اخبار داغ

ائمه جمعه لرستان:

اجرای وعده‌های دولت به دست مدیرانی دانا و توانمند محقق شود

اجرای وعده‌های دولت به دست مدیرانی دانا و توانمند محقق شود
ائمه جمعه لرستان با اشاره به ضرورت تکریم اربا‌ب‌رجوع در تمام ادارات، عنوان کردند: اجرای وعده‌های دولت باید به دست مدیرانی دانا و توانمند محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به فوت دو هزار و ۵۰۰ نفر از مردم لرستان بر اثر بیماری کرونا، اظهار داشت: هنوز هم در کشور و استان ما، ویروس منحوس کرونا وجود دارد، باید همچنان اصول و آدابی که از طرف ستاد استانی و کشوری مقابله با کرونا اعلام می‌شود رعایت کنیم؛ تجربه اثبات کرده است اگر به مقررات عمل نشود دوباره ویروس فراگیر شده و فراگیر شدن آن یعنی آسیب اجتماعی و از دست دادن عزیزانی که ما به آن‌ها وابسته هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در ۱۵ ربیع‌الاول اولین مسجد به نام مسجد قبا توسط پیامبر اسلام(ص) در نزدیکی مدینه در سال اول هجری قمری احداث شد و اولین نماز جمعه توسط رسول اسلام (ص) برپا شد؛ باید به این دو پایگاه دینی که مشابهی برای آن‌ها وجود ندارد بیش از گذشته اهمیت داد؛ برگزاری نمازهای جماعت در مساجد استان همراه با برنامه‌های فرهنگی، دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی که دربرگیرنده همه اقشار و سطوح جامعه باشد از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: مسجد محوری و برپایی برنامه‌های متنوع با محوریت امام جماعت مسجد باشد، البته همدلی پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری و هیئت‌امناهای مسجد بایستی این پایگاه دینی را به بالاترین کارکرد خود برساند.

وی تصریح کرد: حضور امام جماعت برای نمازهای پنج‌گانه ضروری است، درهرحال مسجد که جایگاه مدیریت و تدبیر امام جماعت است در هیچ زمانی از نماز جماعت خالی نباشد اهمیت حضور در نماز جمعه در طول ۴۲ سال جای بحث و گفت‌وگو ندارد.

شاهرخی گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است و جنبه سیاسی اجتماعی و عبادی دارد؛ شکوه نماز جمعه در هر شهری حلال مشکلات و مسائل سیاسی، دینی، اجتماعی و اقتصادی آن شهر است.

وی گفت: قطعاً نماز جمعه در تراز انقلاب اسلامی می‌تواند در بسیج مردم در همه عرصه‌ها پیش رو راهگشا و دشمن‌شکن باشد باید تشکر کرد از خواهران، برادران، جوانان و نوجوانان و پدران مادران که در ایام دشوار بیماری کرونا به‌صورت متوالی و …نبض قلب فرهنگی شهر را با حضورشان زنده نگه داشتند و این‌ها مشمول فضیلت است.

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد: چهارم آبان سالروز اعتراض امام به پذیرش کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ و همچنین سوم آبان، تاریخ امضای قرارداد نگین گلستان در سال ۱۱۹۲ و یکم آبان شهادت عالم مجاهد سید مصطفی خمینی در سال ۱۳۵۶ است.

وی یادآور شد: لایحه کاپیتولاسیون حاکمیت قضایی دولت آمریکا درباره ده‌ها هزار نفر آمریکایی بود که در ایران حضور داشتند به این معنا که هر جنایتی از سوی آمریکایی در ایران صورت می‌گرفت، دولت ایران حق محاکمه آن‌ها را نداشت و امام این لایحه را موردانتقاد شدید قراردادند و فرمودند: با این لایحه استقلال ما را فروختند و اگر جای این‌ها بودم می‌گفتم بیرق سیاه سر در مغازه و خانه‌ها بزنند عظمت ارتش ایران را از بین بردند تا اینکه در ۱۳ آبان ایشان را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند تبعید اگرچه سختی‌های بسیاری برای ملت و بیت امام داشت اما به دنبال آن گشایش و موفقیت‌هایی بود که در ۲۲ بهمن رقم خورد.

شاهرخی با اشاره به‌ضرورت آشنایی نسل جوان ما با این حوادث و قراردادها تأکید کرد: سوم آبان سال ۱۱۹۲ امضای قرارداد نگین میان ایران و روسیه آن زمان بود، نسل جوان ما مطالعه کند که چگونه شاهان در قرارداد گلستان حاکمیت ایران شامل قفقاز، ارمنستان، گرجستان و در حقیقت ۱۴ ولایت به امپراتوری روسیه آن زمان واگذار کردند و از طرفی مطالعه کنند که امام امت چگونه در مقابل نظام سلطه ایستادند و نقشه‌های شوم آن‌ها را برملا کردند مقام رهبری ملت شریف و امام راحل از پادشاهان و نظام سلطه چنین سابقه زشتی دیدند که چنین در مقابل آن‌ها ایستادند.

وی با اشاره به نشست فصلی ائمه جمعه لرستان با حضور استاندار استان گفت: ائمه جمعه شهرستان‌ها نیازهای محل محرومیت را بیان کردند و مقرر شد این نیازها و کاستی‌ها از طرف استاندار دیده شود تا در سفر ریاست جمهوری به استان این نیازها تقدیم هیأت شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به شناخت مردم لرستان نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و تلاش برای محقق شدن آن‌ها اذعان داشت: ائمه جمعه در این نشست تأکید کردند که مردم از فساد، مفسد، تبعیض و فاصله طبقاتی، جذب نیرو بدون ضابطه با هر عنوانی همچون تجمیع، قراردادی و شرکتی به‌وسیله هر مقام و هر شخصی متنفر و منزجر هستند چنان‌که کسانی بخواهند بعد از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب به این شیوه عمل کنند دستان قدرتمند قانون و چشمان بیدار مردم و مطالبه گران در مقابل این شیوه‌های ناپسند می‌ایستند.

وی تأکید کرد: قطعاً در این مقطع کسانی باید روی کار بیایند که وعده‌های دولت سیزدهم را عملی کنند از اهل‌قلم، خبرگزاری‌ها، نشریات و نخبگان و اهل رسانه درخواست می‌کنم در نوشته‌ها و فضای مجازی، علمی کارشناسانه و مبتنی بر اخلاق بگویند که این شیوه‌های حکم رانی در استان موجب چه آسیب‌هایی شده است و برچیده شدن تبعیض‌ها چه مزیت‌هایی دارد.

شاهرخی گفت: اجرای وعده‌های دولت باید به دست مدیرانی دانا، توانمند، متعهد و قوی در اجرای عدالت اجتماعی و مستحکم در برابر انواع تبعیض‌های پیدا و پنهان، باشد؛ مدیران اهل کار و تلاش مضاعف و جهادی باشند به دور اشرافی گری و شجاع و مسئولیت‌پذیر و در دسترس مردم باشند.

ضرورت برخورد قاطع با مفسدان جامعه

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه کوهدشت، ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: میلاد پیامبر اکرم (ص) میلاد تمام خوبی‌ها و خط صحیح و سعادت این خط اسلام، دین و معصومین (ع) است.

وی افزود: هدف از خلقت این است که انسان‌ها جانشین خدا روی زمین باشند، امام راحل، حججی‌ها، همت‌ها، سلیمانی‌ها راه سعادت را به‌خوبی و درست طی کردند.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: بایستی درزمینهٔ مسائل جامعه هوشیار و آگاه بود که اگر انحراف یا مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خاصی پیش آمد، همه با اتحاد و همدلی در راستای رفع آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه کار انبیاء الهی از توحید شروع شد، تصریح کرد: ما بایستی خداپرستی خود را کامل کنیم، نتیجه حکومت انبیاء، جامعه توحیدی است و مردم‌سالاری دینی زمانی پیاده می‌شود که جامعه ما دینی شود.

طهماسبی با اشاره به تبیین مسئله جامعه توحیدی، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) دارای معجزه علمی و عملی بزرگی بود و محیط جامعه جاهلیت بر او اثری نگذاشت بلکه تمام دنیا را بااخلاق فتح کرد.

امام‌جمعه کوهدشت گفت: عدم اعتماد به دشمن، اعتماد به ظرفیت‌های داخل کشور، وحدت و انسجام بین قوا و شورای هماهنگی اقتصادی، برداشتن گام‌های عملی بر اساس نقشه راه دقیق مانند کاهش وابستگی به نفت، ایجاد درآمد پایدار، گسترش صنعت کشاورزی و معادن، ایجاد انرژی‌های نو مانند سوخت‌های هسته‌ای، افزایش ظرفیت‌های پتروشیمی و … راهکارهای مهم درزمینهٔ خنثی‌سازی تحریم‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به‌ضرورت برخورد قاطع با مفسدان جامعه، بیان کرد: مجلس با پیاده‌سازی قوانین و ریل‌گذاری درست می‌تواند درزمینهٔ مبارزه با فساد بسیار اثرگذار باشد.

طهماسبی با اشاره به رزمایش‌ها و مانورهای مقتدرانه اخیر ایران، گفت: در ابعاد مختلف دیپلماتیک، نظامی، رسانه‌ای، امنیتی جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی در حال پیشروی می‌باشد، عامل اصلی تمام فتنه‌ها و جنایات اخیر در افغانستان، آمریکا است.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن در تقدیر از حضور استاندار لرستان در جلسه شورای اداری شهرستان، اظهارداشت: سفر اصلی استاندار به‌زودی برای بازدید از پروژه‌ها و بررسی سایر مشکلات در کوهدشت برگزار خواهد شد، در جلسه شورای اداری و به‌صورت خصوصی نیز با وی در حوزه‌های صنعت و معدن، ظرفیت کشاورزی، بحران آب، گردشگری، بخش اقتصادی و… مباحثی را مطرح نمودیم و تأکید کردیم که انتصاب مدیران توانمند، باخدا و جهادی، سرمایه کافی، نظارت بر امور اجرایی رمز توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام صمد حافظی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چگنی، اظهار داشت: انسان خود را دربند شیطان قرار ندهد و بهاء و ارزش خودش را بداند.

وی افزود: ۱۵ ربیع‌الاول سالروز احداث اولین مسجد قبا توسط پیغمبر اکرم (ص) است، شهرستان تازه تأسیس ما با کمبود زیرساخت‌ها اعم از مسجد و خانه عالم مواجه می‌باشد و این حضور روحانیت در شهرستان مایه خیروبرکت است.

امام‌جمعه چگنی عنوان کرد: آرامش به‌وسیله ارتباط با ذات ربوبیت وجود دارد، حضور در مسجد و استقرار مسجد در بین مذهبی‌ها بیشتر است، پرونده انسان به‌واسطه صدقه جاریه بسته نمی‌شود و صدقه جاریه این است که انسان به‌واسطه مال خود هم امتحان می‌شود.

وی با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام توسط پیغمبر اکرم، تصریح کرد: در این روز سینه‌ها آشکار می‌شود، این جایگاه‌ها به آیت عظام دستغیب‌ها و مدنی‌ها منتصب است، با تمام وجودم مطالبه شهرستان را پیگیری می‌کنم.

حافظی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: این روز، روز اخلاق و مهرورزی بوده و معصوم (ع)، معصوم دیگری را معرفی می‌کند، پیغمبری که خوش‌خلقی سرلوحه رفتار و عملکردش بود، برای ما رفتار ایشان الگو است.

تکریم ارباب‌رجوع در همه دستگاه‌ها الزامی است

حجت‌الاسلام علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) اظهار داشت: اتحاد و وحدت مهم‌ترین رمز پیروزی مسلمانان است و به همین مناسبت مراسم و جشن‌هایی در مساجد بروجرد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شهادت شهید مصطفی خمینی (ره)، افزود: دشمن خیال می‌کرد که پس از امام (ره) فرزندش می‌تواند برای دشمنان خطرناک باشد لذا تصمیم گرفتند که وی را به شهادت برسانند.

امام‌جمعه بروجرد عنوان کرد: با شهادت شهید مصطفی خمینی موجی به راه افتاد و عده زیادی از سخنرانان کشور به افشاگری علیه رژیم پرداختند و شهادت وی سبب شد تا قیامی به پا گردد.

وی با اشاره به سالروز عهدنامه گلستان تصریح کرد: این عهدنامه بین ایران و روسیه بسته شد و درواقع به کشور ما تحمیل شد البته دولتمردان آن زمان عرضه نداشتند و مردم هم به دلیل اینکه کسی نبود که رهبری آن‌ها را انجام دهد، نتوانستند وارد میدان شوند.

حسینی با اشاره به استفاده درست و اصولی از فضای مجازی گفت: سال گذشته دریکی از خانه سالمندان بروجرد پیرمردی مورد اهانت و کتک‌کاری قرار می‌گیرد که سریعاً این فرد مجازات می‌شود ما جدیداً این موضوع در فضای مجازی مطرح‌شده که انتشار چنین مواردی سبب خوشحالی دشمن می‌شود.

دولت غرب‌زده قبلی رفع تحریم‌ها را جدی نگرفت

حجت‌الاسلام مراد امیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلسله اظهار داشت: شهرداری و اعضای شورای اداری شهرستان الشتر درزمینهٔ رفع کمبود‌های فرهنگی و دینی که یکی از مصادیق آن ساخت و فعال نمودن مساجد می‌باشد تا الآن چه اقداماتی انجام داده‌اند؟!

وی افزود: هر فردی که دارای مسئولیت و مقامی می‌باشد، از امام‌جمعه شهر گرفته تا نماینده مجلس، شورای شهر و مسئولین ادارات بایستی با جان‌ودل در رفع محرومیت‌زدایی به مردم خدمت نمایند، چون در فردای آخرت باید جوابگوی صندلی که در اختیار داشتند باشند.

امام‌جمعه سلسله با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان کرد: متأسفانه دولت غرب‌زده قبلی رفع تحریم‌ها را جدی نگرفت، اما دولت جدید علاوه بر ریشه‌کن کردن فساد و محرومیت‌زدایی به خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه غرب نگاه ویژه دارد.

وی با اشاره به دو مطالبه مردم از دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم انتظار دارند قوه قضائیه با دانه‌درشت‌ها برخورد جدی نماید و همچنین مسئولین رده‌بالای کشور که مرتکب فساد شدند بازداشت و محکوم نمایند، انتظار داریم که قوه قضاییه به حیات خلوت این افراد ورود و چشم نور چشم‌ها را کور کند.

امیدی به مطالبه مردم از مجلس اشاره نمود و بیان کرد: نمایندگان مجلس بایستی به مجلس برگردند و به‌جای شهرگردی و روستاگردی در مجلس بنشیند و با اصلاح قوانین به امورات کشور بپردازند.

امام‌جمعه سلسله مطالبه دیگر مردم از مجلس را نظارت بر کار دولت برشمرد و گفت: نمایندگان مجلس به‌جای سفارش و پیشنهاد افراد برای تصدی ادارات به وظایف قانونی خود در مجلس بپردازند چون این کار از وظایف نمایندگان نیست و انتصابات سفارشی حتماً فسادزا می‌باشد.

انتهای پیام/

,

وی افزود: در ۱۵ ربیع‌الاول اولین مسجد به نام مسجد قبا توسط پیامبر اسلام(ص) در نزدیکی مدینه در سال اول هجری قمری احداث شد و اولین نماز جمعه توسط رسول اسلام (ص) برپا شد؛ باید به این دو پایگاه دینی که مشابهی برای آن‌ها وجود ندارد بیش از گذشته اهمیت داد؛ برگزاری نمازهای جماعت در مساجد استان همراه با برنامه‌های فرهنگی، دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی که دربرگیرنده همه اقشار و سطوح جامعه باشد از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

,

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: مسجد محوری و برپایی برنامه‌های متنوع با محوریت امام جماعت مسجد باشد، البته همدلی پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری و هیئت‌امناهای مسجد بایستی این پایگاه دینی را به بالاترین کارکرد خود برساند.

,

وی تصریح کرد: حضور امام جماعت برای نمازهای پنج‌گانه ضروری است، درهرحال مسجد که جایگاه مدیریت و تدبیر امام جماعت است در هیچ زمانی از نماز جماعت خالی نباشد اهمیت حضور در نماز جمعه در طول ۴۲ سال جای بحث و گفت‌وگو ندارد.

,

شاهرخی گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است و جنبه سیاسی اجتماعی و عبادی دارد؛ شکوه نماز جمعه در هر شهری حلال مشکلات و مسائل سیاسی، دینی، اجتماعی و اقتصادی آن شهر است.

,

وی گفت: قطعاً نماز جمعه در تراز انقلاب اسلامی می‌تواند در بسیج مردم در همه عرصه‌ها پیش رو راهگشا و دشمن‌شکن باشد باید تشکر کرد از خواهران، برادران، جوانان و نوجوانان و پدران مادران که در ایام دشوار بیماری کرونا به‌صورت متوالی و …نبض قلب فرهنگی شهر را با حضورشان زنده نگه داشتند و این‌ها مشمول فضیلت است.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد: چهارم آبان سالروز اعتراض امام به پذیرش کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ و همچنین سوم آبان، تاریخ امضای قرارداد نگین گلستان در سال ۱۱۹۲ و یکم آبان شهادت عالم مجاهد سید مصطفی خمینی در سال ۱۳۵۶ است.

,

وی یادآور شد: لایحه کاپیتولاسیون حاکمیت قضایی دولت آمریکا درباره ده‌ها هزار نفر آمریکایی بود که در ایران حضور داشتند به این معنا که هر جنایتی از سوی آمریکایی در ایران صورت می‌گرفت، دولت ایران حق محاکمه آن‌ها را نداشت و امام این لایحه را موردانتقاد شدید قراردادند و فرمودند: با این لایحه استقلال ما را فروختند و اگر جای این‌ها بودم می‌گفتم بیرق سیاه سر در مغازه و خانه‌ها بزنند عظمت ارتش ایران را از بین بردند تا اینکه در ۱۳ آبان ایشان را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند تبعید اگرچه سختی‌های بسیاری برای ملت و بیت امام داشت اما به دنبال آن گشایش و موفقیت‌هایی بود که در ۲۲ بهمن رقم خورد.

,

شاهرخی با اشاره به‌ضرورت آشنایی نسل جوان ما با این حوادث و قراردادها تأکید کرد: سوم آبان سال ۱۱۹۲ امضای قرارداد نگین میان ایران و روسیه آن زمان بود، نسل جوان ما مطالعه کند که چگونه شاهان در قرارداد گلستان حاکمیت ایران شامل قفقاز، ارمنستان، گرجستان و در حقیقت ۱۴ ولایت به امپراتوری روسیه آن زمان واگذار کردند و از طرفی مطالعه کنند که امام امت چگونه در مقابل نظام سلطه ایستادند و نقشه‌های شوم آن‌ها را برملا کردند مقام رهبری ملت شریف و امام راحل از پادشاهان و نظام سلطه چنین سابقه زشتی دیدند که چنین در مقابل آن‌ها ایستادند.

,

وی با اشاره به نشست فصلی ائمه جمعه لرستان با حضور استاندار استان گفت: ائمه جمعه شهرستان‌ها نیازهای محل محرومیت را بیان کردند و مقرر شد این نیازها و کاستی‌ها از طرف استاندار دیده شود تا در سفر ریاست جمهوری به استان این نیازها تقدیم هیأت شود.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به شناخت مردم لرستان نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و تلاش برای محقق شدن آن‌ها اذعان داشت: ائمه جمعه در این نشست تأکید کردند که مردم از فساد، مفسد، تبعیض و فاصله طبقاتی، جذب نیرو بدون ضابطه با هر عنوانی همچون تجمیع، قراردادی و شرکتی به‌وسیله هر مقام و هر شخصی متنفر و منزجر هستند چنان‌که کسانی بخواهند بعد از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب به این شیوه عمل کنند دستان قدرتمند قانون و چشمان بیدار مردم و مطالبه گران در مقابل این شیوه‌های ناپسند می‌ایستند.

,

وی تأکید کرد: قطعاً در این مقطع کسانی باید روی کار بیایند که وعده‌های دولت سیزدهم را عملی کنند از اهل‌قلم، خبرگزاری‌ها، نشریات و نخبگان و اهل رسانه درخواست می‌کنم در نوشته‌ها و فضای مجازی، علمی کارشناسانه و مبتنی بر اخلاق بگویند که این شیوه‌های حکم رانی در استان موجب چه آسیب‌هایی شده است و برچیده شدن تبعیض‌ها چه مزیت‌هایی دارد.

,

شاهرخی گفت: اجرای وعده‌های دولت باید به دست مدیرانی دانا، توانمند، متعهد و قوی در اجرای عدالت اجتماعی و مستحکم در برابر انواع تبعیض‌های پیدا و پنهان، باشد؛ مدیران اهل کار و تلاش مضاعف و جهادی باشند به دور اشرافی گری و شجاع و مسئولیت‌پذیر و در دسترس مردم باشند.

,

ضرورت برخورد قاطع با مفسدان جامعه

, ضرورت برخورد قاطع با مفسدان جامعه, ضرورت برخورد قاطع با مفسدان جامعه,

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه کوهدشت، ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: میلاد پیامبر اکرم (ص) میلاد تمام خوبی‌ها و خط صحیح و سعادت این خط اسلام، دین و معصومین (ع) است.

,

وی افزود: هدف از خلقت این است که انسان‌ها جانشین خدا روی زمین باشند، امام راحل، حججی‌ها، همت‌ها، سلیمانی‌ها راه سعادت را به‌خوبی و درست طی کردند.

,

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: بایستی درزمینهٔ مسائل جامعه هوشیار و آگاه بود که اگر انحراف یا مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خاصی پیش آمد، همه با اتحاد و همدلی در راستای رفع آن تلاش کرد.

,

وی با اشاره به اینکه کار انبیاء الهی از توحید شروع شد، تصریح کرد: ما بایستی خداپرستی خود را کامل کنیم، نتیجه حکومت انبیاء، جامعه توحیدی است و مردم‌سالاری دینی زمانی پیاده می‌شود که جامعه ما دینی شود.

,

طهماسبی با اشاره به تبیین مسئله جامعه توحیدی، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) دارای معجزه علمی و عملی بزرگی بود و محیط جامعه جاهلیت بر او اثری نگذاشت بلکه تمام دنیا را بااخلاق فتح کرد.

,

امام‌جمعه کوهدشت گفت: عدم اعتماد به دشمن، اعتماد به ظرفیت‌های داخل کشور، وحدت و انسجام بین قوا و شورای هماهنگی اقتصادی، برداشتن گام‌های عملی بر اساس نقشه راه دقیق مانند کاهش وابستگی به نفت، ایجاد درآمد پایدار، گسترش صنعت کشاورزی و معادن، ایجاد انرژی‌های نو مانند سوخت‌های هسته‌ای، افزایش ظرفیت‌های پتروشیمی و … راهکارهای مهم درزمینهٔ خنثی‌سازی تحریم‌ها به شمار می‌رود.

,

وی با اشاره به‌ضرورت برخورد قاطع با مفسدان جامعه، بیان کرد: مجلس با پیاده‌سازی قوانین و ریل‌گذاری درست می‌تواند درزمینهٔ مبارزه با فساد بسیار اثرگذار باشد.

,

طهماسبی با اشاره به رزمایش‌ها و مانورهای مقتدرانه اخیر ایران، گفت: در ابعاد مختلف دیپلماتیک، نظامی، رسانه‌ای، امنیتی جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی در حال پیشروی می‌باشد، عامل اصلی تمام فتنه‌ها و جنایات اخیر در افغانستان، آمریکا است.

,

امام‌جمعه کوهدشت ضمن در تقدیر از حضور استاندار لرستان در جلسه شورای اداری شهرستان، اظهارداشت: سفر اصلی استاندار به‌زودی برای بازدید از پروژه‌ها و بررسی سایر مشکلات در کوهدشت برگزار خواهد شد، در جلسه شورای اداری و به‌صورت خصوصی نیز با وی در حوزه‌های صنعت و معدن، ظرفیت کشاورزی، بحران آب، گردشگری، بخش اقتصادی و… مباحثی را مطرح نمودیم و تأکید کردیم که انتصاب مدیران توانمند، باخدا و جهادی، سرمایه کافی، نظارت بر امور اجرایی رمز توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود.

,

حجت‌الاسلام صمد حافظی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چگنی، اظهار داشت: انسان خود را دربند شیطان قرار ندهد و بهاء و ارزش خودش را بداند.

,

وی افزود: ۱۵ ربیع‌الاول سالروز احداث اولین مسجد قبا توسط پیغمبر اکرم (ص) است، شهرستان تازه تأسیس ما با کمبود زیرساخت‌ها اعم از مسجد و خانه عالم مواجه می‌باشد و این حضور روحانیت در شهرستان مایه خیروبرکت است.

,

امام‌جمعه چگنی عنوان کرد: آرامش به‌وسیله ارتباط با ذات ربوبیت وجود دارد، حضور در مسجد و استقرار مسجد در بین مذهبی‌ها بیشتر است، پرونده انسان به‌واسطه صدقه جاریه بسته نمی‌شود و صدقه جاریه این است که انسان به‌واسطه مال خود هم امتحان می‌شود.

,

وی با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام توسط پیغمبر اکرم، تصریح کرد: در این روز سینه‌ها آشکار می‌شود، این جایگاه‌ها به آیت عظام دستغیب‌ها و مدنی‌ها منتصب است، با تمام وجودم مطالبه شهرستان را پیگیری می‌کنم.

,

حافظی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: این روز، روز اخلاق و مهرورزی بوده و معصوم (ع)، معصوم دیگری را معرفی می‌کند، پیغمبری که خوش‌خلقی سرلوحه رفتار و عملکردش بود، برای ما رفتار ایشان الگو است.

,

تکریم ارباب‌رجوع در همه دستگاه‌ها الزامی است

, تکریم ارباب‌رجوع در همه دستگاه‌ها الزامی است, تکریم ارباب‌رجوع در همه دستگاه‌ها الزامی است,

حجت‌الاسلام علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) اظهار داشت: اتحاد و وحدت مهم‌ترین رمز پیروزی مسلمانان است و به همین مناسبت مراسم و جشن‌هایی در مساجد بروجرد برگزار می‌شود.

,

وی با اشاره به شهادت شهید مصطفی خمینی (ره)، افزود: دشمن خیال می‌کرد که پس از امام (ره) فرزندش می‌تواند برای دشمنان خطرناک باشد لذا تصمیم گرفتند که وی را به شهادت برسانند.

,

امام‌جمعه بروجرد عنوان کرد: با شهادت شهید مصطفی خمینی موجی به راه افتاد و عده زیادی از سخنرانان کشور به افشاگری علیه رژیم پرداختند و شهادت وی سبب شد تا قیامی به پا گردد.

,

وی با اشاره به سالروز عهدنامه گلستان تصریح کرد: این عهدنامه بین ایران و روسیه بسته شد و درواقع به کشور ما تحمیل شد البته دولتمردان آن زمان عرضه نداشتند و مردم هم به دلیل اینکه کسی نبود که رهبری آن‌ها را انجام دهد، نتوانستند وارد میدان شوند.

,

حسینی با اشاره به استفاده درست و اصولی از فضای مجازی گفت: سال گذشته دریکی از خانه سالمندان بروجرد پیرمردی مورد اهانت و کتک‌کاری قرار می‌گیرد که سریعاً این فرد مجازات می‌شود ما جدیداً این موضوع در فضای مجازی مطرح‌شده که انتشار چنین مواردی سبب خوشحالی دشمن می‌شود.

,

دولت غرب‌زده قبلی رفع تحریم‌ها را جدی نگرفت

, دولت غرب‌زده قبلی رفع تحریم‌ها را جدی نگرفت , دولت غرب‌زده قبلی رفع تحریم‌ها را جدی نگرفت ,

حجت‌الاسلام مراد امیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلسله اظهار داشت: شهرداری و اعضای شورای اداری شهرستان الشتر درزمینهٔ رفع کمبود‌های فرهنگی و دینی که یکی از مصادیق آن ساخت و فعال نمودن مساجد می‌باشد تا الآن چه اقداماتی انجام داده‌اند؟!

,

وی افزود: هر فردی که دارای مسئولیت و مقامی می‌باشد، از امام‌جمعه شهر گرفته تا نماینده مجلس، شورای شهر و مسئولین ادارات بایستی با جان‌ودل در رفع محرومیت‌زدایی به مردم خدمت نمایند، چون در فردای آخرت باید جوابگوی صندلی که در اختیار داشتند باشند.

,

امام‌جمعه سلسله با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان کرد: متأسفانه دولت غرب‌زده قبلی رفع تحریم‌ها را جدی نگرفت، اما دولت جدید علاوه بر ریشه‌کن کردن فساد و محرومیت‌زدایی به خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه غرب نگاه ویژه دارد.

,

وی با اشاره به دو مطالبه مردم از دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم انتظار دارند قوه قضائیه با دانه‌درشت‌ها برخورد جدی نماید و همچنین مسئولین رده‌بالای کشور که مرتکب فساد شدند بازداشت و محکوم نمایند، انتظار داریم که قوه قضاییه به حیات خلوت این افراد ورود و چشم نور چشم‌ها را کور کند.

,

امیدی به مطالبه مردم از مجلس اشاره نمود و بیان کرد: نمایندگان مجلس بایستی به مجلس برگردند و به‌جای شهرگردی و روستاگردی در مجلس بنشیند و با اصلاح قوانین به امورات کشور بپردازند.

,

امام‌جمعه سلسله مطالبه دیگر مردم از مجلس را نظارت بر کار دولت برشمرد و گفت: نمایندگان مجلس به‌جای سفارش و پیشنهاد افراد برای تصدی ادارات به وظایف قانونی خود در مجلس بپردازند چون این کار از وظایف نمایندگان نیست و انتصابات سفارشی حتماً فسادزا می‌باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه