اخبار داغ

مسئول سرای فرهنگ و هنری نقاب شهر گرگان خبر داد؛

تلاش هنرمندان گلستانی برای احیاء تئاتر رو حوضی/ برگزاری همایش دلسوختگاه شاه عشق

تلاش هنرمندان گلستانی برای احیاء تئاتر رو حوضی/ برگزاری همایش دلسوختگاه شاه عشق
نقابی گفت: در سرای فرهنگی و هنری نقاب گرگان علاوه بر آموزش هنرمندان گلستانی برای احیاء تئاتر رو حوضی(سیاه بازی) در حال تلاش هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ نخستین همایش دلسوختگان شاه عشق در سرای نقاب گرگان شب گذشته برگزار شد، این سرا در یکی از محلات قدیمی گرگان که در یک منزل با قدمت 200 ساله که به دوره قاجار بر می گردد راه اندازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

در این سرا فعالیت های موسیقی و تئاتر برگزار می شود و از آنجایی که تئاتر گرگان حرف های زیادی برای گفتن دارد تلاش می کنند که نمایش رو حوضی (سیاه بازی) که در کشور در حال فراموشی است بار دیگر توسط  هنرمندان گرگانی احیاء شود.

,

پیش از این هنرمند بزرگ گلستانی عطا الله صفر پور آخرین بازمانده سیاه بازی کشور بودند و در سرای نقاب هنرمندان گلستانی در حال تلاش برای احیای این هنر هستند.

,

در این مکان علاوه بر  برگزاری موسیقی و تئاتر به مسئله آموزش توجه شده است، در این راستا نخستین همایش دلسوختگاه شاه عشق در سرای نقاب گرگان برگزار شد.

,

, ,

عباس محمدی، دبیر نخستین همایش دلسوختگان شاه عشق گفت: بعد آغاز اپیدمی کرونا که دنیا گرفتار ویروس کرونا شد تلاش کردیم که با این مراسم پیشکسوتان مورد توجه قرار گیرند و  تعزیه داری  و عزاداری حسینی در سال آینده با شکوه تر برگزار شود.

,

محمدی بیان کرد: در این مراسم از حضور پیشکسوتان و اساتیدی بزرگ شهر دارالمومنین مانند سید علی اکبر حسینی، علی سهرابیان، الله قلی نظری و علیرضا پور محمد و مظاهر حسام، حسن رجب پور، نور محمد اسکندری بهره بردیم.

,

وی افزود: از 11 گروه هنری از قبیل تعزیه و نمایش های مذهبی در این همایش دلسوختگان شاه عشق دعوت شد و از بازیگران خردسالی که نقش حضرت رقیه (سلام الله علیها) ایفاء نقش کرده بودند توسط پیشکسوتان تجلیل شد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: امیدواریم با این اقدام شاهد آن باشیم که در سال آینده این نوجوانان و جوانان با انگیزه بیشتری این راه راه ادامه دهند.

,

محمدی ابراز داشت: در این همایش گروه مهدیه تهران، بسیج هنرمندان شهرستان گرگان، سپاه نینوا و گروه نمایشی نقاب تلاش زیادی داشتند که تا این کار فاخر انجام شود.

,

, ,

محمد نقابی، مسئول سرای فرهنگ و هنری نقاب شهر گرگان می گوید:  از سال 74 وارد حوزه هنر شدم که در جشنواره دانش آموزی تئاتر و سرود فعالیت داشتیم و با ورود به تالار به صورت حرفه ای وارد عرصه تئاتر شدم.

,

نقابی بیان کرد: رشته تحصیلی بنده لیسانس موسیقی است و چند گروه موسیوقی و تئاتر در حال حاضر با من فعالیت می کنند و هشت سال در در حوزه سینما و تلویزیون فعالیت مستمر دارم.

,

وی افزود: سرای نقاب به صورت جدی به موضوع آموزش برای اهالی تئاتر و شهروندان گرگانی می پردازد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: پرداختن به ائمه اطهار(ع) را یک هنر معنوی می دانیم و در حوزه هنر فعالیت در عرصه مذهبی و تعزیه را یک انرژی معنوی برای خود می دانیم.

,

, ,

نقابی ابراز داشت: از هنرمندان درخواست داریم که به حوزه هنرهای تئاتر رو حوضی و تعزیه داشته باشند و بتوانیم در مسیر احیای این هنر گام برداریم.

,

قطعا توجه و حمایت مسئولان از هنرمندان گلستانی باعث می شود که استعداد های هنرمندان گلستانی در سطح کشور بیش از گذشته شکوفا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه