اخبار داغ

امام جمعه اهل تشیع شهرستان کامیاران:

وحدت اسلامی؛ تاکید اسلام و علمای شیعه و سنی است

وحدت اسلامی؛ تاکید اسلام و علمای شیعه و سنی است
حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه اهل تشیع شهرستان کامیاران گفت: آنچه ارزش ها را خلق میکند نیاز جامعه است و امروزه وحدت در بین جامعه یکی از نیازمندی ها است و این نیازمندی نوعی ارزش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه اهل تشیع شهرستان کامیاران صبح امروز در همایش وحدت که با حضور علمای شیعه و تسنن در سنندج برگزار شد با اشاره به نقش علما و روحانیون گفت: یکی از اهداف بیانیه گام دوم تحقق وحدت و همگرایی در میان مسلمانان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

وی عنوان کرد: در اهتمام و توجه روحانیت به اسلام هیچ تردیدی نیست و جامعه روحانیون که سنگرنشینان علم و ایمان هستند باید همواره در راستای وحدت و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی شخصیت‌ها و چهره‌های استوار اسلامی را معرفی کنند.

,

حجت الاسلام زارعی گفت: آنچه ارزش ها را خلق میکند نیاز جامعه است و امروزه وحدت در بین جامعه یکی از نیازمندی ها است و این نیازمندی نوعی ارزش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی افزود: هنجار ها به قواعدی گفته  میشود که تخلف از آن مجازات عمومی را به دنبال دارد و این امر در جامعه قواعد و استاندارد رفتار افراد را به ما نشان میدهد و هنجار به هر فردی کمک میکند که رفتارش را با جامعه اصلاح کند.

,

وی گفت: اتحاد سیاسی که امروز ما به عنوان طلاب و روحانیون به عنوان ارزش آن را به دنیا معرفی میکنیم ریشه در قرآن دارد.

,

وی با اشاره به تدوین بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری عنوان داشت: مسئله وحدت مصداق بارز ارزش های  اسلامی در جهان است و هدف آن هنجار سازی در جامعه است.

,

 دوی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، یکی از موارد خطاب ایشان به طلاب و روحانیان بوده که می توانند با حضور در محافل و مجالس دینی، اهمیت و جایگاه وحدت  در این برهه حساس کشور را برای مردم تبیین کنند و اقدام‌های انجام شده، موفقیت‌های بزرگ در این حوزه را تشریح کنند.

,

وی ادامه داد: آنها با توهین خود زمینه را برای مبارزه با اسلام آماده می‌کنند تا ببینند از کدام راه می‌توانند به اسلام ضربه بزنند. می‌خواهند جلوی رشد و توسعه اسلام گرایی و معنویت را بگیرند و با توهین و اهانت قصد دارند ارزش‌هایی که از منشاء کتاب، سنت و مکتب اهل بیت(ع) در جهان تجلی کرده را تضعیف کنند.

,

وی در پایان گفت: چون ما مسلمان هستیم برخورد ما باید بر پایه رفتار پیامبر(ص) باشد یعنی موقعیت شناسی و جهات مختلف اخلاقی و ارزشهای انسانی را مد نظر بگیریم و منطقی در برابر آنها بایستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه