اخبار داغ

گلایه‌مندی روستاییان کهگیلویه از نبود ابتدایی‌ترین امکانات/ وعده‌های مسئولان عملی می‌شود؟+عکس و فیلم

گلایه‌مندی روستاییان کهگیلویه از نبود ابتدایی‌ترین امکانات/ وعده‌های مسئولان عملی می‌شود؟+عکس و فیلم
روستاهای شهر سوق در حالی از مشکلات رنج می‌برند که این بخش فاصله زیادی تا مرکز شهرستان کهگیلویه ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس روستاهای بخش سوق در حالی از مشکلات رنج می‌برند که این بخش فاصله زیادی تا مرکز شهرستان کهگیلویه ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

با وجود سرکشی متعدد مسئولان در گذشته و وعده‌ برای رفع مشکلات در این بخش و روستاهای تابعه آن اما همچنان جاده آسفالته، آب آشامیدنی سالم، آنتن دهی تلفن همراه، مدرسه، اجرای طرح هادی، اصلاح شبکه آب و تقویت زیرساخت برق از مهمترین مطالبات مردم محسوب می‌ شود.

,

در بازدید از روستاهای لیربزرگ و کوچک، دژکوه،آب مو، بی بی زلیخا و برم سبز عمده مشکلات مردم این روستاها نبود آب شرب پایدار، نبودن اینترنت و مناسب نبودن جاده های ارتباطی عنوان شد.

,

دهیار روستای لیربزرگ با اشاره به عرض کم جاده و وجود نقطه کور در این جاده که موجب وقوع تصادفات زیادی شده است، خواستار تعریض جاده و ساخت سرعت گیر شد.

,

, ,

وی همچنین زیرساخت‌های برق روستا را ضعیف خواند و افزود: انتظار داریم با بررسی این مشکل، با نصب پایه های برق شبکه پایداری در روستا ایجاد شود و طرح هادی که معضلی جهت اسفالت خیابان ‌ها شده است نیز حل شود.

,

ساکنین روستای آب مورد نیز با گلایه از نبود جاده دسترسی مناسب، از عدم آنتن دهی و نداشتن آب گلایه داشتند.

,

یکی از ساکنان این روستا گفت: در اولین بارش نزولات آسمانی راه ارتباطی به کلی قطع می شود،و اگر یکی از اهالی بیمار شود نمی توان او را به درمانگاه رساند.

,

فرماندار کهگیلویه در این خصوص از خدمات انجام شده در این حوزه قدردانی کرد اما آنها را ناکافی دانست.

,

, ,

دارا کریمی نژاد نظارت بر کارها بویژه احداث جاده و ساخت و ساز را ضروری دانست و گفت: متاسفانه عدم نظارت سبب شده که شاهد ازدست رفتن اعتبارات در بخش جاده باشیم.

,

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات موجود در روستا‌ها به راحتی و با اقداماتی ساده قابل حل است که با رفع این مشکلات کمک زیادی به رفاه زندگی روستائیان خواهد شد.

,

 کریمی نژاد گفت: در نیمه اول سال بررسی و برآورد بودجه برای این کار اختصاص داده شد و در نیمه دوم سال، بخاطر اجرایی شدن این اعتبارات، و مصوبات از نزدیک بازدیدی در حوزه راه، آب، برق، گاز، طرح هادی و... صورت گرفت.

,

وی تصریح کرد: با افتتاح پروژه آبرسانی به چهارشهر، مشکل بخش سوق  با مصوبات انجام گرفته در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

,

امام جمعه سوق نیز با اشاره به حضور میدانی جهت بررسی مشکلات بخش سوق گفت: عمده مشکلات در این بخش عدم راه دسترسی مناسب و اب شرب پایدار است.

,

, ,

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل افزود: با توجه به اینکه منطقه سوق از پتانسیل گردشگری خوبی برخوردار بوده و با توجه به وضعیت جاده‌ها از مسئولان انتظار داریم که حداقل راه ارتباطی مردم درست شود.

,

وی تصریح کرد: در روستاها روزهای طولانی می گذرد که آب ندارند و انتظار می رود متولیان مشکل آب این منطقه را حل کنند.

,

کیانی اصل گفت: اگر بحث زیرساختها از جمله اب، برق، جاده و ... درست شود قطعاً مهاجرت معکوس رخ خواهد داد چرا که اکنون به خاطر کمبود امکانات شاهد کوچ تعداد زیادی از مردم روستاها به شهرها هستیم.

,

, ,

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کهگیلویه در خصوص راه های روستاهای برد کشکی و بی بی زلیخا نیز گفت: پیمانکار آن مشخص شده است که در روزهای آینده این محور به طول چهار کیلومتر ، آسفالت خواهد شد.

,

علی دیانتی افزود: هفته گذشته نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در بازدیدی از روستای دژگوه، از مدیریت برنامه ریزی استان قول مساعدت گرفت که بیش از ۵ میلیارد تومان از سهم مناطق محروم، کمک شود تا در حوزه راه های دژ کوه و برم سبز فعالیت ها انجام شده و زیرسازی و آسفالت این پروژه ها به سرانجام برسد.

,

وی تصریح کرد: در بخش سوق روکش آسفالت روستای لیر کوچک و بزرگ برآورد هزینه آن انجام و به مناقصه گذاشته که در ایام باقی مانده تا پایان سال این امر تحقیق خواهد پذیرفت.

,

دیانتی بیان داشت: اگر این اعتبارات تزریق شود حتما تحولی شگرف در راه روستای این بخش صورت خواهد پذیرفت

,

وی گفت: خود سازمان در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای همین پروزه ها یک میلیارد تومان نیز پیش بینی کرده اند.

,

حال امید است در دولت سیزدهم شاهد روشد و شکوفایی هر چه بیشتر خدمات به مردم مناطق محروم باشیم و کمبودهای ناشی از سو مدیریت دولت یازدهم و دوازدهم برطرف شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه