اخبار داغ

زنگ خطر خروج پیمانکاران بزرگ از استان یزد

زنگ خطر خروج پیمانکاران بزرگ از استان یزد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نسبت به خروج پیمانکاران بزرگ از استان هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سیدمجتبی حسینی پور در نهمین جلسه شورای فنی استان که به صورت ویدئو کنفرانسی باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، بر اتخاذ تصمیم گیری صحیح از سوی دستگاه های اجرایی استان در تقابل با موضوع خروج پیمانکاران بزرگ از یزد تاکید نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به ظرفیت های قانونی و مجوز به دستگاه های اجرایی برای عقد پیمان با پیمانکاران در سقف اعتبارات ابلاغی طرح ها و پروژه ها تصریح کرد: برگزاری مناقصه با ارقام پایین در طرح ها و پروژه ها موجب عدم شرکت پیمانکاران بزرگ استان در طرح ها و ایجاد زمینه خروج آنان از استان خواهد شد.

,

رئیس سازمان برنامه با اذعان به ناکافی بودن اعتبارات و تخصیص اعتبارات استان برای تکمیل طرح ها و پروژه ها، بهره گیری از ظرفیت پیمانکاران بزرگ را یک جهت گیری مناسب برای پیشبرد طرح ها در استان عنوان کرد.

,

وی گفت: دولت در سال های اخیر بمنظور پرداخت مطالبات پیمانکاران رویکرد تهاتر مطالبات پیمانکاران و بدهی آنان به دولت را در پیش گرفته است که استفاده از این ظرفیت ها در استان چشمگیر نبوده است.

,

سیدمجتبی حسینی پور گفت: خرد کردن مبالغ پیمان پروژه ها و کوچک کردن مقیاس پروژه ها، هزینه تمام شده اجرای پروژه ها را افزون می کند و باتوجه به طولانی شدن پروژه و تغییر احتمالی پیمانکاران، نگرانی درخصوص کیفیت اجرای پروژه ها را در پی دارد.

,

دبیر شورای فنی استان در ادامه به موضوع تربیت و پشتیبانی نهاد دولت از پیمانکاران اشاره کرد و گفت اتخاذ سیاست های اجرایی صحیح می تواند موجب تقویت پیمانکاران بومی استان شود.

,

وی در بخش دیگری از جلسه استفاده از ظرفیت های سازمان فضایی ایران را خواستار شد و تاکید نمود بهره گیری از ابزارهای نوین، هزینه رسیدگی به مسائل مبتلابه استان را کاهش می دهد.

,

حسینی پور برای نمونه به مسائل دشت های کشور اشاره نمود و گفت: انجام اقدامات فوری و ضروری پیرامون فرونشست زمین با ابزارهای نوین بمنظور پیش گیری از هزینه های مترتب ضرورت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه