اخبار داغ

وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی نقطه محوری برای تعامل با همسایگان است

آذربایجان‌شرقی نقطه محوری برای تعامل با همسایگان است
احمد وحیدی گفت: این استان نقطه وصل ما به کشورهای شمالی است و محلی برای توسعه‌ی دیپلماسی با آذربایجان و ترکیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، احمد وحیدی در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: مسئول باید طوری باشد که مردم او را از خود بدانند و زمانیکه احساس کردند یکی از خودشان است، مردم سالاری دینی اتفاق می‌افتد، مردم سالاری دینی ما دموکراسی غرب نیست بلکه این است که مردم و مسئولین قابل تمیز نباشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: مسئول باید نسبت به مشکلات و‌ناراحتی مردم، ناراحت باشد و این اشک آقای پورمحمدی نشان از صداقتشان داشت.

,

وزیر کشور تاکید کرد: خیلی‌ها تمدن، فناوری و ساختمان ساختند اما بر پایه زور و ظلم و ستم. قران اینها را باطل می‌داند ولو بهترین فناوری‌ها و سیستم‌های هوایی زمینی و دریایی باشد. تمدن نوین اسلامی‌بر پایه آموزه‌های دین است که خداخواهی، عدالت و مردم دوستی موج می‌زند.

,

وی ادامه داد: این مسئولیت‌ها منت خداست بر ما که بتوانیم به دین و کشور خدمت کنیم و باید از این فرصتهای محدود به بهترین نحو استفاده کنیم و چقدر باید ارزش این امانت را بدانیم و از پس این امتحان سخت بر بیاییم.

,

وحیدی با بیان اینکه عزیزانی که کار مردم در دست شما است، اگر به وظایف خود عمل کنیم، بهشت نصیب مان خواهد شد، ابراز داشت: از خدمات برادر دانشمند، با اخلاق و دلسوز تقدیر می‌کنیم و امروز نوبت به برادر مجاهد، رزمنده، مبارز رسیده است که دوران سخت دفاع نقدس را دیده و چندین سال است در خدمت مردم استان هستند و امیدواریم شاهد جهش بزرگ باشیم.

,

وی با تاکید بر اهمیت استان اذعان داشت: آذربایجان‌شرقی و تبریز خیلی مهم هستند و دروازه نورافکنی تمدن اسلام به بخش وسیع نه تنها کشور بلکه سرزمین‌های ایلامی‌است.

,

وزیر کشور ادامه داد: تبریز با عارفان و عالمان شناخته شده است که همه آنها طرفیت بزرگی هستند مانند علامه طباطبایی که فیلسوف قرن لقب گرفت و علامه امینی که برگردن دنیای اسلام حق دارند.

,

وی افزود: آذربایجان مهد علم، عرفان، شهادت است که اینها چیز کمی‌نیست و بیش از زر مادی، زر معنوی دارد، کجاست که در برابر عظمت نام علامه طباطبایی، علامه امینی، شهید مدنی، و شهدا تعظیم نکنند.

,

وحیدی با بیان اینکه نسل جوان وظیفه سنگینی دارد تا با بهره گیری از این طرفیت‌ها دنیا را تحت تاثیر قرار دهند، گفت: نباید این ظرفیت را کم بگیریم که نعمت‌های بزرگی هستند.

,

وی با تاکید بر ظرفیت‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: باید علاوه بر اینکه در این منطقه مشکل نداشته باشیم، بلکه کل کشور از این استان بهره مند شوند.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: استاندار فقط به فکر ظرفیت‌های مادی نباشد و باید در هر جایی از ظرفیت‌های معنوی این استان استفاده شود، البته این استان باید محور توسعه صنعتی باشد چرا که صنعتکران ماهر و نخبه دارد.

,

وی اذعان داشت: بسیاری از محصولات صنعتی با تکنولوژی برتر باید در این استان انجام شود که قبلا در این استان آغاز شده بود.

,

وحیدی با اشاره به نقش استان برای تعامل با کشورهای همسایه گفت: این استان نقطه وصل ما به کشورهای شمالی است و محلی برای توسعه‌ی دیپلماسی با آذربایجان و ترکیه است، تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای همه کشورهای هم‌جوار است و باید همه آنهارا تغذیه کند.

,

وی تاکید کرد: آذربایجان و ترکیه عزیزان ما هستند و باید از هم‌جواری با تبریز استفاده کنند و باید همکاری و هماهنگی ایجاد شود. استاندار رییس جمهور استان است و همه باید با استاندار همکاری کنند، و رییس جمهور نیز تاکید کرده است که انتخاب همه مدیران کل باید با نظر استانداران باشد

,

وزیر کشور با بیان اینکه استان باید به جایگاه حقیقی خود که استحقاقش را دارد، برسد عنوان کرد: آذربایجان همواره در انقلاب نقش خود را ایفا کرده و رهبر انقلاب یکی از جلسات را که تعطیل نکرده اند، دبدار با مردم استان است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در این شرایط پیچیده بتوانیم با اقتدار عبور کنیم و به کوری دشمنان، به قدرتی تبدیل خواهیم شد، که هیچ احدی نتواند نه تنها تهدید بلکه کاری انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه