اخبار داغ

یادداشت؛

تفرقه؛ استراتژی دشمن برای نابودی جریان اسلام

تفرقه؛ استراتژی دشمن برای نابودی جریان اسلام
از دیرباز دشمنان اسلام با تفرقه افکنی بین مسلمانان به دنبال تضعیف اسلام بودند و راهکار آنها هم بزرگ جلوه دادن وجوه اختلاف مذاهب اسلامی در موضوعات مختلف بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ از دیرباز، دشمنان اسلام با تفرقه افکنی بین مسلمانان به دنبال تضعیف اسلام بودند و راهکار آنها هم بزرگ جلوه دادن وجوه اختلاف مذاهب اسلامی در موضوعات مختلف بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی رغم وجوه اشتراکات بسیار بین مذاهب اسلامی، دشمنان آن، با تحریک متعصبین در میان شیعه و سنی با بیان مسائل مورد اختلاف، به رواج جنگ، نزاع و دشمنی در بین مسلمانان پرداخته اند.

,

در بین اهل سنت، فرقه وهابیت به نیابت از دشمنان اسلام و در بین شیعیان، جریان برائتی ها و تشیع انگلیسی؛ آتش افروزان تفرقه بین مسلمانان شده اند.

,

همین امر باعث شده بسیاری از مردم و به ویژه مسلمان شیعه و سنی از تکفیر و تفرقه افکن، جان سالم به در نبرند. همه باید بدانند که مباحث اختلافی بین شیعه و سنی را باید علمای فریقین با بحث علمی و منطقی حل نمایند و نباید حل این اختلافات، به عموم مردم کشانده شود.

,

در زمانه فعلی مسئله لعن مقدسات اهل سنت به عنوان بزرگترین آتش برای شعله ور کردن تعصبات جاهلانه و ایجاد دشمنی و تفرقه بین مسلمین است.

,

در مکتب اهل بیت(ع) برائت از دشمنان خدا حدود خود را داشته و شامل مراحل قلبی و عملی می شود. برائت قلبی؛ نداشتن حب دشمنان خدا و برائت عملی؛ دوری از اخلاق، منش و اعمال آنهاست. حال اگر برائت زبانی و کلامی منجر به ایجاد دشمنی، عداوت، قتل و تفرقه شود، قطعاً حرام است.

,

در آغاز حکومت علی(ع)، حضرت در بین سخنرانی خود در شهر مدینه، اشاره به ظلم هایی که بعد از شهادت پیامبر (ص) به او شده بود می کنند و می فرمایند: "و ایم الله لو لا مخافة الفرقة بین المسلمین و ان یعود الکفر و یبور الدین لکنا علی غیر ما کنا علیه": به خدا سوگند اگر از تفرقه میان مسلمانان و بازگشت کفر و نابودی دین نمی ترسیدم غیر از آن چیزی می شدیم که در زمان آنها بودیم.

,

در این روایت، امام(ع) اشاره به این دارند که من به خاطر حفظ وحدت بین مسلمانان با اینکه توان تغییر وضعیت موجود در زمان خلفا را داشتم ولی به خاطر مصلحت این کار را نکردم. برای ما حفظ یکپارچگی و وحدت شیعیان که به تبع باعث صیانت از اسلام در برابر جهان کفر می شود، از هر چیزی مهمتر است.

,

اهل البیت(ع) همواره منادی وحدت بوده اند و از تفرقه هم پرهیز می کردند چون حفظ موجودیت اسلام برای آنها از هر چیزی مهمتر بوده است.

,

مسلمانان بدانند، هر کس تفرقه ایجاد کند در هر لباسی و مذهبی باشد دلسوز اسلام نیست و تعصب های کور، آنها را از حقایق دور کرده است، نباید این اندیشه جماعت تفرقه افکن را به اسم مکتب قرآن و عترت بنویسند.

,

حجت الاسلام محمد علی فتحی؛ فعال رسانه ای

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه