اخبار داغ

وزیر بهداشت:

۷۶ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است

۷۶ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون بالغ بر ۷۶ میلیون دز واکسن کرونا به جامعه هدف در کشور تزریق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام عین‌اللهی پیش از ظهر پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین (ع) تربت حیدریه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش بی‌وقفه کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب تا امروز به پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه سلامت دست یافتیم که سبب شده بیماران بسیاری از کشورها برای درمان به کشور ما بیایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی، فوت ۱۲۳ هزار نفر از هموطنان بر اثر ابتلاء به کرونا را یک فاجعه انسانی در کشور توصیف کرد و ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شدند اما کرونا در طول یک سال و نیم، ۱۲۳ هزار خانواده را داغدار کرد.

,

عین‌اللهی با بیان این‌که ۶۷ میلیون نفر بالای ۱۲ سال در کشور شرایط دریافت واکسن را دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰ میلیون نفر واکسن کرونا را در دریافت کردند که با تزریق ۴ میلیون نفر دیگر، میزان واکسیناسیون جمعیت واجد شرایط به ۸۰ درصد می‌رسد.

,

وی افزود: واکسیناسیون راه پیشگیری از بیماری است اما کرونا را به طور کامل از بین نمی‌برد و تنها سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند، باید عادت کنیم که با این ویروس زندگی کنیم.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که تاکنون ۲۶ میلیون نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: متأسفانه بسیاری از فوت شدگان ناشی از کرونا به دلیل شرکت در تجمعات و تردد بدون ماسک جان خود را از دست داده‌اند.

,

وی با اشاره به این‌که واکسن به میزان لازم در کشور وجود دارد، تأکید کرد: در حال حاضر ۱۲۰ میلیون دز واکسن کرونا وارد شده است که از این تعداد، ۷۶ میلیون دز تزریق شده و میزان واردات در هفته آینده به ۱۶۰ میلیون دز خواهد رسید.

,

عین‌اللهی بیان کرد: در تولید داخلی واکسن کرونا پیشرفت خوبی داشتیم که هم‌اکنون پنج مرکز تولید واکسن در کشور فعال هستند که آینده نیاز واکسن کشور را تضمین خواهند کرد.

,

وی به وجود ۲۰۰ بیمارستان ناتمام در کشور اشاره و اظهار کرد: تکمیل و تجهیز خانه‌های بهداشت در استان‌ها اولویت وزارت بهداشت در این موضوع است که در این جهت تلاش می‌کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه