اخبار داغ

در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت صورت گرفت؛

انهدام اهداف دشمن با بمب «یاسین ۹۰»

انهدام اهداف دشمن با بمب «یاسین ۹۰»
در مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، اهداف حیاتی دشمن فرضی با استفاده از بمب بومی و دورایستای یاسین ۹۰ منهدم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز (پنجشنبه) در دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: در اولین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای بمب افکن سنگین اف ۴ و اف ۵، مجهز به موشک‌های نقطه‌زن، هوشمند و هدایت شونده و هواپیمای اف ۷ مجهز به بمب بومی دورایستا یاسین ۹۰ و راکت‌های ساخت داخل و با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی توسط خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی ارتش، اهداف حساس و حیاتی دشمن فرضی را در زمین و دریا با موفقیت منهدم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: همچنین جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ نهاجا نیز با اجرای عملیات برد بلند و با استفاده از اصل غافلگیری، اهداف حیاتی و همچنین رادارهای زمینی دشمن را با استفاده موشک‌های بهینه‌سازی شده لیزری و راداری مورد اصابت قرار دادند.

,

واحدی بیان داشت: همچنین ماموریت تاپ کاور و عملیات سوخت گیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷، به منظور اجرای پوشش هوایی در ارتفاع پست، توسط جنگنده‌های اف ۱۴ با موفقیت انجام شد و در سناریوی دیگری از رزمایش نیز هواپیماهای میراژ اف -۱ و بمب‌افکن اف -۴ با پرواز در ارتفاع پست و با همراهی جنگنده‌های اف -۱۴ عملیات رهگیری هوایی را با موفقیت تمرین کردند.

,

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: همچنین جنگنده‌های اف ۵ و میگ ۲۹ اقدام به عملیات و رزم هوایی در شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد کردند که در این رزم هوایی، موشک شلیک شده از سوی هواپیمای دشمن فرضی با موشک هوا به هوا، رهگیری و منهدم شد.

,

وی به اجرای عملیات بارریزی توسط هواپیماهای سی ۱۳۰ در این رزمایش اشاره کرد و گفت: کلیه مراحل این رزمایش که به صورت متمرکز از ستاد نهاجا فرماندهی و راهبری می‌شود با نظارت ناظران و ارزیابان ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در حال برگزاری است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه