اخبار داغ

بازیگر سریال "سرزمین کهن":

تئاترِ البرز، فرزندی که حضانت نمی‌شود!/ خیز "سعدی سلطان سیاه و سووشون " برای شرکت در جشنواره آیین‌های سنتی

تئاترِ البرز، فرزندی که حضانت نمی‌شود!/ خیز "سعدی سلطان سیاه و سووشون " برای شرکت در جشنواره آیین‌های سنتی
حمیدرضا معدنکن از بی توجهی مسئولین به مشکلات گریبانگیر حوزه تئاتر در این استان اظهار نا امیدی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از "تیتریک"؛ تازه ترین اثر حمیدرضا معدنکن، نمایش "سعدی سلطان سیاه و سووشون " نوشته مسعود شامی خاتونی از هنرمندان خوب کشور است.

بازیگر سریال "سرزمین کهن"، در این گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: این نمایش تاکنون به مدت سه ماه، با حضور بازیگران حرفه ای، با استعداد و جویای نام، در محل سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، تمرین شده و شامل ۲۰ پرسوناژ است و اجرای آن حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد.

بازیگر سریال نجوا، هدف اصلی از تولید این اثر را اجرا برای عموم در البرز و تهران عنوان کرد و افزود: قصد شرکت در جشنواره آیین های سنتی را داریم و جالب این که فضای نمایش ما هم به موضوع این جشنواره مرتبط است.

وی در ادامه با اشاره به محتوا و خط داستانی نمایش، گفت: دختری به نام بهار که یکی از نوادگان قاجاریه است، آرزو دارد که سعدی در جشن عروسی او شرکت کند ولی از طرفی سعدی با نفرین معشوقه خود، به جهان برزخ رفته و در این مسیر دچار یکسری چالش هایی می شود.

این هنرمند ادامه داد: در اثر ما از کاراکتر سیاه، که در نمایش سیاه بازی به "حاجی فیروز" معروف است (یکی از موضوعات اساطیری ایران)، استفاده شده است.

معدنکن با گلایه از کم لطفی هایی که تاکنون به حوزه تئاتر در البرز شده است، گفت: آنقدر در مورد مشکلات نمایش ایران کوچک صحبت کردیم و نتیجه ای حاصل نشد که از بازگو کردن آن خسته شده ایم؛ حتی زیرساخت های اولیه اجرای نمایش هم در این استان فراهم نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,

بازیگر سریال "نقطه سرخط" در خاتمه خاطرنشان کرد: تکرار مکرر مشکلات نمایش ایران کوچک از طرف هنرمندان باعث عادی شدن آن از نگاه مسئولین شده است، وقتی بستر مناسب برای تمرین نمایش در البرز فراهم نیست قطعا برای اجرای اثر نیز مشکل داریم.

, بازیگر سریال "نقطه سرخط" در خاتمه خاطرنشان کرد: تکرار مکرر مشکلات نمایش ایران کوچک از طرف هنرمندان باعث عادی شدن آن از نگاه مسئولین شده است، وقتی بستر مناسب برای تمرین نمایش در البرز فراهم نیست قطعا برای اجرای اثر نیز مشکل داریم.,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه