اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه مازندران مطرح شد؛

دستگاه‌های نظارتی با کنترل بیشتر فساد را در کشور ریشه‌کن کنند/ حضور رئیس جمهور در مراسم ۶ بهمن آمل

دستگاه‌های نظارتی با کنترل بیشتر فساد را در کشور ریشه‌کن کنند/ حضور رئیس جمهور در مراسم ۶ بهمن آمل
محمدباقر محمدی لائینی درباره فعالیت دستگاه‌های نظارتی کشور گفت: دستگاه‌های نظارتی وقتی می‌توانند موفق عمل کنند که فساد در کشور ریشه کن شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی اظهار کرد: هرکسی که از مقام خداوند هراس داشته باشد، از غم و اندوه رهایی می‌یابد.

وی ادامه داد: استکبار و استعمار و ظلم دنیا را فراگرفته است و این مسئله حضرت منجی عالم بشریت را اندوهگین می‌کند در حالی حضرت مهدی موعود (عج) غم و اندوه امت را دارد و بیش از دیگران منتظر فرج و ظهور است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه انسان مؤمن از رحمت خداوند مأیوس نمی‌شود، گفت: فرج بخشی از رحمت خداوند به شمار می‌رود و درخواست فرج برگرفته از اصلی در سنت الهی است.

محمدی لائینی با اشاره به خشم و غضب دین و ایمان انسان را از بین می‌برد، افزود: حفظ کردن در شرایط غضب نشانه تقوای الهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدام دینی و سیاسی حضرت رسول اکرم (ص) و ساخت مسجد قبا اظهار داشت: اقامه اولین نمازجمعه با حضور ۱۰۰ نمازگزار و ساخت مسجد النبی در مدینه از دیگر اقدامات حضرت رسول (ص) بوده است.

این مسئول با گرامیداشت سالروز میلاد باسعات حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: شخصیت دینی، مذهبی و هویت ما به واسطه زحمات این بزرگواران شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیامبر اسوه اخلاق حسنه و الگوی مهر و محبت بوده است، بر لزوم ترویج اخلاق نبوی در جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به هفته تربیت بدنی خواستار تقویت بستر و زیرساخت‌های ورزش برای پیشگیری از آسیب‌های مختلف اجتماعی شد و گفت: خیران باید پای کار بیایند و نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها اقدام کنند.

محمدی لائینی با عنوان اینکه آمار در برنامه ریزی وتصمیمات حرف اول می‌زند، گفت: اگر آمار درستی نداشته باشیم تمام برنامه ریزی های ما غلط از آب درخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اقدام ممنوعیت ورود محصولات لوازم خانگی کره را تصمیم به جایی دانست و گفت: تولیدکنندگان داخلی نباید از این مسئله سو استفاده کنند تا نسبت به افزایش قیمت و کاهش کیفیت اقدام کنند.

وی محکومیت جمعی از اخلال گران اقتصادی مانند رئیس اسبق بانک مرکزی و غیره را اقدامی مناسب دانست و گفت: آن‌هایی که ۶۰ تن طلا را بی رویه وارد بازار کردند و مجرمان اصلی را به محکمه کشاند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی کشور نباید ناکارآمد باشند، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید دستکاری و اصلاح شوند.

وی با عنوان اینکه سال آینده ساری پایتخت گردشگری ۱۰ کشور عضو سازمان اکو می‌شود، گفت: این سازمان ۸۵۰ میلیارد دلار گردش مالی و ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و باید زیرساخت‌ها برای این رویداد منطقه‌ای مهیا شود.

محمدی لائینی سالروز فریاد حضرت امام راحل علیه قضیه کاپیتولاسیون را گرامی داشت و گفت: ملت ما حق دارند علیه استکبار شیطانی فریاد مرگ بر آمریکا سر دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مراسم اربعین علامه حسن‌زاده آملی ۱۱ آبان برگزار می‌شود

امام جمعه آمل نیز گفت: در صورت وجود شرایط رئیس جمهور در مراسم ۶ بهمن به آمل خواهد آمد.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی در نماز جمعه این هفته که با رعایت پرتکل های بهداشتی در مصلی شهرستان آمل برگزار شد، با اشاره به مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی اظهار کرد: در ۱۱ ابان ماه مراسم اربعین در مصلی که شب اربعین واقعه علامه است، برگزار خواهد شد که سعی داریم برنامه کشوری باشد.

وی با بیان اینکه سه برنامه اصلی برای مراسم اربعین علامه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: یک مراسم در قم و مراسمی با همکاری هیات رزمندگان به همراه دعای ندبه برگزار می شود، با وجود برگزاری مراسمات خودجوش این سه برنامه هم ویژه تقویت شود.

امام جمعه آمل تصریح کرد: دیداری با رئیس جمهور داشتیم و در این جلسه از مشکلات شهرستان گفتیم و برای مراسم اربعین دعوتشان کردیم، اما نتوانستند در این مراسم حضور داشته باشند، اما برای مراسم ۶ بهمن در صورت وجود شرایط در امل حضور خواهند داشت.

وی از برخورد رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد و افزود: وقتی از نگاه معیشت صحبت کردیم، به دنبال راهکار بودند، در حالی که جلساتی با رئیس جمهور قبلی داشتیم، اینگونه نبود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در حالی که امارها شرایط نگران کننده ای نشان می دهد، دولت قبل برای دولت بدهی گذاشت، هیچ چیزی در خزانه نیست که حقوق داده شود، اما بدون بدهی به بانک مرکزی حقوق ها داده شد و این نشان می دهد آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی در پایان گفت:از مردم، تکایا و همه هیئت ها بخاطر برگزاری مراسمات علامه تشکر می کنیم و از آنان  میخواهیم برای اربعین مراسمات خودجوش برگزار کنند.

انتهای پیام/

, مراسم اربعین علامه حسن‌زاده آملی ۱۱ آبان برگزار می‌شود, مراسم اربعین علامه حسن‌زاده آملی ۱۱ آبان برگزار می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه