اخبار داغ

آنچه در نماز‌جمعه این هفته کرمانشاه گذشت؛

وحدت از ابتکارات امام راحل بود/ رژیم صهیونیستی در حال زوال است

وحدت از ابتکارات امام راحل بود/  رژیم صهیونیستی در حال زوال است
ائمه جمعه و خطبای نمازجمعه شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور از جمله موضوع وحدت پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ائمه جمعه و خطبای نمازجمعه شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور از جمله موضوع وحدت پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش مرصادنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با توصیه همگان به تقوا، پرهیزگاری و دوری از معصیت اظهار داشت: اگر دریاها مرکب و اشجار قلم شوند نمی توانیم راجع به پیغمبر(ص)، اهل بیت(ع) و اصحاب پیغمبر(ص) صحبت کنیم.

, به گزارش,  مرصاد,  ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با توصیه همگان به تقوا، پرهیزگاری و دوری از معصیت اظهار داشت: اگر دریاها مرکب و اشجار قلم شوند نمی توانیم راجع به پیغمبر(ص)، اهل بیت(ع) و اصحاب پیغمبر(ص) صحبت کنیم.,

 وی با بیان اینکه بالاترین سخن، سخن خداوند تبارک و تعالی است، افزود: خداوند در میان اوصاف مختلفی که حضرت رسول اکرم(ص) دارد، وی را به عنوان رحمت للعالمین و خلق عظیم توصیف کرده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: رسول اکرم(ص) خلاصه کائنات، خلاصه ۱۲۴هزار پیغمبر(ص)، خلاصه هستی، ناظر بر اعمال گذشته، حال و آینده همه انسانها و شاهد بر اعمال مردم است و بر خلاف برخی رهبری های موقتی، انسان را تا روز قیامت رهبری می کند. 

,

وی عنوان کرد: بر اساس روایات بهترین و بالاترین هدیه خداوند به انسانها هدیه هدایت است. 

,

امام جمعه کرمانشاه گفت: خداوند از میان همه اوصاف رسول اکرم(ص) که آسمان و زمین و آنچه درون آن قرار دارد، در برابر وی خاشع و خاضع هستند از پیامبر(ص) به عنوان خلق عظیم یاد کرده که تا روز قیامت درسی برای آیندگان است.

,

 آیت الله علما خاطرنشان کرد: خداوند تبارک و تعالی آسمان و زمین را با بسم الله الرحمن الرحیم خلق کرد. 

,

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) زندگی را آسان می گرفت، افزود: خداوند پیامبر اکرم(ص) را به عنوان خلق عظیم معرفی می کند زیرا می خواهد سبک زندگی وی را به انسانها نشان دهد. 

,

آیت الله علما گفت: خداوند در آیه " انک لخلق عظیم ..." با جمله اسمیه پیامبر(ص) را خطاب قرار می دهد زیرا رسول اکرم(ص) می خواهد رهبری کند و سلوک سیاسی داشته باشد پس سیاسیون ما باید اخلاق و سلوک عبادی پیامبر(ص) را در نظر بگیرند. 

,

وی عنوان کرد: در کتاب کنزالعارفین یکی از کتب اهل سنت ۹ یا ۱۱ هزار وصف درباره پیامبر(ص) آورده شده است. 

,

آیت الله علما خاطرنشان کرد: ظرف دین، اخلاق و رفتار و ظرف اسلام اخلاق و سیاست اسلامی و اجتماعات اسلام است. 

,

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اگر به شخص رسول اکرم(ص) اقتدا کنیم، سرمایه دار می شویم،گفت: اکنون هم امتی سرمایه دار هستیم که مانند نداریم.

,

 آیت الله علما در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه تقوا سرمایه بزرگی است،تصریح کرد: محال است که افراد به تقوا پناهنده شوند اما به نتیجه نرسند. 

,

وی افزود: روز پانزدهم ربیع الاول نخستین مسجد توسط رسول اکرم(ص) بنا شد و در آن نماز جمعه اقامه شد.

,

 امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: اول آبان سالروز شهادت یا مرگ مرموز و مظلومانه حاج مصطفی فرزند امام راحل است که در سال ۵۶ به شهادت رسید و البته پیروزی انقلاب در سال ۵۷ نتیجه شهادت حاج مصطفی بود که سبب پیروزی انقلاب و نمو آن شد و تا امروز به قوت خود باقی است.

,

 آیت الله علما تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند فوت حاج مصطفی از الطاف خفیه الهی است.

,

 وی افزود: بیش از ۴۰ سال است که آمریکا را پشت پنجره ها نگهداشته ایم. 

,

امام جمعه کرمانشاه گفت: بر حسب تاریخ، ۱۷ ربیع الاول میلاد مسعود رسول اکرم(ص) است، هرچند که از نظر اهل سنت ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت رسول اکرم(ص) است اما مهم نزدیک بودن مسلمانان به یکدیگر است.

,

 آیت الله علما با بیان اینکه نمی توان از جمعیت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفری مسلمانان چشم پوشی کرد، عنوان کرد: وحدت از ابتکارات امام راحل بود وگرنه از زمان شیخ طوسی درباره اختلاف نظر شیعیان و اهل سنت بسیار سخن گفته شده است.

,

 امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: همچنین روز هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت امام صادق(ع) و روز اخلاق و مهرورزی است.

,

 آیت الله علما گفت: چهارم آبان سالروز اعتراض و افشاگری امام راحل علیه پذیرش کاپیتولاسیون است. 

,

وی افزود: در جریان کاپیتولاسیون در برابر هر جنایتی که آمریکا نسبت به ملت ایران انجام دهد کسی حق اعتراض ندارد در واقع اگر یک ایرانی، سگ آمریکایی را زیر بگیرد محاکمه می شود اما اگر فردی آمریکایی بزرگترین شخصیت ایرانی را زیر بگیرد کسی حق اعتراض ندارد.

,

 آیت الله علما با اشاره به ماجرای حق توحش آمریکا در زمان شاه گفت: در این جریان امام راحل اعتراض کرد و به ترکیه و پاریس تبعید شد. 

,

وی همچنین به سالروز شهادت دبیرکل جنبش اسلامی فلسطین اشاره کرد. 

,

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: دولت و وزرای محترم نباید سفره های مردم را به تحریم گره بزنند زیرا ما کشوری ثروتمند هستیم.

,

 به گزارش امروله ،حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا خاص امیری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان صحنه ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد : ایشان بهترین الگو برای تمام نسل ها و آدمیان جهان هستند .

, امروله,

وی ادامه داد: دشمنان جهان اسلام به دنبال اختلاف بین مسلمانان هستند و برای این نیت شوم خود از هیچ تلاشی فروگذار نیستند ولی به لطف الهی حکومت های جور و ستم و در راس آن رژیم صهیونیستی در حال زوال است.

,

حجت الاسلام خاص امیری خاص امیری اشاره ای به قانون کاپیتولاسیون در ایران داشت و گفت: چهارم آبان ۱۳۴۳ امام خمینی(ره) در نطقی تاریخی علیه لایحه کاپیتولاسیون سخنرانی کرد و آن را سند بردگی ملت ایران دانست. 

,

امام جمعه شهرستان صحنه در ادامه اشاره ای به قاطع بودن قوه قضاییه در برخورد با دانه درشت ها داشت و  خاطر نشان کرد: امروز اگر در کشور ما تخلف می شود و فلان مسئول، مسئولیتش را به خوبی انجام نمی دهد ، اگر خیانت هایی به صورت عمدی و سهوی صورت می گیرد قوه قضاییه آن را به پای میز محاکمه می کشاند و آن را محاکمه می کند و همه مردم از این اقدام پسندیده حمایت می کنند که جای تشکر دارد اما باید افراد سلطان پرور را دستگیر و به اشد مجازات برساند و این خواسته عمومی از این قوه محترم است.

,

وی یادآور شد : هر کسی که به ملت خیانت می کند باید به اشد مجازات برسد زیرا ما این همه شهید نداده ایم که اعتقاد مردم از بین برود یا آنها  در سختی باشند بنابراین افراد مسئول همچون آیت الله رئیسی باید شبانه روز تلاش کنند تا اعتماد مردم و ارزش پول ملی برگردد.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه گفت: برای حل مشکلات داشتن نقشه راه، کاهش وابستگی به نفت، کاهش وابستگی به دلار و اعتماد و سرمایه گذاری روی جونان بسیار مهم و قابل توجه است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه