اخبار داغ

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اردبیل احیا می شود/ طرح توزیع هوشمند از مزرعه تا سفره در اردبیل اجرا می شود

صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اردبیل احیا می شود/ طرح توزیع هوشمند از مزرعه تا سفره در اردبیل اجرا می شود
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از احیای انبارداری و ایجاد صنایع تبدیلی در استان اردبیل خبرداد و گفت: استان اردبیل از ظرفیت بالایی برای ورود به بازارهای جهانی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ،اسماعیل قادری فرمدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عصر امروز در جمع تشکل‌ها و تعاونی داران اردبیل گفت: در راستای امنیت و سلامت غذایی سعی می‌کنیم با استفاده از مزیت‌های بومی و منطقه‌ای و  ملی  از کشاورزی استان حمایت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی با بیان اینکه کشاورزی اردبیل در  گذر از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی شدن است، گفت: از صادرات محوری و ارتقا وضعیت معیشت کشاورزان بویژه در شرایط سخت کنونی و مشکلاتی چون تنش‌های آبی، کود  حمایت می کنیم.

,

 مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به سفر ریاست جمهوری به اردبیل اشاره کرد و گفت: در کنار استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه استان اردبیل در طرح های تعاون روستایی شاهد احیا  انبارها و صنایع تبدیلی و تکمیلی و همینطور توزیع هوشمند محصولات کشاورزی  در این استان خواهیم بود.

,

وی درادامه سخنان خود از اردبیل به عنوان دروازه‌ ورود به تجارت جهانی محصولات کشاورزی نام برد و گفت:از ظرفیت های استان اردبیل به ویژه مرزهای این استان با منطقه قفقاز که دروازه اروپا نیز محسوب می شود در راستای صادرات محصولات کشور بهره مند خواهیم شد.

,

قادری فر خواستار شکوفاییظرفیت فرا سرزمینی مرزهای استان اردبیل شد و گفت: توانمندسازی تشکل‌ها و ارتقا ظرفیت‌های کسب و کار در منطقه امروز اولویت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است.

,

وی از ضعف صنایع تبدیلی و بسته بندی در استان اردبیل نیز انتقاد کرد و گفت: علی رغم تولید محصولات خوب و با کیفیت به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی پیشرفته در این استان، خط تولید پیشرفته سورترینگ فرآوری و بسته بندی سیب زمینی که یکی از محصولات مهم استان اردبیل است، کشاورزان متضرر هستند چراکه محصولات آنها  توسط دلالان ارزان خریداری شده و با قیمت بالایی به مصرف کنندگان عرضه می شود.

,

 مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان سخنان خود از  ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انبار سردخانه های پیشرفته  در ستان اردبیل خبرداد و گفت: طی رایزنی با اتحادیه ها و تشکل های استانی  به دنبال توسعه  صنایع تکمیلی استان هستیم تا  بتوانیم در گام بعدی طرح توزیع هوشمند محصولات کشاورزی  از مزرعه تا سفره با هدف حذف دلالی‌ها و واسطه‌گری ها را اجرا کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه