اخبار داغ

با حضور اقشار مختلف مردم سنندج صورت گرفت؛

برگزاری هجدهمین یادواره عارف نامی کردستانی سید بهاالدین شمس قریشی در سنندج

برگزاری هجدهمین یادواره عارف نامی کردستانی سید بهاالدین شمس قریشی در سنندج
همزمان با ایام مبارک هفته وحدت و با حضور اقشار مختلف مردم سنندج، یادواره سید بهاالدین شمس قریشی عارف نامی کردستانی در جوار مرقد وی گرامی داشته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، شهردار سنندج در این مراسم اظهار کرد: سید بهاالدین شمس قریشی از عارفان بزرگ کشورمان است که آثار فاخر ایشان پس از سال ها همچنان مزین بخش مراسمات دینی و مذهبی در منطقه کردستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

سید انور رشیدی افزود: با همراهی اعضای شورای شهر تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مرقد مطهر سید بهاالدین شمس قریشی به نحو احسن تکمیل شود.

,

رشیدی خاطرنشان کرد: سنندج شهر خلاق موسیقی است و بدون شک موسیقی خانقایی پایه اصلی ثبت جهانی سنندج در حوزه موسیقی بوده است.

,

وی تاکید کرد: در برنامه های آینده شهرداری توجه ویژه ای به دف و دف نوازی و فعالان عرصه موسیقی خانقایی خواهیم پرداخت.

,

شهردار سنندج تصریح کرد: فراخوان طرح و ایده برای ایجاد مقبره ای در خور شأن سید بهاالدین شمس قریشی را اعلام خواهیم کرد.

,

رشیدی اظهار داشت: به پاس معرفی شخصیت سید بهاالدین شمس قریشی به جهانیان این مقبره را خواهیم ساخت و در قالب برنامه های جهانی شهر خلاق موسیقی سنندج به معرفی آثار ایشان خواهیم پرداخت.

,

وی در پایان سخنان خود از تلاش های حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در برگزاری این یادواره و همراهی  ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج تقدیر کرد و گفت: امیدواریم شاهد برپایی اینگونه برنامه های فرهنگی در شهر فرهنگی سنندج باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه