اخبار داغ

در یک گفتگو مطرح شد؛

جنجال رسانه‌ای آبکی درباره قلعه خواری میراث فرهنگی در البرز/ هیچگونه تخریب یا دیوارکشی در حریم و عرصه تپه حیدرآباد انجام نمی‌شود

جنجال رسانه‌ای آبکی درباره قلعه خواری میراث فرهنگی در البرز/ هیچگونه تخریب یا دیوارکشی در حریم و عرصه تپه حیدرآباد انجام نمی‌شود
طی روزهای اخیر یک پژوهشگر میراث فرهنگی البرز را به قلعه خواری متهم و ادعا کرده بود برای تخریب قلعه حیدرآباد ماهدشت مجوز صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، طی روزهای اخیر یک پژوهشگر البرزی میراث فرهنگی را به قلعه خواری متهم کرده و به یک رسانه "بخوانید ایسنا" اعلام کرده بود؛ میراث فرهنگی البرز برای تخریب قلعه حیدرآباد ماهدشت مجوز صادر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
وی همچنین اعلام کرده بود؛ متاسفانه در سال‌ های پیش و پس از ثبت این دو اثر در فهرست آثار ملی ایران، به جهت عدم نظارت و تدبیر اداره کل میراث فرهنگی، بر اثر حفاری‌ های غیرمجاز، آسیب ‌های جدی به تپه و قلعه حیدرآباد وارد شده است.
,
 
,
شبکه خبری تیتریک به سراغ مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز رفت تا از واقعیت ماجرا و ادعای این پژوهشگر با خبر شود، فریدون محمدی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: شهرداری ماهدشت به درخواست یک متقاضی درخواستی برای ما ارسال کرد.
,
 
,
وی افزود: درخواست آنها این بود فردی که در حوالی این قلعه ملک دارد درصدد دیوار کشی است، میراث فرهنگی اجازه دیوار کشی به این فرد، البته با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی داده است موضوع تخریب اصلا در بین نیست.
,
 
,
محمدی اظهار داشت: روال اداری و قانونی درخواست مذکور سپری شده است، پس از اینکه نامه شهرداری ماهدشت به دست ما رسید آن را به معاونت میراث فرهنگی ارجاع دادیم و کارشناسان با حضور در محل، وضعیت ملک را بررسی کردند.
,
 
,
وی تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسان، جلسه کمیته فنی و جرائم برگزار شد، کمیته فنی این موضوع را صورت جلسه کرد و ما طی نامه ای آن را به شهرداری ماهدشت ارسال کردیم، متاسفانه جنجال رسانه ای ادعا دارد که ما نامه تخریب داده ایم.
,
 
,
محمدی گفت: قلعه از بین رفته است و آن چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد تپه حیدرآباد است که وجود دارد، مکان تقاضا شده در عرصه و حریم تپه حیدرآباد نیست. قلعه حیدرآباد در فاصله هزار متری این تپه واقع شده و دیوار کشی آسیبی و محوطه تاریخی وارد نمی‌کند.
,
 
,
وی افزود: کارشناسان میراث فرهنگی بررسی های لازم را انجام داده و به نتیجه رسیده اند، در نامه میراث فرهنگی به شهرداری هم آمده است که دیوار کشی باید با نظارت ما انجام شود، تا این لحظه هیچ دیوار کشی انجام نشده است.
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه