اخبار داغ

درخواست فرماندار دنا از وزیر آموزش و پرورش چه بود؟/ کاظمی: رتبه‌بندی معلمان یک دست‌آورد بزرگ است+عکس

درخواست فرماندار دنا از وزیر آموزش و پرورش چه بود؟/ کاظمی: رتبه‌بندی معلمان یک دست‌آورد بزرگ است+عکس
فرماندار شهرستان دنا با اشاره به اینکه بخشی از دانش آموزان شهر زلزله زده سی سخت در 14 کانکس مشغول به تحصیل هستن، در خواست عمرانی آموزشی خود را برای این شهرستان با وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس فرماندار دنا در دیدار مدیران مدارس، معلمان و برخی از بازنشستگان آموزش و پرورش استان که در شهر سی سخت با حضور سرپرست وزارت آموزش پرورش برگزار شد گفت: ۷ هزار و ۴۴۴ دانش اموز در شهرستان دنا اشتغال به تحصیل دارند و بخشی از این دانش آموزان در  ۱۴ مدرسه کانکسی علم اموزی را فرا می گیرند.پناهی با اشاره به اینکه در زلزله شهر سی سخت در سال گذشته چهار استان کمک خوبی برای بازسازی مدارس این شهرستان داشتند گفت: راه اندازی فضای دارالقرآن موضوع مهمی است که نیازمند توجه مسئولان برای خدمات رسانی و آموزش بهتردر سی سخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی همچنین گفت:از مسئولان وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم که در بحث ساخت اردوگاه دانش آموزی دنا اهتمام ویژه داشته باشند .

,

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: استمرار نظام تعلیم و تربیت در فضای مجازی کار فوق العاده سنگین و سختی بود که انجام شد و خیلی ها جانشان را فدا کردند ما  آنها را مجاهدان راه تعلیم و تربیت می دانیم.

,

وی ابراز داشت: نکات مهمی توسط افراد حاضر در جلسه مطرح شد ،دیدن این مشکلات از نزدیک بهترین هدیه ای است که به ما داده می شود .

,

علیرضا کاظمی گفت: در این استان حقیقت پیمان بستیم که در ایامی که این امانت سنگین وزارت به ما سپرده شده است  لحظه ای از پای ننشینم و امانت داری میکنیم که با صلابت به نفر بعد تحویل دهیم، شبانه روزی با مسولان در استان ها ارتباط داشته ام و دارم .

,

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: مطالبات جامعه فرهنگیان را با اقتدار به ریاست جمهوری منتقل کردیم آموزش پرورش ۴۰ سال مظلوم بوده است و آنگونه که باید مورد توجه نبوده است ،همه کشورها برای توسعه آموزش پرورش را بر صدر نشاندند و معلمین بالاترین جایگاه را دارند این چیزی است که در دنیا رخ داده است انسان سازی بالاترین هدف خلقت بوده است.

,

وی در ادامه افزود: از ریاست جمهوری خواستیم نشان دهند که نهاد تعلیم و تربیت برای دولت جدید مهم است و من خوشبین هستم که اتفاقات خوبی در این سازمان رخ خواهد داد ایشان دغدغه مند هستند و گفتند مشکل معلمان را باید یک بار برای همیشه حل کنیم،آینده خوبی را خواهیم دید.

,

کاظمی گفت: رتبه بندی معلمان می توانست اصلا در دستو کار نباشد اما با همت دولت و رییس جمهور در دستور کار است و در حال دنبال شدن است.

,

وی تاکید کرد: در کشور فقط دو استان سرانه آموزشی ۸ متر دارد یکی این استان است ما در این استان از نظر نیروی انسانی هیچ مشکلی نداریم برخی استان ها با بحران نیروی انسانی رو به رو هستند.

,

کاظمی به زلزله سی سخت اشاره کرد و گفت:  هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که مدیران کل استان های دیگر برای کمک به این شهر آمده اند .

,

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: گزارش های خوبی از شهر سی سخت داده شد ۲۶ مدرسه تعمیر شده است ۸ مدرسه در این شهر حال ساخت است که کار بزرگی است اما هنوز هم جای کار وجود دارد ماموریت هنوز ادامه دارد باید به سمت استاندارد سازی های دنیا برویم .

,

کاظمی با اشاره به اینکه این استان در حوزه فعالیت های بازگشایی مدارس رتبه بسیار خوبی دارد گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای جمع آوری مدارس کانکسی در کشور  در نظر گرفته است.

,

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 70 درصد واکسیناسیون دانش آموزان در کشور انجام شده است گفت: خسارتی که از نظام تعلیم و تربیت در شرایط کرونا دیدیم هیچ اداره و سازمانی این خسارت را ندید و قابل جبران نیست .

,

وی گفت : 117 کشور دنیا بازگشایی مدارس شان را انجام داده اند خسارت بسیار بزرگ است همه باید کمک کنند که هم سلامت دانش آموزان حفظ شود و هم ارتباط آنها با مدارس برقرار باشد.

,

کاظمی رتبه بندی معلمان را یک دست آورد بزرگ دانست و گفت: نمایندگان دارند تلاش میکنند این موضوع به عنوان یک موضوع مهم است که بتوانیم جایگاه معلمان را ارتقا دهیم و بخشی از مشکلات معیشتی آنها را حل کنیم،رتبه بندی معلمان مهمترین دغدغه من است نظرات معلمان را جمع آوری و به مجلس انتقال دادیم.

,

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: الگوی مدیریت مدرسه ها،الگوی ستاد وزارت نیز باید تغییر کند ما به دنبال تغییرات بزرگی در آموزش پرورش هستیم نیروی های بی کیفیت و آموزش ندیده وارد این بخش شدند و مشکلاتی ایجاد کردند من در یک استان ۳ هزار نیروی مازاد داریم و در استانی دیگر هزار نیرو کم دارم این موضوع تعادل آموزش را به هم زد

,

این مسئول کشوری گفت: ساختار آموزش درسی و نیروی انسانی دو موضوع بسیار مهم است بی ثباتی مدیریت مواردی است که آموزش پرورش دارد از آن آسیب می بیند باید از ثبات مدیریت برخوردار باشیم ما در حوزه مدیریت ثبات،منطق و عقلانیت نداریم .

,

وی به موضوع دارالقرآن که توسط مسولان شهرستان دنا مطرح شد اشاره کرد و گفت : همین امروز دستور دادم در قالب یک قرار داد مشارکتی تنطیم شود اولین بودجه آن نیز یک رقم ۱۰۰ میلیونی داده می شود بقیه بودجه ازمشارکت ها تامین شود،پول فنداسیون را نیز وزارت  آموزش پرورش  پرداخت می کند .

,

او از پرداخت مبلغ ۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای فرهنگیان شهر سی سخت که در زلزله آسیب دیدند خبر داد و گفت:اگر مدرسه ای سرویس بهداشتی ندارد توسط نوسازی ساخته و تامین می شود .

,

کاظمی در ادامه افزود: برای خرید تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم در این استان  ۵ میلیارد تومان به استان داده شده و شهر سی سخت ویژه دیده می شود .

,

وی به اردوگاه دانش آموزی اشاره کرد و گفت : متاسفانه این اردوگاه ها و دارالقرآن ها در کشور ردیف بودجه ندارد که نامه  آن را زده ایم و به دنبال تحقق این موضوع هستیم اگر تحقق پیدا کند تحول بزرگی خواهد بود همه فرهنگیان کشور می توانند از این اردوگاه استفاده کنند پس فقط به این دید نگاه نکنیم که اردوگاه فقط مال دنا است و برای بهره برداری آن تلاش کنیم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه