اخبار داغ

اوج گیری دوباره کرونا در استان مرکزی/زرندیه قرمز شد

اوج گیری دوباره کرونا در استان مرکزی/زرندیه قرمز شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه آرام آرام در حال اوج گیری دوباره کرونایی هستیم گفت: متاسفانه در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، شهرستان زرندیه قرمز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیارآفتاب گفت: متاسفانه در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، شاهد اوج گیری دوباره هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی افزود: طبق این اعلام شهرستان زرندیه در وضعیت قرمز و ۶شهرستان اراک،ساوه،تفرش،فراهان،آشتیان و دلیجان در وضعیت نارنجی( پر خطر ) قرار دارند.
,
 
,
جمالیان تاکید کرد: متاسفانه علی رغم تاکید و توصیه های مکرر،ساده انگاری و خیال عبور از موج ‌پنجم باعث شد بلافاصله گرفتار موج ششم این بیماری شویم.
,
 
,
وی اظهار کرد: همچنین در این رنگ بندی،شهرستان های محلات،خمین،شازند،خنداب و کمیجان در وضعیت زرد هستند که با کوچک ترین غفلت،آنها نیز به وضعیت نارنجی خواهند رسید.
,
 
,
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در هفته های گذشته به سمت عبور از موج پنجم در حال حرکت بودیم و همه ی شهرستان های استان از وضعیت قرمز خارج و کم کم تعداد شهرستان های دارای وضعیت زرد نیز در حال افزایش بود که متاسفانه به یکباره معادلات به هم ریخت و مجددا به سمت موج بعدی در حال حرکت هستیم.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم استان خواست تا برای مواجه نشدن با موج سهمگین ششم،دستورالعمل های بهداشتی را به صورت جدی و بسیار سختگیرانه تر رعایت و دنبال کنند .
,
 
,
جمالیان گفت: اتصال پشت سر هم موج های کرونا،توان و انرژی مدافعان خسته ی  سلامت را خواهد گرفت و این می تواند پیامدهای بسیار بدی را به دنبال داشته باشد.
,
 
,
وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی،زدن واکسن نیز بسیار تاثیر گذار است و اولین و مهمترین علت در کنترل این بیماری به شمار می رود.
,
 
,
گفتنی است در اعلام وضعیت رنگ بندی کرونایی،رنگ قرمز به معنای خیلی پرخطر،نارنجی یعنی پر خطر و زرد به معنی خطر متوسط است و این نشان دهنده ی وجود خطر در همه‌ی سطوح(خیلی پرخطر،پرخطر و خطر متوسط) کرونایی است و لذا به جد از همه ی هم استانی های گرامی درخواست می شود تا ریشه کنی کامل و رسیدن به وضعیت های عادی،همچنان پروتکل های بهداشتی و به خصوص زدن ماسک را رعایت کنند.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه