اخبار داغ

معاون توسعه تجارت سازمان صمت استان اعلام کرد؛

عقد تفاهم‌نامه‌های بازرگانی دو جانبه در خراسان شمالی/ دعوت و اعزام هیات‌های تجاری هدفمند می شوند

عقد تفاهم‌نامه‌های بازرگانی دو جانبه در خراسان شمالی/ دعوت و اعزام هیات‌های تجاری هدفمند می شوند
مهرداد داودزاده گفت: در استان تفاهم نامه های بازرگانی دو جانبه میان سازمان صمت با اتاق تعاون و اتاق بازرگانی به منظور تقویت بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری تضمین شده با کشورهای مد نظر منعقد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد داود زاده، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک با اشاره به 29 مهر ماه، روز ملی صادرات اظهار کرد: سازمان صمت استان با اتاق بازرگانی و با اتاق تعاون استان تفاهم نامه های تجاری منعقد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

داودزاده گفت: این اقدام در راستای تقویت بازرگانی، جلوگیری از جزیره ای عمل کردن در زمینه بازرگانی همچنین بازارسازی های پایدار برای صادرات کالا بر اساس برنامه و گاه شمار تقویمی تعریف شده به منظور اعزام و دعوت هیات های تجاری و برگزاری میزهای تجاری در استان انجام شدند.

,

وی عنوان کرد: در این تفاهم نامه های منعقد شده، مقرر شده است که اتاق تعاون و اتاق بازرگانی استان برای عقد قراردادهای تجاری به کشورهایی سفر کنند که برگشت پول بازرگانان استان از محل معاملات بازرگانی به کشور تضمین شوند.

,

این مسئول اعلام کرد: در دستور کار اتاق تعاون استان تعریف شده است که پذیرش هیات بازرگانی از کشور افغانستان و اعزام هیات های تجاری به اربیل عراق و کشور ارمنستان برای گفت و گو و عقد قراردادهای تجاری را انجام دهد.

,

وی افزود: اعزام هیات تجاری به ارمنستان در ماه گذشته انجام شد و اعزام هیات تجاری به افغانستان در ماه آینده انجام خواهد شد.

,

داودزاده خاطرنشان کرد: البته اتاق تعاون استان انجام مراودات بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری با یک کشور از آسیای میانه را نیز در دستور کار خواهد داشت که باید در این زمینه تصمیم نهایی شود.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در دستور کار اتاق بازرگانی استان نیز دعوت و اعزام هیات های بازرگانی به کشورهای عراق، سوریه، قرقیزستان و قزاقستان همچنین اعزام هیات بازرگانی به کشور افغانستان تعریف شده است.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اعلام کرد: هفته آینده از خراسان شمالی 19 بازرگان با همراهی اتاق بازرگانی و رییس سازمان صمت استان به منظور انجام گفت و گو های بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری به کشور قزاقستان سفر خواهند کرد.

,

وی درباره برگزاری میزهای تجاری در خراسان شمالی نیز اظهار کرد: در این برنامه ریزی، تجار سایر استان ها را برای همکاری های بازرگانی و بهره برداری از توان یکدیگر از جمله ذخیره سازی کالاها، انبارداری، فرآوری و بسته بندی به میزهای تجاری خراسان شمالی دعوت خواهیم کرد.

,

داودزاده گفت: در همین راستا، در مرحله اول، در آبان ماه امسال میز تجاری انگور توسط اتاق بازرگانی استان در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

,

وی افزود: این میز تجاری، در سطح ملی برگزار می شود که مجوز برگزاری آن از سازمان توسعه تجارت ایران اخذ شده است.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: در این میز تجاری درباره صادرات انگور و رفع چالش های پیش روی صادرات این کالا به بازارهای هدف صبحت و راهکارها اتخاذ می شوند.

,

داودزاده خاطرنشان کرد: در این راستا، کمیسیون های اتاق بازرگانی استان برای تولید کالاهای صادرات گرا فعال شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه