اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین الملل:

طرف‌های اروپایی و آمریکا حق تعیین تکلیف برای ایران را ندارند

طرف‌های اروپایی و آمریکا حق تعیین تکلیف برای ایران را ندارند
حنیف غفاری گفت: طرف‌های اروپایی و آمریکا حق تعیین تکلیف برای ایران را ندارند زیرا در اینجا متهم و مجرم و نه قاضی و نه طرف شاکی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، درباره درخواست فرانسه مبنی بر همکاری تمام و کمال ایران در برجام اظهار داشت: تاکتیک آمریکا و تروئیکای اروپایی در قبال برجام مشخص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: این تاکتیک وارونه نمایی صحنه بازی نام دارد به این معنا که جمهوری اسلامی ایران طرف بدهکار و آمریکا و تروئیکای اروپایی به عنوان طرف طلبکار ماجرا شناخته شوند.

,

غفاری تصریح کرد: هم از لحاظ حقوقی و هم سیاسی ماهیت موضوع این است که توافقی به نام برجام وجود داشته، ایران به صورت کامل نسبت به آن توافق متعهد بوده اما دولت آمریکا به شکل مشخصی از آن عدول کرده و پس از آن نیز تروئیکای اروپایی یعنی سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس حتی یکی از تعهدات خود را برای حفظ توافق هسته ای و بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام عملیاتی نکردند.

,

وی عنوان کرد: در چنین معادله ای طرفهای اروپایی و آمریکا حق تعیین تکلیف برای ایران را ندارند زیرا در اینجا متهم و مجرم و نه قاضی و نه طرف شاکی هستند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: در اینجا شاهد یک منظومه رفتاری هستیم که آمریکا، اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی سه بازیگر اصلی آن محسوب می شوند و متعاقب این منظومه ادعایی از سمت آمریکا مطرح می شود و تروئیکای اروپایی این ادعا را به لحاظ سیاسی و رسانه ای در سراسر دنیا گسترش می دهند و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم در گام پایانی سعی می کند با صدور بیانیه های هدفمند علیه ایران به مثابه یک عامل تسریع کننده در این معادله عمل کند.

,

غفاری گفت: دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور نباید تسلیم این قضیه شود بلکه ماهیت و پشت پرده این بازی را برای افکار عمومی دنیا تشریح کند.

,

وی افزود: تا زمانی که آمریکا و سه کشور اروپایی بر روی خواسته های غیرمنطقی و غیر حقوقی خود در فرآیند احیای برجام پافشاری کنند قطعا مواضع جمهوری اسلامی ایران هم مشخص است یعنی نه مذاکرات بیهوده ای انجام می شود و نه احیای توافقی در کار خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه