اخبار داغ

با حضور پایگاه‌های نهاجا؛

دهمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با رمز «یا محمد رسول الله» آغاز شد

دهمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با رمز «یا محمد رسول الله» آغاز شد
مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، با رمز مقدس «یا محمد رسول‌الله (ص)» با حضور گسترده پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا، صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان و مسئولان قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) و ستاد کل نیروهای مسلح، با نام مقدس «یا محمد رسول الله (ص)» با شرکت گسترده هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، گفت: این رزمایش برای اولین به صورت غیر متمرکز، با حضور تمامی پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه شهید بابایی اصفهان، شهید یاسینی بوشهر، شهید عبدالکریمی بندرعباس، وحدتی دزفول و شهید فکوری تبریز و با هدایت و فرماندهی مستقیم از پست فرماندهی در ستاد نیروی هوایی ارتش انجام می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در این رزمایش فرماندهی با خلبانان حاضر در جنگنده‌ها برای اجرای عملیات به صورت مستقیم ارتباط برقرار می‌کند و اهداف جنگنده‌ها از پست فرماندهی تعیین می‌شود، ادامه داد: در نخستین مرحله از رزمایش تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در شرایط مختلف و با استفاده از بمب‌های هوشمند، بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان جوان کشور تمرین شد.

,

فرمانده نیروی هوایی ارتش به اجرای عملیات شناسایی منطقه عملیات اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از آغاز فاز عملیاتی رزمایش، هواپیماهای شناسایی و عکسبرداری آر اف ۴ با بهره‌گیری از دوربین بومی و پیشرفته «سمات»، پهپادهای کمان ۱۲ و هواپیمای گشت دریایی P-3F به جمع آوری اطلاعات سیگنالی، شنود الکترونیکی و عکس‌برداری از منطقه عمومی رزمایش پرداختند.

,

وی ادامه داد: طرح‌ریزی و هدایت تمرکزی به منظور اجرای انواع عملیات هوایی، افزایش شعاع عملیات با انجام سوخت‌گیری هوایی در داخل و خارج از مرز، استفاده از هواپیماهای رهگیر با هدف کسب برتری هوایی، به‌کارگیری روش‌های دستیابی به اهداف زمینی و هوایی در مناطق ناشناخته، کسب و ارتقا مهارت‌های لازم جهت آماده سازی به موقع پرنده‌های شرکت کننده توسط کارکنان فنی، تمرین پرواز ناوبری ارتفاع پست بدون استفاده از سامانه‌های ناوبری هواپیما از اهداف تخصصی این رزمایش است.

,

امیر واحدی ادامه داد: بهره‌مندی از کارکنان متخصص جوان و پیشکسوتان، استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستای بومی با قدرت تخریب بسیار بالا توسط هواپیماها و پهپادها نوآوری در اقدامات، افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، بکارگیری شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل با استفاده از زیرساخت‌های امن مستقل، بهره برداری از سامانه‌ها، تسلیحات و تجهیزات فناورپایه، توزیع شده و دیجیتال شده، مراقبت، پایش دائمی شبکه با بکارگیری تیم‌های متخصص در زمینه‌های ارتباط فناوری اطلاعات، سایبری و جنگ الکترونیک از نقاط قوت این رزمایش است که بخشی از توان رزمی نهاجا را به معرض نمایش می‌گذارد.

,

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: این رزمایش با رویکرد شبکه محوری و پشتیبانی سامانه‌های عملیاتی، اطلاعاتی و آمادی در شبکه یکپارچه ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

,

انهدام اهداف دشمن با بمب «یاسین ۹۰»

, انهدام اهداف دشمن با بمب «یاسین ۹۰»,

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز (پنجشنبه) در دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: در اولین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای بمب افکن سنگین اف ۴ و اف ۵، مجهز به موشک‌های نقطه‌زن، هوشمند و هدایت شونده و هواپیمای اف ۷ مجهز به بمب بومی دورایستا یاسین ۹۰ و راکت‌های ساخت داخل و با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی توسط خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی ارتش، اهداف حساس و حیاتی دشمن فرضی را در زمین و دریا با موفقیت منهدم کردند.

,

وی افزود: همچنین جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ نهاجا نیز با اجرای عملیات برد بلند و با استفاده از اصل غافلگیری، اهداف حیاتی و همچنین رادارهای زمینی دشمن را با استفاده موشک‌های بهینه‌سازی شده لیزری و راداری مورد اصابت قرار دادند.

,

واحدی بیان داشت: همچنین ماموریت تاپ کاور و عملیات سوخت گیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷، به منظور اجرای پوشش هوایی در ارتفاع پست، توسط جنگنده‌های اف ۱۴ با موفقیت انجام شد و در سناریوی دیگری از رزمایش نیز هواپیماهای میراژ اف -۱ و بمب‌افکن اف -۴ با پرواز در ارتفاع پست و با همراهی جنگنده‌های اف -۱۴ عملیات رهگیری هوایی را با موفقیت تمرین کردند.

,

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: همچنین جنگنده‌های اف ۵ و میگ ۲۹ اقدام به عملیات و رزم هوایی در شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد کردند که در این رزم هوایی، موشک شلیک شده از سوی هواپیمای دشمن فرضی با موشک هوا به هوا، رهگیری و منهدم شد.

,

وی به اجرای عملیات بارریزی توسط هواپیماهای سی ۱۳۰ در این رزمایش اشاره کرد و گفت: کلیه مراحل این رزمایش که به صورت متمرکز از ستاد نهاجا فرماندهی و راهبری می‌شود با نظارت ناظران و ارزیابان ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در حال برگزاری است.

,

رزمایش هوایی ارتش | انهدام اهداف سطحی توسط پهپاد کمان-12

, رزمایش هوایی ارتش | انهدام اهداف سطحی توسط پهپاد کمان-12,

 در ادامه مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، عملیات رزم پهپادی توسط پهپادهای نیروی هوایی ارتش با موفقیت اجرا شد.

,

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح این بخش از رزمایش، گفت: پهپادهای رزمی کمان-12، کرار، کیان و آرش مجهز به انواع سرجنگی و با حمل انواع بمب‌های بهینه‌سازی شده و نقطه زن با استفاده از اصل غافلگیری اهداف حیاطی دشمن را اعم از یگان‌های سطحی و رادارهای زمینی را مورد هدف قرار دادند که با موفقیت منهدم شدند.

,

وی افزود: در اجرای این مرحله از رزمایش هواپیماهای باسرنشیننیروی هوایی ارتش با سامانه‌های اخلالگر و با استفاده از نوین‌ترین تکنیک‌های جنگ الکترونیک، با از کار انداختن سامانه‌های پدافندی نیروهای دشمن، مسیر امن را برای اجرای عملیات پهپادی فراهم کردند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش به استفاده از پهپاد کمان-12 نیروی هوایی ارتش در این مرحله اشاره کرد و گفت: این پهپاد با استفاده از بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن و ارتقا یافته قائم در این رزمایش با موفقیت اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد، هچنین پهپادهای کرار نیز که به بمب‌های 500 پوندی و راکت مجهز شده‌اند توانستند اهداف واگذار شده را به دقت مورد اصابت قرار دهند.
امیر واحدی تصریح کرد: استفاده از پهپادهای انتحاری نقطه‌زن کیان و آرش برای اجرای حملات دقیق علیه مواضع دشمن در فواصل دور از دیگر عملیات‌های اجرا شده در این مرحله از رزمایش بود.
وی به بهره‌برداری از سامانه‌های پیشرفته ارتباطی به منظور فرماندهی و راهبری این رزمایش غیرمتمرکز اشاره کرد و گفت: در بخش دیگری از این رزمایش عملیات مراقبت و شناسایی جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه های پیشرفته ارتباطی ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پروازی و انواع سامانه های تاکتیکی مأموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نهاجا در کنار سایر نیروهای مسلح تحت فرماندهی ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، وظیفه تامین امنیت پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند، اظهار داشت: این رزمایش حاوی پیام امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار برای کشورهای منطقه، پیام اطمینان خاطر برای هموطنان و آمادگی برای دفاع و پاسخ کوبنده در صورت اشتباه و خطای محاسباتی برای دشمنان است.
امیر واحدی بر ضرورت طراحی رزمایش‌ها مبتنی بر صحنه واقعی نبرد تاکید کرد و گفت: این رزمایش بر اساس صحنه واقعی جنگ انجام و ارزیابان و ناظران ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل انجام این رزمایش حضور داشته و به ارزیابی اقدامات، دستاوردها و نتایج آن خواهند پرداخت.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه