بود که با دکتر نگین تاجی رئیس‌کل دادگستری استان صحبت کردیم که وعده داد تیمی برای ارزیابی وضعیت امنیت منطقه به بخش لوداب بفرستد.

,

حسینی با هشدار نسبت به این که طبق گزارش ها سرقت در اینجا بیداد می‌کند و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده تاکید کرد: بحث ما این بود که شعبه ای از دادگستری ایجاد مستقر شود و همچنین به وضعیت امنیت جاده قرار است توجه ویژه‌ای شود نکند در این جاده که به شکلی استانی و ملی است افراد خیانتکار و بدکار در مسیر کمین کرده و امنیت افراد را به خطر بیندازند که کاری زشت بوده و زیبنده مردم و منطقه نیست که گردنه بندی باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: گردنه‌بندی برای ۱۰۰ سال پیش است و نباید این انگ و ننگ به منطقه بچسبد و مردم باید با همکاری سپاه و پلیس در میدان حضور داشته باشند و نیروی امنتظامی و دستگاه قضا باید بعد از دستگیری برخورد عبرت‌آموز با این افراد داشته باشند تا دیگران جرات یاغی‌گری در جاده نداشته باشند.

,

وی گفت: جاده دسترسی روستاها به جاده اصلی و جاده دسترسی قبور شهدا در این بخش مشکل دارد مشکل سد سادات و تامین آب شرب از تنگه میان تنگان بیشتر در دستور کار قرار گیرد، می‌توان از مزایای سد سادات در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

,

نماینده ولی‌فقیه در خصوص سایر مشکلات هم گفت: موضوع اشتغال و کارآفرینی از دیگر دغدغه‌های ما در این بخش است که باید مسوولان بشتر پای کار بیایند و فرهنگ سازی کنند تا مردم وارد تولید شوند.

,

حسینی با انتقاد از روند تولید در استان گفت: در کویر ایران از خاک شوره‌زار «زر» برداشت می‌کنند اما در مناطق ما با این همه مزایا، جنگل‌ها و منابع بکر استفاده‌ چندانی برای اشتغال و کارآفرینی نمی‌شود در مناطق استان ما ظرفیت فراوان ولی فرهنگ کار بسیار ضعیف است.

,

وی با خطاب قرار دادن مدیران در خصوص این که در حوزه کار و اشتغال باید تلاش شود؛ افزود: یکی از اساتید دانشگاه تعریف می‌کرد در این مانده و متحیرم که فرزند خود را به دانشگاه صنعتی شریف بفرستم یا به نجاری چرا که قطعا با آموختن هنر هرگز بیکار نمی‌ماند.

,

حسینی به سایر مشکلات منطقه لوداب اشاره کرد و گفت: خط دهی مخابرات خیلی برای مردم منطقه مهم است، زمان‌بندی اجرای مصوبات خیلی مهم است مساجد مشکلات زیادی دارند مردم باید زمین را تهیه کرده و در اداره اوقاف ثبت کنند تا بتوانیم برای ساخت مساجد آن‌ها کمک کنیم تا روحانی هم مستقر شود اما گاه در روستاها مسجد و روحانی دارند اما استقبالی نمی‌شود که خدا از ما نمی‌پذیرد.

,

, ,

, ,

, ,

خبرنگار: اسحاق باقرزاده
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه