اخبار داغ

سه هزار مددجوی کمیته امداد کردستان صاحب شغل شدند

سه هزار مددجوی کمیته امداد کردستان صاحب شغل شدند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه سال جاری با اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی برای 3 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان اشتغال پایدار ایجاد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، فرشید جهان بین گفت: در سال جاری 3 هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بحث اشتغال مددجویان استان شامل آموزش، پرداخت تسهیلات، پایدارسازی مشاغل، حمایت از کارفرمایان و مشاغل برتر با برگزاری نمایشگاه و فروشگاه اختصاص داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

وی افزود: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۳۲۴ طرح با اشتغالزایی 3 هزار و ۳۲ نفر و اعتبار یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است، ضمن اینکه اولویت اشتغال در کمیته امداد زنان، به ویژه زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهرها و روستاها با اجرای طرح های مشاغل خانگی و صنایع دستی بوده است.

,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه الگوی ایجاد اشتغال در امداد، یک الگوی جهانی و کارآمد است که برای اولین بار در کشور از سال ۱۳۹۷ اجرایی شده است، اظهار کرد: در این مدل از 3 روش شامل شناسایی و استعدادسنجی مددجویان، شناسایی افراد ناآشنا به محیط بازار و معرفی آنها به کارآفرینان خبره و خیر و معرفی افراد متخصص به کارگاهها و موسسات جهت بکارگماری از طریق کاریابی استفاده می‌شود.

,

جهان بین ادامه داد: باتوجه به اینکه اجرای طرح اشتغالزایی فقط بخشی از فرآیند اشتغال است، لذا پس از آن نیز اقدامات ویژه‌ای در راستای پایدارسازی مشاغل توسط این نهاد انجام می‌شود.

,

وی یادآور شد: علاوه بر ایجاد پوشش بیمه‌ای عمر، مانده بدهکار و بیمه تامین اجتماعی و معرفی طرح‌های موفق به نمایشگاه‌ها و غرفه‌های استانی و کشوری، به مدت 5 سال به صورت مستمر و دوره‌ای توسط کارشناسان فنی اشتغال بازدید شده و در صورت بروز مشکلات و لغزش‌ها، دست‌گیری شده و راه حل‌هایی برای احیای طرح ارائه می‌شود.

,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان بیان کرد: همچنین از سال گذشته تلاش هایی در زمینه احیای فرش در استان انجام شده و بر این اساس در سال جاری از ۳۹۸ طرح فرشبافی فعال تاکنون ۸۱ تخته فرش و گلیم به ارزش بیش از۱۰ میلیارد ریال تولید شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه