اخبار داغ

معاون حمل و نقل شهرداری تهران؛

پیشنهاد تامین ۱۵ درصد سهمِ دولت در زمینه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن/ درخواست شهرداری برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی از محل تهاتر نفت

پیشنهاد تامین ۱۵ درصد سهمِ دولت در زمینه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن/ درخواست شهرداری برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی از محل تهاتر نفت
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ارائه پیشنهاداتی به دولت برای تامین سهم ۱۵ درصدی دولت در زمینه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سید مجتبی شفیعی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به همسو بودن دولت و شهرداری در این دوره آیا برای رفع مشکل حمل و نقل شهر تهران با دولت تعامل بهتری خواهد شد که به نفع شهر تهران باشد، اظهار کرد: تعامل مثبتی که بین دولت و شهرداری و مجلس وجود دارد، حتما بر روی حوزه حمل و نقل شهری نیز اثرگذار خواهد بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او ادامه داد: در این خصوص برنامه‌هایی را شروع و مکاتباتی را تنظیم کردیم که مجوزهای خاص و حمایت‌هایی را در موضوعات مختلف از دولت دریافت کنیم. 
,
 
,
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: برای مثال پیشنهاد تامین ۱۵ درصد سهم دولت در زمینه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن را مطرح کردیم. در این زمینه جلساتی را داشتیم و دولت نیز جلساتی را تشکیل داده اند و عزم دولت بر این است که این پیش پرداخت انجام شود و طبق برنامه زمان‌بندی قرارداد کار تحویل رام‌های قطار شروع شود. 
,
 
,
شفیعی گفت: مورد دیگر، مجوز خاصی است که شهرداری تهران از دولت خواسته است تا بتواند بخشی از ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو را از محل تهاتر نفت تامین کند. این درخواست در حال تدوین است. 
,
 
,
او درباره تعداد و جزئیات این درخواست گفت: ستاد کرونا مصوبه‌ای را داشته است برای تامین اتوبوس؛ که این مصوبه در اختیار وزارت کشور است و براساس آن باید ۵هزار دستگاه برای کل کشور تامین شود و اگر حدود دو هزار دستگاه به تهران تعلق بگیرد، مناسب همان درخواست خود را تنظیم کردیم که اگر دولت موافقت کند شهرداری تهران راسا وارد این موضوع شود. 
,
 
,
معاون شهردار تهران درباره درخواست به تعویق افتادن بررسی طرح کمیسیون عمران و حمل و نقل در صحن شورا به درخواست معاونت حمل و نقل گفت: با توجه به اینکه حدود دو سال تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را به صورت حضوری داشتیم و قرار است که به تدریج مدارس تدریجا بازگشایی شود، باید تمهیداتی را طبق سنوات گذشته داشته باشیم. 
,
 
,
او گفت: مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی هم اقتضا می‌کرد که توجه ویژه‌ای به همه‌ی ابعاد این قضیه برای افزایش ظرفیت سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران داشته باشیم. پیشنهاداتی در غالب یک طرح ارائه شده است که برخی باید به صورت روتین انجام شود و برای برخی نیاز به بررسی بودجه است و به مدت یک هفته درباره تامین اعتبارات کار خواهیم کرد و سپس طرح مجددا در صحن مطرح خواهد شد. 
,
 
,
او درباره اورهال قطارها و اتوبوس گفت: شهرداری تهران در طی سال‌های اخیر در تامین منابع تنها بوده است و منابع دولتی حدود ده سال است که تزریق نشده و توان شهرداری برای تامین بودجه در تعمیر و خرید ناوگان محدود خواهد بود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه