اخبار داغ

در گفتگوی اینستاگرامی رئیس شورای شهر سبزوار با مردم مطرح شد؛

از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر انتخاب شهردار سبزوار تا احصای ۱۰۰ مسئله شهری/ شفافیت مهم‌ترین ماموریت شورا و شهرداری

از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر انتخاب شهردار سبزوار تا احصای ۱۰۰ مسئله شهری/ شفافیت مهم‌ترین ماموریت شورا و شهرداری
مظلوم گفت: ۱۰۰ شاخص و مسئله اصلی شهر احصا و بررسی شده که مبنای عمل شهرداری قرار گیرد و شورای اسلامی شهر با تصویب بودجه هدفمند، یاری‌رسان شهرداری در راستای تحقق این برنامه‌ها خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امین الله مظلوم، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار روز گذشته در گفتگوی زنده اینستاگرامی با مردم این شهر با موضوع اهداف و رویکردهای شورا و نگاهی به مصوبات و عملکرد سه ماه شورا گفت:  ۱۰۰ شاخص و مسئله اصلی شهر احصا و بررسی شده که مبنای عمل شهرداری قرار گیرد و شورای اسلامی شهر با تصویب بودجه هدفمند، یاری رسان شهرداری در راستای تحقق این برنامه‌ها خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مظلوم با اشاره به رویکرد و برنامه های مهم شورای شهر سبزوار افزود: اولین  مورد شفافیت، صداقت و مبارزه با فساد است که در این راستا طرح شفافیت در شورا مصوب و در شهرداری هم پیگیری می شود.

,

وی اظهار داشت: طرح جامع شفافیت مصوب شده و در مرحله تایید کمیته انطباق است. در این راستا مصوبات کمیسیون‌ها و جلسات شورا در همه موارد ذخیره‌سازی می‌شود.

,

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در این خصوص، شفافیت در ابتدا از شورا آغاز شده اما اصل شفافیت باید در شهرداری پیاده شود که این موضوع یکی از موارد مهم ۱۰۰ مسئله شهری است.

,

مظلوم افزود: بهترین راه مناسب مبارزه با  رانت و فساد، شفافیت است و در طرح شفافیت که شهرداری ملزم به اجرای آن است تمامی آنچه در شهرداری می گذرد باید شفاف شود و با طراحی سامانه شفافیت تمامی قراردادهای مختلف از این طریق بارگذاری و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

,

وی اظهار داشت: سامانه‌هایی برای شهرداری طراحی می شود که از این طریق شهروندان به صورت آنلاین، درخواست صدور مجوز و پروانه  داشته باشند. در این خصوص اداره پست اعلام آمادگی نموده که پروانه‌هایی که شهرداری صادر می‌کند را به دست درخواست کنندگان برساند.

,

مظلوم افزود: همچنین سامانه‌های دیگری طراحی می‌شود که تمامی قراردادها در آن‌ها بارگذاری می شود که علاوه بر کاهش مراجعات حضوری شهروندان و کاستن از بار ترافیک، زمینه شفاف‌سازی، کاهش تخلفات و  نظارت هوشمند فراهم می شود.

,

 نظارت موثرترین راه در پیشگیری از فساد و رانت

,  نظارت موثرترین راه در پیشگیری از فساد و رانت,

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه نظارت موثرترین راه در پیشگیری از  فساد و رانت است، گفت: برای نظارت مناسب بر عملکرد شهرداری، شورا نباید در امور شهرداری دخالت کند تا بتواند کار نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهد.

,

مظلوم افزود: کوچکترین دخالت شورا در شهرداری به منزله کاستن از حیطه نظارتی آن است. از اینرو لازمه نظارت دقیق شورا در امور شهرداری، عدم دخالت در امور این نهاد و سازمانهای مرتبط آن در وهله نخست است.

,

وی تصریح کرد: در برنامه‌های بازدید اعضای شورای شهر از محلات مختلف شهر مدیران شهرداری نیز  حضور دارند که این اقدام دخالت در امور شهرداری تلقی نشود. در این بازدید محلات، توافقات و مصوبات در قالب جداولی مشخص و مصوبات و اقدامات بعدی آن از سوی شورا  پیگیری می‌شود.

,

وی ادامه داد: نظارت دقیق بدون محافظه کاری، مردمی بودن، کار جهادی، وقت گذاشتن، عدالت در ارائه خدمات به همه شهروندان، بهره گیری از مشاور بانوان و ظرفیت نخبگان، استادان و جوانان از دیگر رویکردهای شورای شهر است.

,

 مظلوم افزود: با وجود برخی سنگ اندازی‌ها، رویه اعضای شورای شهر برای حل مشکلات بر پایه همدلی و انسجام شکل گرفته و با کار جهادی برای توسعه شهر گام برداشته اند.

,

 ارزان اداره کردن شهر یکی از رویکردهای شورا است

,  ارزان اداره کردن شهر یکی از رویکردهای شورا است,

 رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت:  کاهش هزینه‌های شهرداری و ارزان اداره کردن شهر یکی از رویکردهای شورا است.

,

مظلوم افزود: کاهش هزینه‌ها با مدیریت هزینه‌ها و ارزان اداره کردن شهر و حذف هزینه‌های غیر ضروری و  تشریفات و پذیرایی محقق می‌شود. برای نمونه در آغاز بکار شورای دوره ششم ۹ راننده مخصوص اعضای شورا در ساختمان این نهاد مستقر بودند که پنج نفر از این نیروها آزاد و به شهرداری منتقل شدند. از طرفی ۷۰ خودرو با هزینه‌های شهرداری در شهرداری با کاربری شخصی در برخی موارد به همین شیوه در اختیار برخی مدیران و معاونت ها قرار دارد.

,

وی تصریح کرد: همچنین بیشتر تخلفات و سوء استفاده‌ها و فسادها ناشی از غیر واقعی نوشتن بودجه است که این موضوع دست مجری و سازمان‌ها را باز می گذارد. در صورتی که بودجه واقعی نوشته شود هم بطور کامل در برنامه مورد نظر محقق می‌شود و نیز نظارت  شورا را تسهیل می‌نماید.

,

 مظلوم افزود: یک ایده مهم برای کاهش هزینه‌ها توجه به حوزه حقوقی و املاک است چنانکه ماهانه از آرای صادره دادگاه، شش تا هفت میلیارد خسارت متوجه شهرداری می‌شود که باید با ایجاد یک واحد حقوقی این روند متوقف شود.

,

وی تصریح کرد: با راه اندازی واحد حقوقی و رسیدگی املاک، زمینه آرای صادره علیه  شهرداری بر اثر سهل انگاری با موارد عمدی  که خللی در روند طرح‌های مختلف ایجاد می‌کند کاهش می‌یابد.

,

مظلوم افزود: برای نمونه ارگ امیریه یکی از طرح‌های بزرگ عمرانی شهرداری سبزوار است که اختلاف فنی بین شرکت با شهرداری وجود دارد که باید زودتر برطرف شود.

,

حرکت به سوی درآمدهای پایدار در شهرداری

, حرکت به سوی درآمدهای پایدار در شهرداری,

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: لازمه اداره مطلوب شهر ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری است هر چند این موضوع کمی زمانبر است اما با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، سالانه حجم زیادی از اتکای شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ کاسته می‌شود.

,

مظلوم افزود: از سال‌های گذشته بخشی از فعالیت‌های شهرداری به سمت درآمدهای پایدار بوده است اما کمتر به مولفه درآمدی آن نگاه شده است.

,

وی با اشاره به برخی ظرفیت‌های موجود در راستای کسب درآمد‌های پایدار، اظهار داشت: برای نمونه در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سبزوار فضای توسعه گلخانه و تجهیزات آن فراهم است اما در مواردی گل های فصلی از بیرون شهرستان خریداری می‌شود که می‌توان با رویکرد شهرک گلخانه‌ای حتی زمینه فروش گل به دیگر شهرستان‌ها و درآمدزایی از این مسیر را فراهم نمود.

,

مظلوم افزود: وجود کارخانه تولید قطعات بتنی، تفکیک زباله، بهره‌وری مطلوب از کارخانه آسفالت، معادن شن و ماسه میادین میوه و تره بار، میدان دام، کشتارگاه صنعتی و پمپ گاز برخی از این ظرفیت‌ها در مسیر درآمد پایدار است.

,

اتصال امامزاده شعیب (ع) به کمربندی پروژه‌ای بزرگ در مسیر درآمد پایدار

, اتصال امامزاده شعیب (ع) به کمربندی پروژه‌ای بزرگ در مسیر درآمد پایدار,

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار شهرداری ها سرمایه گذاری در طرح های سودده و ابر پروژه  است، گفت: جذب سرمایه‌گذار به منظور  اتصال امامزاده شعیب (ع) به کمربندی یکی از راه‌های درآمد پایدار است که زمینه توسعه خدمت شهری را فراهم می‌کند.

,

مظلوم افزود: سالانه بیش از ۲۵میلیون زائر امام رضا(ع) بدون توقف از محور سبزوار به مشهد رفت و آمد دارند که با اجرای طرح اتصال امامزاده شعیب (ع) به کمربندی جنوب شهر، علاوه بر باز شدن پای زائران و گردشگران به شهر سبزوار زمینه تحول اقتصادی، رونق صنایع دستی و بخش‌های مختلف دیگر می‌شود.

,

وی تصریح کرد: اماکن تاریخی که در شهر سبزوار رها شده با اندک سرمایه گذاری تبدیل به مکان‌های گردشگری می‌شود که ماحصل آن اشتغال‌زایی، کسب درآمد، فروش محصولات و تولیدات خواهد بود.

,

اصلاح بخش‌هایی از طرح تفصیلی و  تصویب شیوه‌نامه ساخت و ساز شهری

, اصلاح بخش‌هایی از طرح تفصیلی و  تصویب شیوه‌نامه ساخت و ساز شهری,

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: تصویب شیوه‌نامه ساخت و ساز شهری در راستای اصلاح شرایط موجود و جلوگیری از گسترش افقی شهر و پایانی بر ساخت و سازهای بی‌ضابطه است.

,

مظلوم افزود: بر مبنای مصوبه شیوه‌نامه ساخت‌ و ساز شهری جرایم در نظر گرفته شده برای تخلف از تعداد طبقات مدنظر چندین برابر می‌شود که برای سازندگان بنا صرفه اقتصادی ندارد و انتظار می‌رود با تصویب این شیوه نامه طبقات در همین حد کنترل شود.

,

وی اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر سبزوار  که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر، از طریق مشاور وزارت راه و شهرسازی استان تهیه و تدوین شد مشکلاتی دارد‌. برای نمونه مساحت زیادی از شهر را در حریم بافت تاریخی قرداد داده که این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند لذا بخش های از این طرح نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

,

جایگزینی مینی‌بوس بجای اتوبوس در خطوط شهری

, جایگزینی مینی‌بوس بجای اتوبوس در خطوط شهری,

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در راستای کاهش ترافیک و حمل و نقل سریع‌تر با همکاری سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، طرح جایگزین شدن تدریجی مینی‌بوس‌ها بجای اتوبوس در خطوط شهری مورد توجه قرار گرفته است.

,

 مظلوم افزود: عمده ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر فرسوده است و از طرفی ظرفیت اتوبوس‌ها تکمیل نمی‌شود لذا شهرداری لایحه‌ای آورده که بر این مبنا در فاز اول از محل فروش چند دستگاه اتوبوس پنج مینی بوس خریداری شود.

,

وی اظهار داشت: یکی از راه‌های کاهش ترافیک و ارتقای فرهنگ آن و حرکت به سوی شهر هوشمند،  نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

ساماندهی نحوه پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری

, ساماندهی نحوه پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری,

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: پرداخت و محاسبه حقوق کارکنان و کارگران در شهرداری ساماندهی می‌شود. برای نمونه در پرداخت حقوق ها پرداخت کمک رفاهی، اضافه کارها و کارانه که از اختیار شهردار است قاعده کلی برای آن مشخص می‌شود و در موضوع اضافه کارها برای هر سازمان شهرداری سقفی برای آن مشخص می‌شود.

,

مظلوم افزود: همچنین حقوق معوقه کارگران شهرداری به روز شده و تا پایان ماه گذشته پرداخت شده است.

,

 وی ادامه داد: اجرای فاز دوم بزرگراه غدیر نیازمند تامین اعتبارات است و همچنین در مسیر اتصال آن به جاده جوین- جغتای- اسفراین اولویت تقاطع غیر هم سطح است که  هزینه زیادی نیاز دارد و بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج استان، طراحی میدان به جای تقاطع نیز مطرح است.

,

 عدم تعدیل نیروهای شهرداری و سنگ اندازی‌ها در مسیر انتخاب شهردار

,  عدم تعدیل نیروهای شهرداری و سنگ اندازی‌ها در مسیر انتخاب شهردار,

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: قرار نیست در شهرداری تعدیل نیرو انجام شود بلکه نیروهای کنونی این نهاد ساماندهی می‌شوند.

,

مظلوم با اشاره به برخی سنگ‌اندازی‌ها در مسیر انتخاب شهردار سبزوار نیز افزود: ابلاغ احکام شهرداران تمام شهرها و حتی مراکز استانها در روزهای اخیر شروع شده لذا یکی از عوامل تاخیر در ابلاغ حکم شهردار منتخب به  وزارت کشور بر می‌گردد.

,

وی اظهار داشت: البته برخی سنگ‌اندازی‌هایی نیز در مسیر تایید شهردار منتخب اعضای شورا  وجود داشته اما تلاش‌هایی برای حل آن بوسیله اعضا صورت گرفته و امیدواریم در هفته آینده آیین معارفه احسان فرجام طلب به عنوان شهردار سبزوار برگزار شود‌.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه