اخبار داغ

وزیر بهداشت:

پیوست عدالت در وزارت بهداشت خدمت‌رسانی به مناطق محروم است

پیوست عدالت در وزارت بهداشت خدمت‌رسانی به مناطق محروم است
دکتر عین اللهی گفت: پیوست عدالت در وزارت بهداشت خدمت رسانی در مناطق محروم است و امیدواریم بتوانیم با تلاش شبانه روزی پرسنل این مهم نسبت به گذشته بیشتر تحقق یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در آئین افتتاح بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین علیه السلام تربت حیدریه اظهار داشت: ۱۲۳ هزار نفر بر اثر شیوع کرونا در کشور طی یک سال و نیم گذشته فوت کرده اند که فاجعه بزرگی است و راهکار آن قوی شدن مردم بود و لطف الهی شامل حال دولت شد و با تلاش شخص رییس جمهوری و هماهنگی بین وزیران ثابت شد که اگر تلاش کنیم موفق می شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: شعار اصلی این دولت "ایران قوی" و "ما می توانیم" است همچنان که رزمندگان ما شعار "ما می توانیم" را در روزگار دفاع مقدس محقق کردند و با وجود هجوم بی رحمانه همه کشورها علیه ملت ما نشان دادند که ما می توانیم به رشد بزرگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی برسیم.

,

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: در گذشته تصور بر این بود که همه امکانات باید در شهرهای بزرگ و مادر باشد و دیگر مناطق، امکانات مورد نیاز خود را از شهرهای مادر دریافت کنند اما امروز ثابت شده که این تصور باطل است و باید همه نقاط کشور توسعه یابد.

,

عین اللهی گفت: بر همین اساس پیوست عدالت در وزارت بهداشت خدمت رسانی در مناطق محروم است و امیدواریم بتوانیم با تلاش شبانه روزی پرسنل این مهم نسبت به گذشته بیشتر تحقق یابد.

,

وی افزود: محرومیت زدایی تنها به منابع اقتصادی مربوط نیست بلکه جنبه های فرهنگی و اجتماعی دارد و وجود دانشگاه در پیشرفت هر منطقه موثر است و وقتی در یک منطقه محروم دانشگاه ایجاد می کنیم جوانان آن منطقه بهتر درس خوانده و زمینه رشد آنها فراهم می شود مثلا یک جوان اهل تربت حیدریه همان استعداد جوان شهرهای بزرگ را دارد و باید با ایجاد زیرساخت های لازم، زمینه رشد همه مناطق محروم کشور را فراهم کرد.

,

وی ادامه داد: نزدیکی تربت حیدریه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان همکاری آن دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه را فراهم کرده و این مهم زمینه طی کردن راه ۱۰۰ساله در یک شب است.

,

عین اللهی بیان داشت: امروز برای اعتلای نام ایران باید همه تلاش کنیم چون وقتی اسم ایران گفته می شود تداعی کننده امام خمینی(ره)،مقام معظم رهبری و شهدای مدافع حرم، شهید حاج قاسم سلیمانی و نامی پر افتخار است و باید به جایی برسیم که نام ایران به معنی قدرت اقتصادی باشد و ما این پیچ تاریخی را رد می کنیم چون تجربه نشان داده که تحریم های غرب علیه ما بی اثر است و وقتی ما در صحنه باشیم و تلاش کنیم هیچ تحریمی علیه ما تاثیر ندارد.

,

مراجع تقلید واکسیناسیون کرونا را لازم می دانند 

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دیداری که مدتی قبل با مراجع تقلید داشتم فرمودند که واکسیناسیون به لحاظ فقهی لازم است و همه ما باید واکسن بزنیم چون این موضوع، فردی نیست و در صورت عدم تزریق واکسن کرونا به آحاد جامعه آسیب وارد می شود.

,

نماینده تربت حیدریه: پروژه های درمانی منطقه تربت حیدریه نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار است

, نماینده تربت حیدریه: پروژه های درمانی منطقه تربت حیدریه نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار است, نماینده تربت حیدریه: پروژه های درمانی منطقه تربت حیدریه نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار است,

محسن زنگنه نیز در این مراسم گفت: ۱۰ پروژه درمانی دانشگاه علوم پزشکی این منطقه در شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم در سفر وزیر محترم بهداشت توجه خاصی به این پروژه ها بشود

,

وی یکی از مهمترین پروژه ها را بیمارستان راشد شهرستان زاوه عنوان کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم با مساعدت وزیر محترم بهداشت این پروژه ضروری مردم زاوه در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

,

زنگنه از انتقال جذب هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی به تربت حیدریه بعنوان سومین مطالبه حوزه درمان یاد کرد و گفت: با توجه به ظرفیت موجود از وزیر محترم بهداشت درخواست کردیم که برای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هیئت علمی مستقل جذب شود.

,

این نماینده مجلس گفت: در سال ۹۵ دولت به تعدادی از دانشجویان این منطقه  اعلام می کند که بهداشت دهان و دندان بخوانند تا بورسیه شوند اما متاسفانه اتفاقی هنوز نیفتاده و امیدواریم وزیر محترم بهداشت نیز در این خصوص مساعدت داشته باشند.

,

وی ضمن قدردانی از حضور وزیر بهداشت در منطقه تربت حیدریه اعلام کرد: با افتتاح بیمارستان امام حسین علیه السلام نیم میلیون جمعیت در جنوب خراسان رضوی از خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی آن بهره مند می شوند.

,

زنگنه گفت: با توجه به اینکه این بیمارستان در کریدور شمال به جنوب واقع شده و سالانه ۱۶ میلیون زائر و مسافر از این مسیر تردد می کنند   می تواند به زائران حریم قدس رضوی رضوی نیز خدمات شایسته ارایه دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه