اخبار داغ

رئیس جمهور:

آمارهای رسمی می‌تواند به توسعه متوازن کمک کند

آمارهای رسمی می‌تواند به توسعه متوازن کمک کند
رئیس جمهور در پیام گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی تصریح کرد: آمارهای رسمی در نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور قادر است با شناساندن میزان فقر و محرومیت‌ها، نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها در کشور به دولت، در آگاهی از وضع موجود، بررسی روند تغییرات و اتخاذ تصمیم‌ برای رفع بی‌عدالتی و توسعه متوازن کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیام گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی تصریح کرد: آمارهای رسمی در نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور قادر است با شناساندن میزان فقر و محرومیت‌ها، نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها در کشور به دولت، در آگاهی از وضع موجود، بررسی روند تغییرات و اتخاذ تصمیم‌ برای رفع بی‌عدالتی و توسعه متوازن کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن پیام آیت‌اللهسید ابراهیم رئیسی به شرح ذیل است:

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

اینجانب «روز آمار و برنامه‌ریزی» را به همه متولیان و دست‌اندرکاران عرصه آمار و برنامه‌ریزی کشور که برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی عزیز تلاش می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. مقوله آمار در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه رفیع، ویژه و منحصربه‌فردی برخوردار است به گونه‌ای که، مطابق فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، «آمار پایه و اساس و ستون فقرات برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است» و تحقق شعار سال ۱۴۰۰ یعنی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» با رصد و پایش آمارهای دقیق و به روز، محقق خواهد شد.

,

در وضعیت کنونی، آمارهای رسمی در نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور همچون چراغ روشنی برای تحقق «عدالت‌محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» به عنوان محورهای کلیدی دولت سیزدهم، می‌تواند عمل ‌کند و قادر است با شناساندن میزان فقر و محرومیت‌ها، نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها در میان استان‌های کشور به دولت، در آگاهی از وضع موجود، بررسی روند تغییرات و اتخاذ تصمیم‌های ملی و منطقه‌ای برای رفع بی‌عدالتی و توسعه متوازن کمک شایانی کند.

,

امیدوارم با حرکت و جنب و جوشی که در کشور به سمت توسعه و پیشرفت و رفع موانع آغاز شده، ‌با بهره‌گیری و استفاده بیشتر از آمار و اطلاعات به روز، دقیق و صحیح مبتنی بر نیازهای واقعی کشور به خصوص در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور و نیز تدوین برنامه هفتم توسعه، بتوانیم کشور عزیزمان را به عزت، سرافرازی و سعادت واقعی که در شأن ملت شهیدپرور ایران اسلامی است، برسانیم.

,

و من الله التوفیق

,

سید ابراهیم رئیسی

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه