اخبار داغ

رئیس جامعه هتلداران استان یزد:

۵۰ درصد پرسنل هتل‌های استان یزد بیخیال این صنعت شدند/ بی توجهی دستگاه‌های اجرایی به مصوبات در دولت قبل

۵۰ درصد پرسنل هتل‌های استان یزد بیخیال این صنعت شدند/ بی توجهی دستگاه‌های اجرایی به مصوبات در دولت قبل
طباطبایی رئیس جامعه هتلداران استان یزد با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در دولت قبل مصوبات را اجرایی نمی‌کنند، گفت: ۵۰ درصد پرسنل هتل‌های استان یزد بیخیال این صنعت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدامیر ناصر طباطبایی رئیس جامعه هتلداران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به وضعیت هتل‌های و مجتمع‌های گردشگری یزد در زمان کرونایی اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا که بهمن‌ماه سال ۹۸ بود، شایعاتی در خصوص شیوع این ویروس در جهان پیچید که بعد از انتخابات این مسئله بیشتر نمایان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ما در این موضوع در سطح جهانی پیگیر شدیم و آنها نیز اعلام کردند که این ویروس بسیار خطرناک بوده و به زودی جهان را فرا خواهد گرفت و این خبر ابتدا از سوی مرکز تحقیقات گردشگری در آمریکا در حوزه گردشگری به ما داد شد.

,

طباطبایی اضافه کرد: در ابتدای شیوع کرونا، جو بسیار ملتهب و بد بود و هر شغل و حتی برنامه‌های سیاسی مثل راهپیمایی و انتخابات و غیره با مشکل مواجه می‌شد.

,

برخی استان‌ها حتی در طول ۲۰ ماه کرونایی، اقدام به تعطیلی هتل‌ها نکردند

, برخی استان‌ها حتی در طول ۲۰ ماه کرونایی، اقدام به تعطیلی هتل‌ها نکردند, برخی استان‌ها حتی در طول ۲۰ ماه کرونایی، اقدام به تعطیلی هتل‌ها نکردند,

رئیس جامعه هتلداران استان یزد با بیان اینکه در آن زمان به‌صورت خودخواسته، هتل‌های یزد را تعطیل کردیم، گفت: برآورد اولیه از وجود کرونا را بین سه تا شش ماه تخمین زده بودیم و استان یزد جزو اولین استان‌هایی بود که به‌صورت خودخواسته اقدام به تعطیلی هتل‌ها کرد و پس‌ازآن هم در نوروز ۹۹ با دستور ستاد کرونا بسیاری از هتل‌ها در استان‌های مختلف تعطیل شد ولی بازهم استان‌هایی مثل تهران، تبریز و برخی دیگر از استان‌ها اصلاً در هیچ شرایط راضی به تعطیلی هتل‌ها نشدند و همچنان در حال فعالیت هستند.

,

وی ادامه داد: پس از سه ماه تعطیلی و فروکش کردن تب کرونا در کشور، با مجوز دوباره هتل‌ها را باز کردیم و فعالیت آغاز شد ولی مشتری نداشتیم و اگر هم مشتری می‌آمد، حرف‌وحدیث‌های بسیاری داشتیم و تذکرات زیادی به ما داده می‌شد.

,

, ,

طباطبایی با اشاره به اینکه طی ۲۰ ماه اخیر بسیاری از مشاغل شروع به فعالیت کردند ولی گردشگری خیر، عنوان کرد: هر زمان که بحث بازگشایی هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری را بیان می‌کردیم، مخالفت می‌شد و علتشان هم این بود که هتل‌ها در انتقال ویروس نقش زیادی دارند.

,

رئیس جامعه هتلداران استان یزد با بیان اینکه بسیاری از نیروهای خود را در استان یزد از دست دادیم، افزود: بخشی از نیروهایمان که دانشجو و شهرستانی بودند به علت تعطیلی و عدم استقبال مردم از هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری از ادامه فعالیت خودداری و حتی بسیاری از آنها از استان مهاجرت کردند.

,

۵۰ درصد پرسنل هتل‌های استان یزد از این صنعت خارج شدند

, ۵۰ درصد پرسنل هتل‌های استان یزد از این صنعت خارج شدند, ۵۰ درصد پرسنل هتل‌های استان یزد از این صنعت خارج شدند,

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد پرسنل فعال در بخش هتل داری در استان یزد بعد از تعطیلی کرونا از این مجموعه رفتند، افزود: از این میزان، بعد از بازگشایی دوباره و فعالیت مجدد تنها ۲۰ درصد به محل کار خود بازگشتند و ۵۰ درصد از این صنعت خارج شدند.

,

طباطبایی ادامه داد: نیروی فعال در صنعت هتل داری و گردشگری تخصصی است و یک نیروی عادی را نمی‌توان در این بخش به‌کارگیری کرد که نیاز به تجربه و مهارت دارد.

,

رئیس جامعه هتلداران استان یزد با تاکید بر اینکه الآن وضعیت هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری یزد اصلاً مناسب نیست، اذعان داشت: ۳۵ درصد مجموعه‌ها هنوز به فعالیت بازنگشتند که یا تغییر کاربری دادند و یا اینکه وسایل و تجهیزات آن را فروخته و مکان را به یک کارگاه تبدیل کردند و حتی بسیاری از آنها مثل مجموعه‌های آبی، در حال حاضر تعطیل هستند چون ازنظر اقتصادی اصلاً به‌صرفه نیست.

,

وی افزود: برخی از مجموعه‌ها که برند هستند، برای حفظ برند خود مجبور به فعالیت بوده و در این مسیر حتی ضرر و زیان‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

,

طباطبایی تعداد زیرمجموعه جامعه هتلداران استان یزد را ۱۵۰ مجموعه اعلام کرد و افزود: این مجموعه‌ها اعم از هتل، مهمان‌پذیر، اقامتگاه سنتی، مجموعه‌های بین‌راهی، رستوران‌های سنتی ییلاقی و مجتمع‌های گردشگری هستند و به‌طور میانگین ۷۰ درصد از این مجموعه‌ها باز و در حال فعالیت هستند و مابقی تعطیل و به‌صورت کامل رهاشده‌اند.

,

دستگاه‌های اجرایی دولت قبل به‌سادگی به استاندار یزد می‌گفتند که مصوبات را اجرایی نمی‌کنند

, دستگاه‌های اجرایی دولت قبل به‌سادگی به استاندار یزد می‌گفتند که مصوبات را اجرایی نمی‌کنند, دستگاه‌های اجرایی دولت قبل به‌سادگی به استاندار یزد می‌گفتند که مصوبات را اجرایی نمی‌کنند,

رئیس جامعه هتلداران استان یزد با بیان اینکه در دولت قبل هرروز برای پیگیری وضعیت نابسامان جامعه هتلداری به مسئولان مراجعه کردیم، گفت: برخی از کارهایی که باید انجام شود کشوری است و استان قادر به حل آن نیست و بخشی که در دست استان بود، متأسفانه هیچ اقدام مؤثری انجام نگرفت. متأسفانه در دولت قبل دستگاه‌ها مصوبات را اجرایی نمی‌کردند و استانداری هم منفعل بود و حتی به‌سادگی به استاندار اعلام می‌کردند که این مصوبه را انجام نمی‌دهیم زیرا ما از سمت تهران چنین مصوبه یا قانونی به ما اعلام‌نشده است و یا بانک‌ها در جلسات استانداری شرکت می‌کردند ولی دستورات را اجرا نمی‌کردند.

,

, ,

وی اضافه کرد: در دولت جدید با پیگیری‌های جدیدی که صورت گرفت، سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان عضو جدید ستاد ملی کرونا معرفی و در جلسات حضور دارند که متأسفانه در دولت قبل چنین اتفاقی نیفتاد.

,

طباطبایی ادامه داد: همچنین یکسری معافیت‌ها از سوی وزیر جدید میراث فرهنگی در حال آماده‌سازی شکل اجرایی این معافیت‌ها است تا بتوانیم بخشی از این ضرر و زیان‌های کرونایی به مجموعه‌های گردشگری را جبران کنیم و حتی اگر این کمک‌ها به‌صورت صددرصدی محقق شود، قطره‌ای در مقابل دریا است و آن‌قدر متضرر شده‌ایم که نمی‌توان آن را جبران کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه