اخبار داغ

آن چه در خطبه‌های نمازجمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

واکنش امام جمعه یاسوج به حواشی اخیر سد تنگ سرخ/ حسینی: سهم کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از فارس است

واکنش امام جمعه یاسوج به حواشی اخیر سد تنگ سرخ/ حسینی: سهم کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از فارس است
امام‌جمعه یاسوج با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص سد تنگ سرخ گفت: سد تنگ سرخ یک سد مشترک بین استان فارس و استان ماست از اول همین بوده است درصدی که استان ما از سد استفاده می کند بیشتر از فارس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس امام جمعه یاسوج در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه گفت : افرادی که اهل تقوا هستند در بهشت می روند بهترین نعمت های خدا در بهشت در اختیار آنهاست انها در این دنیا حلال و حرام را رعایت کرده اند و خداوند به آنها پاداش داده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آیت الله حسینی گفت: بهشت بزرگترین و بهترین جایگاه برای انسان هاست انسان بی تقوا و بی حیا و بی حجاب و فاسد به بهشت و به خدا نخواهد رسید و به سختی گرفتار می شود،انسان باید از گناهان خود توبه کند تا فرصت باقی است باید برگردیم.

,

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته نیز با دعوت به تقوای الهی و ترک محرمات گفت: ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق را در پیش داریم که این دو روز را به همه عالم تبریک عرض می کنم.

وی گفت: دلسوز تر از انبیا نسبت به بشر نداریم، دلسوزی انبیا از سر حکمت و دانایی است، آنها علمشان را از خداوند می گیرند علم ما درمقابل آنها مثل شمعی در مقابل خورشید است.

,
,
,

آیت الله حسینی عنوان کرد: گاهی می بینیم پدر و مادر دلسوزی هایی برای بچه های خود دارند اما دلسوزی ائمه اطهار بسیار متفاوت تر است دلسوزی که از سر حکمت است،افرادی که تعالیم دین را به سخره می گیرند خیانت به بشریت است، اگر انبیا و ائمه اطهار انسان ها را رها می کردند بدترین و فجیع ترین رفتارها را با خودمان داشتیم .

,

وی بیان کرد: در جزیره العرب بشر فرزند خودش را با دست خود زنده به گور می کرد ،هرجا ما از تعالیم انبیا فاصله بگیریم در همین دنیا دچار مصیبت خواهیم شد.

,

امام جمعه یاسوج با اشاره به سالروز اعتراض  امام خمینی (ره) علیه لایه کاپیتولاسیون گفت: این قرار داد بر ایران تحمیل شد و مصونیتی برای خارجی ها در کشور بود مستشاران آمریکایی در ایران مصونیت داشتند و ایران حق محاکمه آنها را نداشت که با سخنرانی و واکنش تند امام در یک سخنرانی در سال ۴۳ رو به رو شد و امام را تبعید کردند ایران شایسته تحقیر نیست و نخواهد بود.

,

وی بیان کرد: ایران دارای فرهنگ غنی اسلامی است کشوری که دانشمندان جهانی دارد کشوری که انسان های عارف همچون حافظ، سعدی، مولودی  و فردوسی را داشت شایسته تحقیر نبود و امروز می بینیم به برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خورشید این ملت طلوع کرده است .

,

امام‌جمعه یاسوج با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص سد تنگ سرخ  گفت: سد تنگ سرخ یک سد مشترک بین استان فارس و استان ماست از اول همین بوده است درصدی که استان ما از سد استفاده می کند بیشتر از استان فارس است آب شرب شهر یاسوج، بخش از آب  صنعتی و کشاورزی را تامین می کند و بخشی نیز رها سازی می شود که برای محیط زیست مشکلی ایجاد نکند، این از اول مقرر بوده است و مطالعات ان انجام شده ، همه مجوزات ان گرفته شده است  و مشکلی وجود ندارد.

,

وی به وعده رییس جمهور در استان اشاره کرد و گفت : راه اندازی جهاد سازندگی در استان از ضروریات است برخی از پروژه ها را می توان با کار جهادی به راه انداخت،برخی پروژه های عمرانی در استان با مشکلاتی رو به رو هستند .

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به تعداد بسیار زیادی از این پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور برای تحقق جهاد سازندگی وعده داده و باید اتفاق بیفتد خیلی از پروژه ها با روحیه جهادی در قالب جهاد سازندگی که در اول انقلاب بود راه‌اندازی می‌شود.

,
وی با بیان برخی از مشکلات مربوط به رکود پروژه‌های عمرانی و مطالبات عجیب و غریبی که بر جای مانده گفت: فردی تعریف می‌کرد که پیمانکاری ۲۰۰ میلیون تومان طلب داشته اما با عدم پرداخت آن اکنون به ۱۴ میلیارد تومان مطالبه رسیده که رقمی عجیب و غریب است طرح ها با چنین رویکرد و عملکردی هرگز به نتیجه نمی‌رسند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه