اخبار داغ

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد؛

طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در مرکز خراسان شمالی آبان اجرا می‌شود

طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در مرکز خراسان شمالی آبان اجرا می‌شود
حسن پارسی پور با بیان اینکه طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در شهر بجنورد از اول آبان ماه آغاز می شود، گفت: در این طرح آزمایشی، منطقه یک شهر بجنورد تحت پوشش طرح سرشماری قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پارسی‌پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با عصراترک اظهار کرد: طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در استان های اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و همدان اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حسن پارسی‌پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با , عصراترک,  اظهار کرد: طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در استان های اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و همدان اجرا می شود.,

پارسی پور گفت: در این طرح آزمایشی، منطقه یک شهر بجنورد تحت پوشش طرح سرشماری قرار می گیرد.

,

وی در ادامه عنوان کرد: این طرح که به شیوه سنتی اجرا می شود، ۶۲ نفر از آمارگیران با مراجعه به منازل شهروندان، اطلاعات و داده ها را ثبت می کنند.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آمارگیران آموزش های لازم را برای اجرای این طرح فرا گرفته اند.

,

وی افزود: شهروندان در طول ۲۰ روز از اجرای این طرح با آمارگیران همکاری لازم را داشته باشند.

,

پارسی پور همچنین بیان کرد: اکنون دستگاه های مختلف بانک اطلاعاتی از جامعه هدف را در دست دارند که برای دستیابی به اطلاعات منسجم نیاز است تا این داده ها به صورت متمرکز تهیه شود.

,

وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال یک بار انجام می شود، بیان کرد: در تلاش هستیم تا اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن به شیوه غیر سنتی انجام شود که اجرای این طرح آزمایشی در راستای ایجاد آمادگی برای سرشماری امار نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی است.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: بر این اساس، اطلاعات به دست آمده در این طرح آزمایشی، با توجه به بانک‌های داده دستگاه‌های اجرایی مختلف، صحت‌سنجی می شوند تا میزان پوشش آمار و اطلاعات بانک های اطلاعاتی دستگاه های بدون اجرای عملیات میدانی مشخص شود.

,

استان خراسان شمالی بر اساس طرح شماری نفوس و مسکن سال ۹۵، بیش از ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که در هشت شهرستان و ۲۴ نقطه شهری ساکن هستند.

,

نرخ رشد جمعیت استان خراسان شمالی در سال ۹۵ حدود منفی یازده صدم درصد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه