اخبار داغ

افزایش خودسرانه قیمت نان فانتزی در گچساران/ رئیس صمت گچساران: با متخلفین به شدت برخورد می‌شود

افزایش خودسرانه قیمت نان فانتزی در گچساران/ رئیس صمت گچساران: با متخلفین به شدت برخورد می‌شود
شریفی گفت:هیچ یک از واحدهای تولیدکننده نان‌های فانتزی تا تعیین و ابلاغ رسمی، به هیچ وجه اجازه افزایش نرخ ندارند و با متخلفین به شدت برخورد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس؛ نانوایان فانتزی شهرستان گچساران به دنبال افزایش قیمت بسیاری از مواد اولیه همچون خمیرمایه،نمک،روغن و... تقاضای افزایش قیمت نان را دارند که علاوه بر موارد ذکر شده نیزحقوق کارگران افزایش یافته که همین عامل باعث نارضایتی نانواداران شده است چرا که نه تنها مواد اولیه را با قیمت های قبل خریداری نمی کنند بلکه بایستی به کارگران خود بیشتر از گذشته حقوق دهند و در ادامه هم بیمه بیشتری پرداخت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این در حالی است که امسال برخلاف سال های گذشته قیمت نان فانتزی در این شهرستان هم افزایشی نداشته، موضوعی که هر چند برای مردم خوشایند است اما داد نانواداران را در آورده است. یکی از نانوادران با اشاره به آخرین تغییرات در نرخ نان گفت: افزایش قیمت نان فانتزی در بسیاری از شهرهای کشورمان صورت گرفته اما در گچساران بعد از چند سال هنوز این قیمت ها تغییری نکرده که در نتیجه نارضایتی نانواداران را به همراه داشته است.

,

وی افزود:بنابراین با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده، از متولیان امر هم در خواست اصلاح قیمت نان فانتزی را داریم،در همین مدت اخیر قیمت بسیاری از اجناس(خمیرمایه،روغن و...) چند برابر شده است پس می طلبد مسئولین هم توجهی به مشکلات ما نانوایان هم داشته باشد.

,

این درحالی است که رئیس اتحایه نانوایان گچساران در این خصوص می گوید:هرگونه افزایش قیمت نان تا از طریق قانون اعلام و ابلاغ نشود تخلف محسوب می شود،برخی نانواداران نیز به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نان فانتزی کرده اند که طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

,

احمدی می افزاید:بنابراین هرچند خواسته این عزیزان هم به حق باشد اما باید از طرف قانون نیز پیگیر این موضوعوات باشیم، در حالی که دغدغه نانواداران این است که قیمت تمامی اجناس درشهرستان بالا رفته است اما قیمت نان فانتزی همچنان ثابت است.

,

وی تصریح می کند:با این وجود نیز آرد به قیمت مصوب تحویل نانواداران می شود، اما مواری همچون آب،برق،گاز،روغن،خمیرمایه ،نمک،دست مزد کارگر ،بیمه و دیگر موارد نیز وجود دارد اما ما تنها آرد نانوادران را تامین می کنیم که به نوعی خواسته آنها هم قانونی است.

,

احمدی درادامه اظهارمی کند:همه آردهای نانواداران شهرستان به صورت یارانه ای هستند ،آرد یارانه ای نوع یک و نوع داریم که تفاوت هم حدود 20هزارتومان در هر کیسه آرد است و در حال حاضر 14نانوایی فانتزی در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند.

,

وی ادامه می دهد:این موضوع مهم است و درجایگاه مسئولیتم با تمام توان از حق و حقوق نانوادران شهرم هم دفاع خواهم کرد، اما انجام هر عملی بایستی براساس قانون باشد و هرگونه افزایش نرخ نان باید از طریق مراجع ذی صلاح صورت بگیرد.

,

رئیس اتحادیه نانوایان گچساران تصریح می کند:باید توجه داشت که نرخ نان در استان مان از پایین ترین نرخ ها در کشورمان به شمار می رود،اگرچه قیمت اجناس و کالاها افزایش چشمگیری داشته است و معیشت این عزیزان هم از طریق اداره همین نانوایی های تامین می شود به هرحال شایسته است مسئولین هم توجهی به دغدغه های این عزیزان داشته باشند.

,

با این تفاسیر نیز رئیس صمت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص هم گفت:باید توجه داشت که هرگونه افزایش قیمت نان در شهرستان غیرقانونی است،و در هیچ نوع نانی چه فانتزی و چه غیر فانتزی نیز افزایش قیمت نداشته ایم و نانوایان فانتزی که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کرده اند طبق قانون با قاطعیت برخورد خواهد شد.

,

وی افزود:تعیین قیمت نان در سراسر کشور تابع تصمیم گیری در دولت است و اختصاص به شهرستان هم ندارد،اخیرا تعدای از استان های کشور هم افزایش قیمت نان داشتند که به آنها ابلاغ شده و استان ما هم آنالیز قیمت نان مشخص شده است اما با توجه به بحث تغییرات مدیران فعلا ابلاغ نشده است.

,

شریفی ادامه داد:در اداره صمت، فرمانداری گچساران و... پیگیر این موضوعات بوده ایم،اگرچه در صورتجلسه تنظیم بازار هم خواهان این بوده ایم که افزایش نرخ را به صورت کلی بیان کنند که به صنعت و معدن استان هم این موضوعات منتقل شده که قطع یقین آنالیز افزایش قیمت ها دیده شده که در آینده هم ابلاغ خواهد شد.

,

رئیس صمت گچساران گفت:اما در شهرستان هیچگونه اختیاری در خصوص افزایش قیمت نان نداریم اما تاجایی که توانسته ایم موارد و غدغه های نانوایان را به مسئولین استانی انتقال داده ایم،اما افزایش خودسرانه را هرگز نمی پذیریم و با قاطعیت برمبنای قانون با متخلفین  هم برخورد می کنیم.

,

گفتنی است افزایش قیمت مواد اولیه موضوعی است که باعث نارضایتی نانوایان فانتزی گچساران شده و مشکلاتی هم برای آنها ایجاد کرده، و علاوه بر این افزایش دستمزدها نیز باعث شده که نانوایان در پرداخت حقوق و دستمزد کارگران با مشکلات متعددی رو به رو شوند هرچند برخی نانوایان هم اقدام به افزایش خودسرانه قیمت نان در این شهرستان کرده اند.

,

خبرنگار: یاسر مرادی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه