اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

وحدت نسخه شفابخش و حیاتی ملت‌های مسلمان است

وحدت نسخه شفابخش و حیاتی ملت‌های مسلمان است
آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام مسلمانان آثار و برکات فراوانی دارد، افزود: وحدت نسخه شفابخش و حیاتی ملت‌های مسلمان است و اسلام دین وحدت و انسجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت‌المقدس با اشاره به اینکه هفته وحدت فرصتی مناسب برای بازخوانی سیره پیامبر اکرم(ص) است،گفت: وحدت یکی از مسائل استراتژیک مسلمانان است و امروز بشریت بیش از هر زمانی به وحدت و انسجام نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
وی افزود: هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت عهد و پیمان با پیامبر (ص) و امام صادق (ع) است و نقش اساتید حوزه و دانشگاه در تحقق این مهم بسیار سنگین است. 
,
 
,
امام جمعه اراک اظهار کرد: قرآن و سنت نبوی از سرمایه های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و همه مذاهب اسلامی باید از این سرمایه ها به بهترین وجه استفاده و وحدت را حفظ کنند و این مهم با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله محقق می شود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت ها و نکاتی ظریف است که توجه به آنها برکات مضاعفی را در بهره مندی از میلاد دردانه هستی، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد،گفت:نگاه هفته وحدت، نگاهی وحدت آفرین در همه مشترکات موجود در جهان اسلام و مسلمانان است 
,
 
,
دری نجف آبادی افزود: نامگذاری هفته وحدت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این ایام فرصتی مناسب برای ترویج سیره پیامبر(ص) و ترویج ارزش های اسلامی در جامعه همچون اخلاق مداری و تقوا مداری است که باید به آن پرداخته شود.
,
 
,
وی پیام هفته وحدت برای مسلمانان را آزادی و آزادی خواهی در برابر زورگویی ها خواند و گفت: در موضوع وحدت یکپارچگی امت اسلام و انسجام آنها مطرح است و وحدت مسلمانان عامل انسجام جبهه‌ اسلام ناب محمدی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است که همه باید به آن توجه داشته باشند.
,
 
,
امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام مسلمانان آثار و برکات فراوانی دارد، افزود: وحدت نسخه شفابخش و حیاتی ملت‌های مسلمان است و اسلام دین وحدت و انسجام است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی پاسدار فرهنگ اهل بیت(ع) است، گفت: تقوا مداری،اخلاق مداری، عدالت محوری، غیرت دینی، رعایت حقوق دیگران، توجه به خانواده، استقلال از ویژگی های فرهنگ اهل بیت(ع) است و لذا ما باید از این فرهنگ ارزشمند به خوبی حفاظت و پاسداری کنیم.
,
 
,
دری نجف آبادی ایجاد تحول فکری، اعتقادی و فرهنگی در جامعه را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی خواند و گفت: انقلاب اسلامی فرهنگ اهل بیت(ع) را در جامعه احیا کرد و امروز حفظ ارزش های اسلامی در برابر توطئه های دشمنان یک ضرورت است.
,
 
,
وی با اشاره به توطئه های دشمنان در تهاجم فرهنگی بیان کرد: پاسداری از مرزهای اعتقادی و فرهنگ های ارزشی جهاد فی سبیل الله و مقدس ترین وظایف است که باید به آن توجه داشت.
,
 
,
امام جمعه اراک ادامه داد: اقشار جامعه باید نسبت به حفظ ارزش های اسلامی و خنثی سازی توطئه های دشمنان آگاهانه عمل کنند و هرگونه سهل انگاری در این موضوع گناهی نابخشودنی و خیانت به شهدا است.
,
 
,
وی با بیان اینکه استان مرکزی در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و بحران هایی چون کرونا بسیار موفق عمل کرده و مردم خوش درخشیدند، گفت: امروز استان مرکزی در پاسداری از ارزش های اسلامی، تقوا،عفاف و حجاب باید الگو باشند و جوانان غیرتمند استان در ترویج ارزش های اسلامی نقش آفرینی کنند.
,
 
,
دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی امروز به دنبال ولنگاری فرهنگی هستند، گفت: جلوگیری از ولنگاری فرهنگی یک رسالت مهم است که همه باید برای آن برنامه ریزی کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم باید با تکیه بر ظرفیت های داخلی برای حل مشکلات اقتصادی برنامه ریزی داشته باشد،گفت: با توجه به کسری بودجه امسال هرگونه تعهدات جدیدی که به کسری بیشتر بودجه دامن می زند به مصلحت کشور و مردم نیست و دولت باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: جلوگیری از افزایش قیمت ها ، توانمند سازی جامعه، رفاه عمومی مردم و تامین کالاهای اساسی مردم از اولویت های مهم دولت در حوزه اقتصاد باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه