اخبار داغ

در همایش دست‌های شفابخش مطرح شد؛

احتمال شروع پیک ششم کرونا از کهگیلویه

احتمال شروع پیک ششم کرونا از کهگیلویه
طیب زادگان گفت: این شهرستان ‌‌‌‌احتمالا به خلاف پیک‌های قبلی که از شهرستان‌های دیگر کهگیلویه و بویراحمد شروع می‌شد زودتر وارد وضعیت قرمز قرار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در حاشیه همایش دست های شفابخش رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در گفتگو به خبرنگار ما با اشاره به اینکه در حال حاظر مهمترین چالش حوزه سلامت بحث کرونا، بخصوص  واکسناسیون است، گفت: تمامی افراد بالای ۱۲ سال بر اساس سند جامع واکسناسیون کشوری  ۱۰۶ هزار و ۴۲۰ نفر جمعت هدف ما را تشکیل می هد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

محمدطاهر طیب زادگان افزود: ۷۹ هزار و ۸۰۱ نفر با ۷۵ درصد جمعت اماری است که  حداقل یک دُز واکسن‌ کرونا را  دریافت کردند.

,

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که ۲دُز واکسن کامل را دریافت کردند را  ۴۸ هزار و ۳۶۷ نفر معادل ۴۵.۵ درصد افراد واجد الشرایط اعلام کرد.

,

طیب زادگان گفت: اهمیت این اعداد و ارقام به این است که ما اگر بخواهیم سطح ایمنی نسبی در جامعه ایجاد کنیم که چرخش ویروس کمتر  و از موج های بیماری و پبک ها مختلف  راحت شویم باید حداقل ۷۰ درصد جامعه ۲ دُز واکسن را دریافت کرده باشند.

,

وی افزود: بر اساس آماری که در اختیار داریم تا رسیدن به  نتیجه مطلوب فاصله قابل توجهی داریم و با توجه به اینکه در حال حاطر به نظر می رسد در آستانه پیک ششم هستیم این موضوع خطرناک است.

,

این مسئول بیان داشت: به آمارها که نگاه می کنیم در مناطق شهری و روستایی اختلاف های فاحشی  در زمینه بحث واکسناسیون  داریم.

,

طیب زادگان ادامه داد: درصد نوبیت اول شهری ۶۴ درصد و روستایی ۸۷.۵ درصد است که نشام می دهد استقبال از واکسناسیون در مناطق روستایی به نسبت  شهر بهتر انجام گرفته است.

,

وی دلایل متفاوت را در این بحث  دخیل دانست و عنوان کرد: ارتباط های چهره به چهره مردم روستا و کادر درمان در خانه بهداشت ، بهورزان  ومراقبین سلامت باشد که موجب شده این درصد بیشتر از جامعه شهری شود.

,

طیب زادگان گفتذ درصد نوبت دوم شهری ۳۶.۷۲ درصد اختلاف زیادی متوسط شهرستانی دارد اما در مناطق روستایی ۵۵.۷ درصد دُز دوم را کامل واکسن را دریافت کردند.

,

وی افزود: اهمیت این موضوع را ما در پیک های قبلی تجریه کردیم که بیشترین موارد میزان بستری و مرگ و میر در حوزه مرکزی با مرکزیت شهر دهدشت بوده که در حال حاظر کمترین آمار میزان واکسناسیون را داراست.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه ما واکسناسیون را با تاخیر یک ساله در سطح کشور نسبت به دنیا شروع کردیم، تصریح کرد: همین امر  موجب شد که یک عقب ماندگی در سطح دنیا  در زمینه پوشش واکسناسیون   داشته باشیم.

,

طیب زادگان ادامه داد: از زمانی که واکسناسیون به صورت گسترده  در کشور شروع شد ما جهش خوبی را در کشور شاهد بودیم و توانستیم در دنیا به یک وضعیت  قابل قبولی خود را  برسانیم  و در  در تراز خیلی از کشورها که خیلی  مانور دادند برسیم.

,

وی عنوان کرد: مشکلی که اکنون با آن مواجه هستبم  و به نظر می رسد درجا زدیم، بخصوص در ۲ هفته اخیر  هر چه تلاش می کنیم که امار واکسناسیون افزایش پیدا کند تاکنون موفق نبودیم.

,

طیب زادگان بیان داشت:  دلایل متفاوتی از جمله بحث  تبلیغاتعات منفی علیه واکسناسیون  بر می گردد خیلی تأثیرگذار بوده و استقبال را پایین آورده است.

,

وی گفت: در شهرستان کهگیلویه در روزهای  اول گروه های خاصی را  که برای گروه های هدف مشخص کردیم تمام واکسنی که در یک روز تحویل همکاران داده می شد تا پایان وقت، به اتمام می رسید که حتی رکورد ۶ هزار دُز  تزریق زورانه در سطح شهرستان داشتیم.

,

طیب زادگان افزود: اکنون متاسفانه به جایز رسیدم که گاها به زور ۱۰۰۰ دُز تزریق در سطح شهرستان  می رسیم که آمار کاملا نامید کننده نسبت به وضعیت شهرستان است.

,

این مسئول تصریح کرد: باتوجه به اینکا پیک ششم قبل از اینکه  پیک پنجم تمام شود در میانه آن تقریباً شروع شده است.

,

طیب زادگان بیان داشت: کهگیلویه جز شهرستان ‌هایی است که احتمالا رودتر وارد  وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت و به خلاف پیک های  قبلی در استان که از گچساران و ... معمولا شروع می شد شهرستان کهگیلویه شروع کننده خواهد بود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه