اخبار داغ

روز گذشته؛

وزیر جهاد کشاورزی نماینده ویژه‌اش را به بهمئی فرستاد/ موانع سد پیشرفت سد ایلی‌آباد برطرف می‌شود+تصاویر

وزیر جهاد کشاورزی نماینده ویژه‌اش را به بهمئی فرستاد/ موانع سد پیشرفت سد ایلی‌آباد برطرف می‌شود+تصاویر
وزیر جهاد کشاورزی نماینده ویژه اش را به شهرستان بهمئی فرستاد تا از نزدیک در جریان روند ساخت سد ایلی آباد این شهرستان قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین سفر استانی رئیس جمهوری نگاه ویژه به چند طرح ناتمام در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند که یکی از این طرح‌ها سد ایلی آباد شهرستان بهمئی بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

پس از سفر روز نهم مهرماه وزیر جهاد کشاورزی به استان کهگلویه و بویراحمد، محرابی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی از روند اجرایی سد ایلی آباد شهرستان بهمئی از نزدیک بازدید کرد و گزارش پیشرفت پروژه و برآورد مالی برای تکمیل این سد جهت ارائه به معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و وزیر تهیه کرد.

,

محرابی در این بازدید ابراز امیدواری کرد با توجه به نگاه ویژه وزیر جهاد کشاورزی به تکمیل چند پروژه از جمله پروژه تکمیل و بهره برداری سد ایلی آباد شهرستان بهمئی با تخصیص اعتبارات مورد نیاز هر چه زودتر شاهد افتتاح این سد باشیم.

,

رضا راهدار بهمئی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی نیز به شرح کامل مشکلات پیش رو برای تکمیل سد ایلی آباد پرداخت و گفت : مهمترین مشکل برای تکمیل سد ایلی آباد شهرستان بهمئی کمبود اعتبارات است.

,

وی ادامه داد : با توجه به اینکه در ادامه تکمیل پروژه سد ایلی آباد بیشتر نیازمند خرید لوله، اتصالات، تاسیسات برقی ، پمپاژ ها و دیگر تجهیزات هستیم، می طلبد با رفع مشکل اعتبارات هر چه زودتر شاهد افتتاح سد ایلی آباد شهرستان بهمئی باشیم.

,

راهدار بهمئی در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز فاز دوم سد ایلی آباد گفت: میزان اعتبار مورد نیاز تکمیل فاز دوم سد ایلی آباد را حدود ۴۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت با تکمیل این سد ۵۰۰ هکتار از اراضی بخش ممبی شهرستان بهمئی آبیاری تحت فشار اجرا خواهد شد.

,

راهدار بهمئی ادامه داد : احداث سد ایلی آباد از سال ۱۳۸۹ شروع و دارای سه فاز اجرایی بود که تا کنون با هزینه حدود ۱۰ میلیارد تومان فاز اول سد شامل ساخت بدنه سد و سرریز  به بهره برداری رسید. 

,

وی ادامه داد: فاز دوم سد ایلی آباد از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تا کنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

,

سد ایلی آباد در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بهمئی و در بین دو بخش سرآسیاب و ممبی و در مجاور روستای ایلی آباد قرار دارد. ارتفاع متوسط آن از سطح دریا ۱۲۲۰ متر میباشد و سد ایلی آباد بر روی رودخانه به ارتفاع ۱۲۰۱ متر احداث می شود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه