اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ثبت نام طرح جهش تولید مسکن آغاز شد/ آورده متقاضیان چقدر باید باشد؟+ جزئیات و شرایط

ثبت نام طرح جهش تولید مسکن آغاز شد/ آورده متقاضیان چقدر باید باشد؟+ جزئیات و شرایط
بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام مسکن از امروز در سامانه ملی نهضت مسکن (ثمن) به نشانی www.saman.mrud.ir آغاز شد و به گفته معاون وزیر راه متقاضیانی که امکان پرداخت حداقل ۴۰۰ میلیون ریال در مرحله اول را دارند، یک ماه برای ثبت نام زمان دارند.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ وزیر راه و شهرسازی در هفته جاری خبر داد که ثبت درخواست جهت دریافت خانه در طرح جدید جهش مسکن دولت و مجلس از امروز چهارشنبه ۲۸ مهر آغاز می‌شود.

محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی نیز دیروز دوباره اعلام کرد که واجدان شرایط فرصتی یک ماهه برای ثبت نام در طرح جهش مسکن را دارند و ثبت‌نام اولیه به صورت غیرحضوری است. متقاضیان برای ثبت نام در این طرح باید از طریق سامانه ثمن اقدام به ثبت درخواست خود کنند تا پس از استعلامات لازم و سبز شدن استعلام فرم ج و دریافت پیامک، برای تکمیل مدارم اقدام کنند.

براساس این گزارش، متقاضیانی که صحت مدارک آنها تأیید شده به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها یا بنیاد مسکن مراجعه حضوری داشته و مدارک سکونت در شهر مورد تقاضا را ارائه داده و به نظام بانکی برای تشکیل حساب سپرده مسدودی به نام خود، معرفی و پرداخت‌ها تدریجی دریافت شده و متعاقبا به پروژه‌های شروع شده و یا در حال احداث معرفی می‌شوند.

چه کسانی واجد شرایط ثبت‌نام در قانون جهش تولید مسکن هستند؟

  ۱-  افرادی که فاقد مسکن هستند.
  ۲-  افرادی که تا کنون از تسهیلات دولتی برای خرید مسکن استفاده نکرده‌اند.
  ۳-  کسانی که حداقل ۵ سال در شهری مورد نظر در ثبت نام، ساکن باشند.
  ۴-  تاهل برای آقایان از دیگر شروط اصلی برای شمول این طرح است.
  ۵-  افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و زنان خود سرپرست.
  ۶-  امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصدی هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات.
  ۷-  نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و...
  ۸-  امکان سپرده‌گذاری حداقل ۴۰۰ میلیون ریال در مرحله اولا و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, چه کسانی واجد شرایط ثبت‌نام در قانون جهش تولید مسکن هستند؟, چه کسانی واجد شرایط ثبت‌نام در قانون جهش تولید مسکن هستند؟,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


,
, ,

 

,

فرم ج سبز، برای فاقدان مسکن چیست؟

برای احراز این شرط، فرمی با عنوان فرم ج طراحی شده است. استعلام فرم ج افرادی که مصداق فاقدان مسکن مذکور در بند یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشند سبز خواهد بود و برای کسانی که قبلاً از امکانات دولتی تأمین مسکن استفاده کرده‌اند یا مالک زمین یا واحد مسکونی باشند استعلام فرم ج قرمز اعلام خواهد شد.

 

, فرم ج سبز، برای فاقدان مسکن چیست؟, فرم ج سبز، برای فاقدان مسکن چیست؟,
,
,
,
,

قیمت هر متر خانه، در طرح جهش تولید مسکن/سود وام طرح جهش تولید مسکن چقدر است؟

اسماعیل حسین زهی، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس در این مورد  به خبرنگار اقتصادی راه دانا، درباره قیمت تمام شده طرح جهش تولید مسکن گفته بود: بنا بر طرح پیش‌بینی‌شده توسط مجلس، قیمت هر مترمربع خانه در طرح جهش تولید مسکن با درنظرگرفتن زمین رایگان و بهای تمام شده ساخت محاسبه می‌شود که تا سقف ۷۰ درصد از این هزینه از طریق وام‌های بلندمدت با تنفس پرداخت اقساط و سود ۵ تا ۹ درصد برای ۳ دهک پایین و برای دهک‌های بالاتر ۹ تا ۱۲ درصد تأمین خواهد شد.

این در حالی است که دولت اعلام کرده، سود وام ۳۵۰ میلیونی، ۱۸ درصد است که این با طرح مجلس در میزان سود در تناقض است و باید منتظر باشیم تا میزان دقیق وام و سود مشخص شود.

محمود زاده در روزهای اخیر در این زمینه اظهار کرد: پیشنهاد‌هایی از سوی ما ارائه شده که با موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در صورت تأیید و مصوب شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

, قیمت هر متر خانه، در طرح جهش تولید مسکن/سود وام طرح جهش تولید مسکن چقدر است؟, قیمت هر متر خانه، در طرح جهش تولید مسکن/سود وام طرح جهش تولید مسکن چقدر است؟,
,
,
,
,
,
,
,
,

اعطای تسهیلات در ساخت مسکن‌های طرح جهش تولید

متأسفانه در خصوص تسهیلات این طرح هنوز ابهاماتی وجود دارد و خبر شفافی از میزان و سود در نظر گرفته شده در دست نیست. این در حالی است که نمایندگان مجلس می‌گویند مبلغ وام ۴۵۰ میلیون تومان است، ولی دولت می‌گوید وام مسکن، ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است.

, اعطای تسهیلات در ساخت مسکن‌های طرح جهش تولید, اعطای تسهیلات در ساخت مسکن‌های طرح جهش تولید,
,
,

 

,

محل ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال

, م, م, حل ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال,


حبیب اله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در روزهای اخیر خبر دادند، چندین ظرفیت برای اجرای طرح جهش مسکن وجود دارد که ظرفیت درونی شهرها، در بافت‌های فرسوده، حاشیه‌ای و اراضی بایر دارای کاربری مسکونی داخل شهرها، در کنار شهرهای جدید که محدودیت جمعیتی ندارد و شهرهایی با ظرفیت جمعیت‌پذیری بالای ۵۰۰ هزار نفر در این طرح در اولویت ساخت قرار دارند

 

,
,
,
,

آورده متقاضیان طرح جهش تولید مسکن چقدر است؟
 
بررسی‌های خبرنگار راه دانا؛ نشان از این دارد که قرار است پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درباره میزان آورده متقاضی و تسهیلات اعطایی ۴۰۰ میلیون‌تومانی در شهر‌ها در روزهای آتی در شورای‌عالی پول بررسی شود و هنوز مبلغی برای آورده متقاضی در این طرح در اخبار مطرح نشده

 

, آورده متقاضیان طرح جهش تولید مسکن چقدر است؟, آورده متقاضیان طرح جهش تولید مسکن چقدر است؟,
,
, راه دانا,
,
,

ثبت‌نام مسکن در چه شهرهایی امکان‌پذیر است؟

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، تمام ۳۱ استان و شهر‌هایی که زمین در آنها تأمین شده است، امکان ثبت‌نام دارند و به‌محض تأمین اراضی در شهر‌هایی که زمین برای آنها در این مرحله تأمین نشده است، ثبت‌نام دوره دیگر آغاز خواهد شد.

 

, ثبت‌نام مسکن در چه شهرهایی امکان‌پذیر است؟, ثبت‌نام مسکن در چه شهرهایی امکان‌پذیر است؟,
,
,
,
,

تکلیف ثبت‌نام‌کنندگان قبلی در طرح مسکن ملی چیست؟

محمود زاده در جلسه شورای‌عالی مسکن در حضور رئیس‌جمهور و وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند نگرانی نداشته باشند، زیرا تمام مزایای موجود در طرح قانون جهش تولید مسکن مشمول آنها خواهد شد و تفاوت ماهیتی از نظر مزایا برای متقاضیان وجود ندارد و طبق زمان‌بندی در صورت مشارکت، پروژه‌ها، تحویل متقاضیان می‌شود.

, تکلیف ثبت‌نام‌کنندگان قبلی در طرح مسکن ملی چیست؟, تکلیف ثبت‌نام‌کنندگان قبلی در طرح مسکن ملی چیست؟,
,
,

متقاضیان می‌توانند به سامانه ملی نهضت مسکن به نشانی www.saman.mrud.ir مراجعه و نام‌نویسی کنند.

به گزارش راه دانا؛ امروز با آغاز ثبت‌نام این مسکن‌ها بر اساس اعلام مسئولان وزارت راه در مرحله اول پروژه ساخت دو میلیون واحد مسکونی شروع خواهد شد و در دو مرحله بعد، طی سال آینده ۲ میلیون واحد مسکونی دیگر ثبت‌نام و پروسه ساختشان شروع خواهد شد، چراکه زمان ساخت واحد مسکونی دو سال اعلام شده است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ این واحد‌ها را به متقاضیان تحویل شود.
 

, www.saman.mrud.ir,
,
, راه دانا,
,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه