اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

پیام اسلام، پیام وحدت، امنیت و برادری است/ اتحاد اسلامی؛ رمز مقاومت جامعه برای مقابله با دشمنان است

پیام اسلام، پیام وحدت، امنیت و برادری است/ اتحاد اسلامی؛ رمز مقاومت جامعه برای مقابله با دشمنان است
احمد علی مقدم گفت: اتحاد اسلامی بر توانایی و مقاومت جامعه برای مقابله با دشمنان می افزاید و فراهم کننده قدرتی حقیقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد علی مقدم در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛ با اشاره به هفته وحدت گفت: وجود نبی اکرم (ص) بزرگ ترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی بوده است و امام خمینی (ره) و آیت‌الله‌ بروجردی از پیشگامان تقریب مذاهب هستند که اختلافی بین روایات اهل سنت و شیعیان درباره روز میلاد پیامبر اکرم(ص) بود، سبب شد تا امام راحل با نامگذاری بین این دو تاریخ بعنوان هفته وحدت باعث اتحاد و همبستگی مسلمانان شود تا دشمن از این اختلافات به نفع خود استفاده نکند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه پیام اسلام، پیام وحدت، امنیت و برادری است، افزود: وحـدت و اتـحاد از مـهم ترین مسائلی هستند که مسلمانان از صدر اسلام تاکنون، بر مبنای تعالیم اسلامی و دیانت توحیدی با آن مواجه بـوده اند بطوریکه اسلام، مسلمانان را امت واحده خوانده است و نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت ها و نکاتی ظریف است چراکه مسلمانان دارای مشترکات بسیاری در جهان اسلام هستند و وحدت، برای مسلمین، یک نیاز قطعی و حیاتی است.

مقدم بیان کرد: طبق فرمایش امیرالمومنین (ع) «با اکثریت هم داستان شوید که دست خدا همراه جماعت است و از تفرقه بپرهیزید که موجب آفت است»؛ لذا اتحاد ملت های اسلامی یعنی اینکه مسلمانان در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو و همفکر حرکت کنند و سرمایه ها و تجهیزات خود را علیه یکدیگر بکار نبرند و به یکدیگر کمک کنند بنابراین وحدت میان مسلمانان جهت مقابله با نقشه های تفرقه انگیزانه صهیونیسم بین‌الملل و وهابیت، ضروری است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان بیان کرد: بهترین شیوه رفتار با مسلمانان آن است که موجب تحریک احساسات و تعصبات نشویم و بر نقاط مشترک تکیه کنیم و در مقابل دشمنان اسلام و مستکبران با تمامی مسلمانان وحدت سیاسی خود را حفظ کنیم تا هر چه بیشتر از فضایل اهل بیت و تعالیم و سیره آنان بهره مند شویم در واقع اتحاد بین شیعه و سنی کابوس استکبار و تروریسم است لذا مسلمانان باید با هم صمیمی و یکدل باشند تا اسلام پیروز و سربلند شود.

وی در رابطه با ضرورت وحدت آفرینی در امت اسلامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می دهد و وحدت ملی را بهم بزند مزدور دشمن است چه بداند و چه نداد»؛ بنابراین امروز مصلحت مهم، حفظ اسلام و نظام اسلامی از خطرات و تهاجم شیاطین داخلی و خارجی، با اتحاد و وحدت امم اسلامی است چراکه اتحاد اسلامی بر توانایی و مقاومت جامعه برای مقابله با دشمنان می افزاید و فراهم کننده قدرتی حقیقی است.

مقدم ادامه داد: طبق قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ابراز کرد: معنای اتحاد شیعه و سنی دست برداشتن و کوتاه آمدن از اعتقادات خود نیست بلکه در عین وجود اختلافات، مسلمین باید با تعامل و جهت گیری یکسان در مسائل سیاسی و بین المللی تصمیم گیری کنند؛ لذا رابطه همدلانه و تعامل میان پیروان مذاهب اسلامی سبب اقتدار جامعه اسلامی و کوتاه کردن دست سلطه بیگانگان و دشمنان اسلام از بلاد مسلمین می شود.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطر نشان کرد: آمریکا، وهابیت را علیه وحدت مسلمین، تجهیز کرده است؛ لذا مسلمانان اعم از شیعه و سنّی باید هوشیارباشند و نگذارند دشمن سوء استفاده کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه