اخبار داغ

زخم کاری معارضان بر پیکر یک پروژه حیاتی؛

چند متر آسفالت معمای یک پروژه راهسازی/ ماجرای جاده مواصلاتی کریک به سی‌سخت چیست/ مالکان مقصرند یا مسئولان؟!+ تصاویر

چند متر آسفالت معمای یک پروژه راهسازی/ ماجرای جاده مواصلاتی کریک به سی‌سخت چیست/ مالکان مقصرند یا مسئولان؟!+ تصاویر
جاده کریک-بیاره سی سخت یکی از جاده های مهم و پر تردد در شهرستان دنا به شمار می رود که 500متر از آن همچنان به صورت خاکی باقی مانده و به یک معما تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس کهگیلویه وبویراحمد که  به دلیل داشتن آب و هوای چهار فصل از آن به عنوان قطب جدید گردشگری در جنوب غرب ایران یاد می شود و دارای جاذبه های توریستی تاریخی و تفریحی بالقوه ای برای توسعه است که همگی بر اثر موضوعات مختلفی اعم از سیاسی، اقلیمی و وضعیت توپوگرافی از قدیم الایام مورد بی مهری قرار گرفته و از توسعه مغفول مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

امروز مسئله مهم "راه" یکی از مهمترین و اصولی ترین روش های توسعه و پیشرفت هر شهر و دیاری است و وجود راه های مناسب می تواند بر توسعه روز افزون یک شهر یا استان کمک شایانی کند.

,

محرومیتی که هنوز پابرجاست

,

استان چهار فصل به دلیل داشتن یک موقعیت خاص جغرافیایی، همیشه از داشتن این نعمت مهم و بالقوه در راه های زمینی، هوایی و حتی ریلی بی بهره بوده که باعث شده این استان در محرومیتی کهنه و تاریخی غوطه به سر ببرد.

,

از طرفی دیگر سی سخت یکی از شهرهای مهم کوهستانی استان در منطقه سردسیر و در پهنای دنای سرافراز در 35 کیلومتری مرکز استان بوده که به دلیل داشتن ظرفیت های متعدد در توسعه گردشگری یکی از شهرهای مستعد در جنوب غربی کشور در بحث گردشگر پذیری است.

,

, ,

شهری که قدرش را نمی دانیم

,

موقعیت خاص گردشگری دنا موجب شده تا سی سخت به عنوان یکی از چهارده شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب و روستای زیبای کریک نیز به عنوان روستای نمونه گردشگری استان انتخاب و معرفی شود.

,

 

,

از طرفی دیگر حجم ورود گردشگر در سالیان گذشته به این شهر زیبا، خود گواه اهمیت مسئله گردشگری و لزوم توجه به زیر ساختهای این شهر زیبا است،موضوعی که بارها مسئولان استانی به آن اذعان داشته و به لزوم توجه بیش از پیش به این شهر تاکید داشته اند.

,

شهر سی سخت که در گذر زمان حوادث بیشماری  را به چشمان خود دیده،از سقوط هواپیمای مسافری بری تهران-یاسوج تا زلزله هولناک سال گذشته همه نشانه هایی از این شهر زخم خورده در طول ایام بوده، اما با توجه به این همه مشکلات همچنان سیمای خود را حفط کرده است.

,

اصلی ترین مشکل شهرستان دنا  و روستاهای اقماری آن را باید جاده مناسب دانست، جاده هایی که باید از پیچ و خم کوه های زیبای دنا عبور کنند و به شهر زیبای سی سخت برسند تا این الماس زیبای دنا را به گردشگران و مردم نشان دهند.

,

, ,

نبود راه ارتباطی مناسب و بدون خطر و وجود داشتن جاده های خطرناک برای رسیدن به این شهر توریستی باعث شده که مسئولان به دنبال ایجاد شاهراه ارتباطی نزدیک تری برای توسعه بخشیدن به ظرفیت های مغفول مانده این شهر باشند.

,

زخم کاری معارضان بر پیکر یک پروژه حیاتی

,

جاده مواصلاتی و کمربندی کریک به سی سخت یکی از جاده های تازه تأسیس و ارتباطی برای نزدیک تر کردن گردشگران به شهر برف و آفتاب بوده که نزدیک به 18 سال است شهروندان سرزمین دنا منتظر بازگشایی آن هستند.

,

 

,

جاده کمربندی کریک به سی سخت که در سال 82 عملیات اجرایی و نقشه برداری آن شروع شد در سال 84 با پیشرفت قابل توجهی اغاز و تا سال 88 ادامه داشت از سال 88 تا کنون به دلایلی از جمله معارضات و راکد ماندن کار اجرایی و پیشرفت میدانی این پروژه به کما رفت تا اینکه در سال93 با پیشرفت قابل توجهی شروع به فعالیت دوباره کرد و تا حدودی عملیات اجرایی آن پیش رفت.

,

, ,

ماچرای 500متر آسفالت رها شده؟!

,

اکنون که چندین سال  سال از افتتاح این جاده می گذرد، همچنان 500 متر از این جاده ارتباطی خاکی مانده است و مشکلاتی را برای شهروندان و مسافران به وجود آورده است.

,

این جاده مهم و حیاتی در قلب شهرستان دنا که می توانست نوید بخش روزهای شکوفایی توریستی سی سخت باشد با مسیر میانبر اصفهان به سی سخت و عبور از روستای توریستی کریک قرار داشته که به آن جاده سبز نیز لقب داده اند که متأسفانه بعد از قریب دو دهه به دلایل برخی مسائل معارضی از سوی مالکان باغات همجوار آن عملیات های اجرایی و پایانی آن صورت نگرفته است.

,

 

,

این جاده مواصلاتی که فاصله مسافران و گردشگران را با سی سخت چندین کیلومتر کاهش داده و از طرفی باعث دسترسی هرچه بهتر مردم روستاهای بیاره، کریک و حتی معصوم آباد به شهر سی سخت می شود، به دلیل برخی معارضات میدانی همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد.

,

انتظار می رود که مسئولان  جهادی و پای کار دولت مردمی  سیزدهم با پشتکاری بهتر و با یک افق  رو به جلو نسبت به اتمام و به پایان این پروژه کوشا باشند تا این مسئله مهم درمنطقه به پایان برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه