اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

فعالیت در حوزه منابع طبیعی با زندگی جوامع محلی در آمیخته است

فعالیت در حوزه منابع طبیعی با زندگی جوامع محلی در آمیخته است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت در حوزه منابع طبیعی به نوعی با زندگی جوامع محلی در آمیخته است لذا توفیق هر برنامه نیازمند مشارکت این جوامع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری صبح امروز در نشست هم اندیشی با تشکل‌های بهره‌برداری منابع طبیعی و انجمن‌ صنفی تخصصی بهره‌برداری از مراتع اظهار کرد: با توجه به گستردگی و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی حفظ، احیاء و توسعه این عرصه‌ها در راستای مدیریت پایدار منابع طبیعی با مشارکت مردم تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۴۰ هزار خانوار بهره‌بردار وابسته به عرصه‌های منابع طبیعی استان هستند که حدود ۲۱ هزار از این بهره‌برداران در حوزه مرتع می‌باشند.

صالحی بیان داشت: درحال حاضر نزدیک به 7 هزار نفر از بهره‌برداران منابع طبیعی استان عضو تعاونی‌ها هستند و در برنامه  است که هرساله با افزایش سرمایه شرکت‌های تعاونی تعداد افراد و بهره‌برداران بیشتری در حوزه منابع طبیعی را تحت پوشش این تعاونی‌ها قرار دهیم تا با حضور آن‌ها بحث مشارکت در زمینه حفظ، احیا و توسعه و بهره‌برداری ازعرصه‌های طبیعی دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت در حوزه منابع طبیعی به نوعی با زندگی جوامع محلی در آمیخته است لذا توفیق هر برنامه نیازمند مشارکت این جوامع است گفت: حضور فعال مردم در این عرصه در  بحث تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌ها و حفظ و  نگهداری طرح‌ها، ماندگاری طرح‌ها را تضمین می‌کند.

صالحی به توسعه و تقویت شرکت‌های تعاونی و افزایش تعداد بهره‌برداران در عرصه منابع طبیعی تاکید کرد و گفت:با توسعه شرکت‌های تعاونی و برون‌سپاری فعالیت‌ها شاهد احیا، حفظ، و توسعه و بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی خواهیم بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه