اخبار داغ

فرصتی که می‌سوزد؛

سهم خام‌فروشی معادن کهگیلویه و بویراحمد را مشخص کنید

سهم خام‌فروشی معادن کهگیلویه و بویراحمد را مشخص کنید
خام فروشی و عدم بهره برداری معادن در کهگیلویه و بویراحمد به هدر رفتی فرصت سوز تبدیل شده که مسئولان باید پاسخگوی سهم خام فروشی در فقر و بیکاری مردم باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با رسانه ها ابراز داشت: در نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۹۹۳ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی این استان دریافت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹۳ درصد افزایش را نشان داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

دارا فرامرزی افزوده است؛ ۷۹ پروانه بهره برداری معدن در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است که بیش از یک میلیارد و ۶۲۷ میلیون تن ذخیره معدنی دارند.

,

وی تصریح کرد در حال حاضر ۴۳ واحد از این معادن فعال هستند که در ۶ ماهه نخست امسال  حدود یک میلیون و چهارصد هزار تن استخراج داشته اند.

,

او عمده مواد معدنی کهگیلویه و بویراحمد را  مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه و مالون، مرمریت، بوکسیت، فسفات، سلستین و مارن ارزیابی کرده است اما این سوال پیش می آید چند در صد از مواد معدنی استخراج شده در این استان به فراورده تبدیل می شود؟ سوالی که مسئولان صنعت و معدن باید پاسخگوی آن باشند.

,

در فقیر بودن کشور های همسایه جمهوری اسلامی ایران از نظر منابع و ذخایر معدنی شکی نیست اما این آگاهی نیز از آهنگ رو به رشد و توسعه در آنها وجود دارد و نیاز به واردات برای رفع موانع عمرانی آنها محسوس است.

,

اگر چه کهگیلویه و بویراحمد در منطقه بندی های اقتصادی کشور در حوزه کشاورزی، گردشگری و دامپروری قرار گرفته اما این موضوع باعث نمی شود در سالهایی که خشکسالی و ضعف اقتصادی این استان را محکوم به فقر و بیکاری کرده است مسئولان بدنبال احیاء و توسعه صنعتی نباشند و همه اهتمامشان را خرج خام فروشی صنعتی کنند.

,

ثروت خدادادی که می تواند نقش عمده ای در اشتغال و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد با خام فروشی و عدم بهره برداری به هدر رفتی فرصت سوز تبدیل شده و مسئولان باید پاسخگوی سهم خام فروشی معادن استان در فقر و بیکاری مردم باشند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه