اخبار داغ

جای خالی نظارت مسوولان:

تجارت آزاد با شهریه‌های میلیونی داوطلبان تحصیل در ترکیه!!

تجارت آزاد با شهریه‌های میلیونی داوطلبان تحصیل در ترکیه!!
موسسات پذیرش دانشجو در ترکیه برای همه علاقمندانی که خواهان تحصیل در ترکیه هستند برنامه و آموزش دارند ولی هیچ تضمینی برای قبولی در دانشگاه در برابر شهریه‌های میلیونی اخذ شده از داوطلبان ارایه نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  اروم نیوز، طی روزهای گذشته به هر خیابان و تقاطعی که سر میزنیم با انواع بیلبوردهای تبلیغاتی که سعی در اغواکردن قشر محصل و دانشجو دارند مواجه می شویم که وعده اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه های ترکیه را داده و رویای رنگارنگی از آن سوی مرزها نشان می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم, نیوز,

موسساتی که اقدام به جذب افراد فارغ از هر محدودیتی از سن و جنسیت و تنها با داشتن مدرک دیپلم شما را مجاب به ثبت نام در دوره هایی می کنند که در دوره زمانی تقریبا ۶ ماهه با پرداخت شهریه حدودا ۲۰ تا ۳۰ میلیونی برای شرکت در یک کنکور آماده شوید.

,

این در حالیست که بهترین دانشگاه های دنیا و درجه یک ترین دانشگاه ها از لحاظ استانداردهای علمی در ایران و در تمام شهرهای مرزی به ویژه ارومیه قرار دارد و تحصیل در این دانشگاه ها کاملا رایگان است و دانشجویان برای حضور در دانشگاه های دولتی هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند.

,

شهریه آزمون yos  و tomerحدودا ۴۰ میلیون تومان

, شهریه آزمون yos  و tomerحدودا ۴۰ میلیون تومان, شهریه, آزمون, yos, و, tomerحدودا, ۴۰, میلیون, تومان,

کوروش.س یکی از دانشجویان ۱۹ ساله اهل ارومیه است که امسال برای اولین بار در کنکور شرکت کرد و پس از اینکه نتیجه مورد علاقه خود را نگرفت به دلیل اجبار خانواده در کلاس های آموزشی آزمون yos ثبت نام کرده است.

,

این دانشجو در گفت و گو با خبرنگار اروم‌نیوز اظهار کرد: برای حضور در کنکور زمان زیادی را صرف درس خواندن نکردم به همین دلیل نتوانستم از رشته پزشکی که رشته مورد علاقه بچگی‌هایم بود قبول شوم و به دلیل قرار گرفتن در سن سربازی پدر و مادرم پیشنهاد تحصیل در ترکیه را دادند.

,

کوروش.س ادامه داد: خانواده من متشکل از پدر و مادر و دو خواهر و برادرم بوده و همه این اعضا به جز پدرم بخاطر من حاضر به زندگی در ترکیه شده اند تا من سربازی نرفته و در ترکیه پزشکی بخوانم این در حالیست که نگران هزینه های تحصیل و زندگی در کشور خارجی هستم.

,

این دانشجوی ارومیه ای بیان کرد: برای حضور در کلاس های yos و tomer مبلغی تقریبا به اندازه ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده ایم و اگر پس از ۶ ماه در این آزمون قبول شوم باید برای اعلام درخواست آزمون ورودی هر دانشگاه مبلغی حدودا ۴۰۰ لیر یا بیشتر هم بپردازیم که تقریبا حدودا یک و نیم میلیون تومان است.

,

کوروش.س گفت: اگر هم در آزمون ورودی دانشگاه خصوصی آنکارا قبول شوم باید برای هر سال تحصیلی شهریه ای معادل ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کنم تا بتوانم در رشته پزشکی تحصیل کنم.

,

وی در پاسخ به دلیل علاقه به پزشکی با سخنانی که حاکی از استرس و نگرانی آینده تحصیلی و کاری خود است بیان کرد: از همان دوران کودکی پدر و مادرم علاقه مند بودند تا من دکتر شوم و آنها به فرزند پزشک خود افتخار کنند پس از اینکه در رشته پزشکی دانشگاه های ایران قبول نشدم خواستم به این آرزو در ترکیه جامه عمل بپوشانم.

,

مشکلات تحصیل دختران مجرد در کشور خارجی

, مشکلات تحصیل دختران مجرد در کشور خارجی, مشکلات, تحصیل, دختران, مجرد, در, کشور, خارجی,

سیما صالحی یکی دیگر از شهروندان ارومیه است که در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز از علاقه خود به تحصیل در رشته داروسازی گفت و اظهار کرد: به صورت ۴ سال مداوم در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد شرکت کردم اما رتبه قابل قبولی برای پذیرش در دانشگاه و تحصیل در داروسازی کسب نکردم.

,

وی افزود: مدتی بیخیال تحصیل شدم و به کار روی آوردم که به هر کاری مراجعه می کردم حداقل تحصیلات را لیسانس عنوان کرده و سابقه کار ۵ ساله از من درخواست می کردند اما وقتی تحصیلاتی نداشتم بنابراین کار مورد علاقه خود را هم نیافتم.

,

صالحی بیان کرد: طی سال گذشته تبلیغات موسساتی که اقدام به پذیرش دانشجو در ترکیه می کردند را دیدم و جرقه ای به ذهنم زد که به ادامه تحصیل در ترکیه پرداخته و به قولی هم تحصیل کنم و هم تجربه حضور در کشور خارجی را از نزدیک حس کنم.

,

او گفت: با توجه به اینکه آشنایی نسبتا خوبی با زبان ترکی استانبولی داشتم اقدام به ثبت نام و حضور در این کلاس ها کرده و هم اکنون در یکی از دانشگاه های خصوصی شهر ایغدیر ترکیه قبول شدم اما نه تنها شرایط مالی خانواده فراهم نشد بلکه پدرم رضایت نداد تا من که دختری ۳۰ ساله و مجرد هستم به تنهایی خارج از کشور زندگی کنم.

,

صالحی خطاب به علاقمندان تحصیل در خارج از کشور ابراز کرد: اگر کمی بیشتر وقت خود را صرف تحصیل در دانشگاه شهر خودم می کردم حالا این چنین مستاصل نبوده و حداقل آینده تحصیلی ام مشخص می شد. اگر فردی علاقه به تحصیل در آن سوی مرزها دارد اول فکر کند مگر از زندگی خود چه چیزی می خواهد که در کشور خودش فراهم نیست.

,

او گفت: زندگی و تحصیل در خارج از کشور آنطور که به نظر می رسد راحت و یا جذاب نیست و سختی های بسیار زیادی دارد که هزینه های سنگین مالی تنها بخش کوچکی از آن است و در کنار آن دوری از خانواده و وطن برخورد نامناسب شهروندان کشور خارجی با غریبه ها و مشکلات فرهنگی و غیره می تواند برای یک ایرانی مشکل آفرین باشد.

,

تبلیغات اغواکننده برای جذب دانشجو در دانشگاه های ترکیه

, تبلیغات اغواکننده برای جذب دانشجو در دانشگاه های ترکیه, تبلیغات, اغواکننده, برای, جذب, دانشجو, در, دانشگاه, های, ترکیه,

مدیر یکی از موسسات پذیرش دانشجو در ترکیه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز که خود را علاقمند به حضور در کلاس های yos  عنوان کرده بود اظهار کرد: شما با حضور شش ماهه در کلاس های آمادگی آزمون دانشگاه های ترکیه می توانید به رویاهای خود جامه عمل بپوشانید  و آن را عملی کنید.

,

وی افزود: هزینه تحصیل در یک دوره ۴۰ میلیون تومان است که ما از شما تنها ۲۲ میلیون و برای دوره دیگر دو فقره چک ۸ میلیونی به صورت اقساطی اخذ می کنیم تا شما دغدغه مالی نداشته و با خیالی آسوده برای تحصیل در ترکیه حاضر شوید.

,

او در پاسخ به اینکه منابع آموزشی کلاس ها شامل چه مواد درسی است گفت:‌ریاضی هوش هندسه زبان استانبولی آموزش های ما را شامل می شود و شما باید معدل دانشگاهی خوب داشته باشد تا شانس حضور خود را افزایش دهید.

,

این مسوول موسسه بیان کرد: هرچند حضور در این کلاس ها محدودیت سنی ندارد اما با دارابودن معدل بالا و سن کمتر شما شانس خود را برای قبولی بیشتر می کنید.

,

این سخنان در حالی بیان می شود که اگر فردی معدل بالا داشته و سن او نیز کم باشد به راحتی می تواند در بهترین دانشگاه های ارومیه و تهران قبول و در بهترین رشته ها تحصیل کند که نه تنها دغدغه سفر به خارج را ندارد بلکه از بسیاری جهات به صرفه تر است.

,

هنگامی که در خصوص مساله فرار مغزها سخن می‌رانیم بسیاری از مردم و مسوولان نمی‌دانند راه برخورد با این پدیده نامبارک چیست و چگونه باید در برابر حجم عظیم از دست رفتن نخبگان و جوانان کشور که به امید آینده‌ای روشنتر پا در آن سوی مرزها نهاده و به اهداف تیره و تار خود در خارج بال و پر می‌دهند ایستادگی کرد.

,

اما مسوولان فرهنگی آذربایجان غربی فعالیت موسسات اخذ پذیرش دانشجویان از مراکز علمی و دانشگاهی دیگر کشورها به ویژه کشورهای هم‌مرز با آذربایجان غربی را قانونی دانسته و در سایه غفلت همین مسوولان ارومیه به جولانگاه تبلیغات پرزرق و برق خروج ظرفیت‌های عظیم جوانان به عنوان نیروی انسانی و متفکران آینده این مملکت، به خارج از کشور توسط موسسات اعزام دانشجویان به ترکیه تبدیل شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه