اخبار داغ

در سال های اخیر؛

موتور سیکلت بلای جان جوانان قم/ ارابه مرگ هر روز در قم جان می گیرد/جوانان قم سوار بر ارابه مرگ!

موتور سیکلت بلای جان جوانان قم/ ارابه مرگ هر روز در قم جان می گیرد/جوانان قم سوار بر ارابه مرگ!
سال هاست که مرگ جوانان با موتور سیکلت این ارابه مرگ تیتر هر روز خبرهای قم است متاسفانه آنطور که باید نحوه استفاده از موتورسیکلت توسط خانواده ها به جوانان آموزش داده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  روز جمعه ۳۰ مهر خبری تلخ در قم منتشر شد واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در بلوار امام علی (ع) منطقه پردیسان قم به زندگی سه جوان پایان داد.

جلیل گودرزی فر، معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم اعلام کرد:ساعت ۱۶:۲۴ دقیقه عصر جمعه سی ام مهرماه واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در بلوار امام علی(ع)منطقه پردیسان قم سه کشته بر جای گذاشت.

 وی ادامه داد:با اعلام حادثه واژگونی موتورسیکلت بلافاصله دو دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد اما به علت شدت جراحات وارده هر سه سرنشین جوان حدودا  ۲۰ تا ۲۵ ساله این وسیله نقلیه در دم جان باختند.

​​​​​کمتر از ۲۴ساعت از این حادثه گذشته بود که روز شنبه ۱آبان اعلام شدتصادف خونین موتورسیکلت و کامیون در بلوار خلیج فارس قم یک جوان را به کام مرگ کشاند، مسعود عبدی ،مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم اعلام کرد :ساعت ۱۲ و  ۵۲ دقیقه ظهر  یکم آبان ماه با اعلام سانحه رانندگی در بلوار خلیج فارس قم بلافاصله دو دستگاه آمبولانس برای نجات جان مصدومان به محل اعزام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا, قم فردا, ، , , ,
,
,
,
,
,
,

وی ادامه داد:در این حادثه شدت برخورد موتورسیکلت و کامیون با یکدیگر سه کشته و مصدوم برجای گذاشت.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: متاسفانه با وجود حضور به موقع اورژانس ، شدت آسیب وارده منجر به فوت راکب موتور سیکلت جوانی ۲۰ ساله در محل سانحه شد.

عبدی ادامه داد:دو مصدوم این حادثه با کمک کارشناسان فوریت های پزشکی  پس از دریافت اقدامات درمانی لازم به بیمارستان منتقل شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم  عنوان کرد: حال یک تن از مصدومان که با اقدامات احیای قلبی و  ریوی به مرکز درمانی منتقل شد، وخیم گزارش شده است.
,
,
,
,
,
,
,
,



سال هاست که مرگ جوانان با موتور سیکلت این ارابه مرگ تیتر هر روز خبرهای قم است متاسفانه آنطور که باید نحوه استفاده از موتورسیکلت توسط خانواده ها به جوانان آموزش داده نشده است.

سیستم رسانه ای از جمله صدا و سیما و دیگر رسانه های برخط مجازی و شبکه های اجتماعی بارها نسبت به رعایت قوانین و استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت هشدار می دهند اما متاسفانه شاهد هستیم در شهر قم کمتر از ۱۰درصد راکبان قوانین مربوط به استفاده از موتور سیکلت را رعایت می کنند.

حرکت با سرعت بالا ، حرکت در لاین خلاف و پیاده رو عبور از چراغ قرمز، ورود ممنوع و عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتور سیکلت تبدیل به امری عادی شده و دیدن این بی قانونی ها باعث تعجب هم نمی شود تا جایی که رعایت قوانین توسط راکبان موتورسیکلت باعث تعجب می شود.

گاهی قوانین سخت گیرانه در خصوص موتور سیکلت ها اعتراضاتی را به همراه دارد که این وسیله قشر ضعیف جامعه است و نباید به این قشر سخت گرفت اما قشر ضعیف بودن جامعه اصلا توجیح خوبی برای عدم رعایت مقرراتی که جان خود شخص و دیگران را به مخاطره می اندازد نیست.


قشر ضعیف بودن دلیل بر عبور از چراغ قرمز و حرکت در لاین خلاف و پیاده رو نیست با توجه به آگاه سازی هایی که در رسانه ها انجام شده به نظر می رسد خانواده ها در این زمینه باید آگاه سازی هایی بیشتری داشته باشند و آموزش در درون خانواده ها انجام شود تا نتیجه بخش باشد.

بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه موتورسیکلت پلاک شد در قم تردد می کنند و در آخرین آمار منتشر شده ۵۱ درصد تصادفات فوتی قم مربوط به راکبان موتورسیکلت است.

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: متاسفانه در سطح شهر قم در طول ۶ سال گذشته، آمار تصادفات صعودی بوده است.
وی افزود: پس از راکبان موتورسیکلت، «عابران پیاده» ۳۵ درصد تصادفات را در سطح شهر قم به خود اختصاص می دهند.

رییس پلیس راهور قم تاکید کرد: زمانی می‌توانیم تصادف‌ها را به «صفر» برسانیم که بحث «فرهنگی» را بر بحث «اِجرای قانون و مقررات» ارحج بدانیم.

صدفی خاطر نشان کرد: متاسفانه سال گذشته ۱۰ درصد راکبان موتورسیکلت در تصادفات دچار عارضه قطع نخاع شده اند و ۷۱ درصد عامل فوت راکب موتورسیکلت بنابر نظریات پزشک قانونی، ضربه به سَر است که اگر کلاه ایمنی استفاده شود، به طور حتم چنین مشکلاتی ایجاد نخواهد شد.

سرگرد محمدرضا هاشمی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان قم گفت: بیشتر تصادفات موتورسواران در قم مربوط به عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز و عبور از چراغ‌قرمز و حرکت خلاف جهت مسیر است.

وی افزود: در سرعت‌های غیرمجاز و حرکت‌های نمایشی و تک‌چرخ زدن‌ها نیز تصادفات بدی رقم خورده است و جوانان باید در این زمینه توجه به رعایت نکات ایمنی داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: 72 درصد از ضرباتی که به موتورسوار وارد می‌شود و باعث جراحات و قطع نخاع و مرگ شده به سر و صورت است، پس راکبان کلاه ایمنی را فراموش نکنند، کلاه ایمنی به معنای زندگی و نجات در حوادث و تصادفات است.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه