اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد در اصلاندوز:

عشایر،حافظان فرهنگ بومی و محلی کشور هستند/ فرهنگ ایران، مدیون ایثار شهدا است

عشایر،حافظان فرهنگ بومی و محلی کشور هستند/ فرهنگ ایران، مدیون ایثار شهدا است
وزیر فرهنگ و ارشاد از عشایر و مرزداران غیور منطقه مغان، به عنوان حافظان فرهنگ بومی و محلی یاد کرد و گفت: عشایر علاوه بر رونق تولید در حوزه های کشاورزی و دامداری نقش اساسی در تولید صنایع دستی با اتکا به فرهنگی بومی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز بعنوان نماینده رئیس جمهور به شهرستان اصلاندوز رفت تا ضمن بررسی ظرفیت ها و مشکلات این شهرستان به وضعیت فرهنگی استان اردبیل نیز رسیدگی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

,

, ,

وی از عشایر و مرزداران غیور منطقه مغان، به عنوان حافظان فرهنگ بومی و محلی یاد کرد و گفت: عشایر علاوه بر رونق تولید در حوزه های کشاورزی و دامداری نیز نقش اساسی در تولید صنایع دستی با اتکا به فرهنگی بومی را در جامعه دارند.

,

,

, ,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در در ادامه برنامه خود در یادمان شهدای گمنام شهرستان اصلاندوز حاضر شد و گفت: مسئولیت فعلی را مدیون ایثار و فداکاری شهدا هستم چراکه اگر جانفشانی شهدا و ایثارگران نبود اکنون از فرهنگ اسلامی  و ایرانی نیز خبری در کشور نبود.

,

اسماعیلی در ادامه سفر خود از شاهرگ اصلی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بازدید کرد.

,

,

, ,

وی از سیفون بزرگ دره رود  به عنوان شاهرک اصلی شبکه آبیاری و زهکشی خدا آفرین در شمال استان اردبیل  نام برد و گفت: این پروژه  با ظرفیت ۶۰ مترمکعب بر ثانیه دارای ۵ رشته لوله فولادی به قطر ۲۸۰۰میلیمتر است که هر رشته بطول بیش از دو کیلومتر است.

,

شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگترین و مدرنترین شبکه شمالغرب کشور است که طول کانال اصلی از سد قیزقلعه سی تا انتهای طرح خداآفرین ۱۴۴ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در استان اردبیل قرار گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه