اخبار داغ

شکست سیاست های اقتصادی حکمران خوب در یزد/۱

یزد استانی «فلاکت زده» در دولت بنفش/ فاصله طبقاتی در یزد بیداد می‌کند

یزد استانی «فلاکت زده» در دولت بنفش/ فاصله طبقاتی در یزد بیداد می‌کند
محاسبات نشان می‌دهد شاخص فلاکت استان یزد درآخرین ماه های حکمرانی حکمران خوب دولت تدبیر و امید در یزد به عدد بی سابقه 59.5درصد رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، به گزارش یزدرسا،آخرین گزارش مرکز آمار ایران برای نیمه اول سال 1400که نرخ تورم و نرخ بیکاری را برای استان یزد منتشر کرد باعث گردید مجددا برای روشن شدن اذهان عمومی عملکرد اقتصادی دولت دوازدهم را در استان یزد مورد تجزیه و تحلیل قرار  داده تا بدانیم حاصل 8سال حکمرانی دولت بنفش در استان یزد چه بوده است و در همین زمینه سایت خبری یزدرسا قصد دارد در سلسله گزارشاتی شاخص های اقتصادی استان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا, یزدرسا,

در اولین گزارش از این سلسله گزارسات به سراغ یکی از شاخص های بین المللی اقتصاد یعنی شاخص فلاکت رفتیم تا بدانیم این عدد در آخرین ماههای حکمرانی حکمران خوب دولت تدبیر امید در یزد چگونه بوده و با چه وضعیتی تحویل دولت سیزدهم، در استان یزدگردیده است.

,

براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان یزد در تابستان ۱۴۰۰ معادل 13.6 درصد و نرخ تورم ۱۲ ماهه در شهریور ماه 45.9 درصد گزارش شده که مجموع آن شاخص فلاکت استان را با عدد 59.5درصد نشان میدهد، که عددی بسیار نگران کننده از منظر اقتصادی برای استان می باشد.

,

در شرایطی که شاخص فلاکت استان یزد در آستانه 60درصد می باشد که در همین بازه زمانی شاخص فلاکت کل کشور55.4درصد می باشد که نشان از این نکته دارد که استان یزد در زمینه این شاخص اقتصادی بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

,

, ,

, ,

شاخص فلاکت یکی از معیارهای سنجش کارایی سیاست‌های اقتصادی دولت در مواجهه با تورم و مقابله با فقر و شکاف طبقاتی است که باتوجه به این نکته میتوان سیاست های اقتصادی دولت دوازدهم را در یزد شکست خورده دانست زیرا که نه تنها باعث کاهش فاصله طبقاتی نشده بلکه باعث گردیده فاصله طبقاتی در یزد به بالاترین سطح خود در ده سال گذشته برسد و گوی سبقت را در این زمینه از استانهای همسایه خود برباید.

,

به باور اقتصاددانان نرخ فزاینده تورم با نرخ بیکاری بالا باعث افزایش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی برای مردم می گردد و در ضمن اینکه فاصله طبقاتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

,

در پایان می توان گفت سیاستهای دولت تدبیر وامید در استان یزد هم راستا با سیاستهای کل کشور به شکست انجامید واین شکست و عدم توجه به توصیه های کارشناسان ودلسوزان ، تنها باعث گردید مردم متحمل فشارهای اقتصادی بیشتری گردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه