اخبار داغ

رئیس جمهور:

سد خدا آفرین در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد

سد خدا آفرین در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد
رئیس جمهور در بازدید از پایاب سد خداآفرین از روند کُند این پروژه مهم و حیاتی انتقاد کرد و گفت: سد خدا آفرین با تامین منابع لازم بویژه منابع مازاد دولتی در استان در سریع ترین زمان ممکن تکمیل و به بهره برداری برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور کشور در جریان هشتمین سفر استانی خود به استان اردبیل از پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین بازدید و در جریان روند این پروژه بزرگ و حیاتی قرار  گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

 وی با بیان اینکه پروژه سد خداآفرین، عامل افزایش توان تولیدات کشاورزی  منطقه است، گفت: این پروژه مهم باید هرچه سریع تر تامین اعتبار و به بهره برداری برسد.

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مشکل آب دغدغه مهمی است، تصریح کرد: مسئولان باید در جهت راه اندازی این سد اهتمام کنند.

,

وی به تامین اعتبار پروژه  پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و گفت: جهت تأمین اعتبار این پروژه یا از طریق فروش اموال مازاد دولت در استان و یا تأمین منابع بودجه اقدامات لازم صورت گیرد.

,

پروژه شبکه آبیاری و زهکشی سد خداآفرین با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل اجرا می‌گردد که اغلب اراضی آن در حدود ۳۷ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل در قالب چهار ناحیه عمرانی مختلف قرار دارد.

,

شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگترین و مدرن‌ترین شبکه شمال‌غرب کشور است که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خداآفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیزقلعه تامین می‌شود.

,

شبکه خداآفرین در محدوده شهرستان‌های اصلاندوز ، پارس‌آباد و بیله‌سوار در قالب چهار واحد عمرانی اجر می‌شود و این پروژه دارای ۴۳ ایستگاه پمپاژ ، پنج پست برق، ۷۰خط ۱۳۲کیلوولت و ۲۶۶خط ۲۰کیلوولت است که طول کانال اصلی از سد قیزقلعه تا انتهای پروژه خداآفرین ۱۴۴ کیلومتر است و ۹۲ کیلومتر آن در استان اردبیل قرار گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه