اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

زیست موحدانه، منجر به بازتولید هنری موحدانه می‌شود/ عرصه هنر، زبان گویای عالم هستی است

زیست موحدانه، منجر به بازتولید هنری موحدانه می‌شود/ عرصه هنر، زبان گویای عالم هستی است
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به بیان ویژگی های هنر مستندسازی پرداخت و گفت: هنر مستندسازی هنری بسیار فاخر و گویا است و از اثرگذاری بالایی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از مستندسازان انقلابی اردبیل که در حوزه هنری برگزار شد به تبیین هنر و تعالی هنر پرداخت و گفت: اگر زیست اجتماعی، زیست موحدانه باشد بازتولید هنری هم موحدانه خواهد بود اگر یافت درونی در راستای زیست جهان غیرتوحیدی و غیر الهی باشد قطعا نتیجه مشتهیات نفسانی می شود و هرچقدر ادامه یابد در راستای تعلیمات شیطانی و دوری از مسیر الهی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی با بیان اینکه گاهی سرودن یک شعر و یا قسمتی از یک فیلمنامه که مبتنی بر واقعیت است، هفته ها زمان صرف می شود که حاکی از دریافت و دانش درونی است گفت: عرصه هنر عرصه زبان گویای عالم هستی است که فرا ادیانی است یعنی اگر غیر موحد هم درست فکر کند اثری که خلق می کند هم توحیدی و الهی است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به بیان ویژگی های هنر مستندسازی پرداخت و گفت: هنر مستندسازی هنری بسیار فاخر و گویا است که به اندازه فیلم های سینمایی و سریالها در آمد ندارد اما از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

,

وی به فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز و با گسترس فضای مجازی و رسانه، هنرمند مستند ساز وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد.

,

حجت الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به شعر آیینی و عاشورایی اشاره کرد و گفت: هنر شعر به خصوص شعر آیینی نیز هنر خدادادی است و باید خود اهل بیت اجازه بدهند تا بتوان در موردشان شعر گفت.

,

وی افزود: شعر، هنر فرا زمان است و به تعبیر  امامان معصوم(ع) بالاترین ارث، کتاب و نوشته است. هر قدر به شخصیت هایی چون استاد غفاری پرداخته شود باز هم کم است و جای کار دارد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تعظیم مفاخر، تکریم علم مربوطه است و جامعه باید بداند اگر می خواهد در هر بُعدی موفق عمل کند باید عالمان، اندیشمندان، فرهیختگان و هنرمندان آن مورد تکریم واقع شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه