اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

بازار داخلی در تسخیر کالاهای خارجی است/ ضعف محتوا؛ فقری گریبانگیر محصولات فرهنگی کودک و نوجوان

بازار داخلی در تسخیر کالاهای خارجی است/ ضعف محتوا؛ فقری گریبانگیر محصولات فرهنگی کودک و نوجوان
علی ساوکی گفت: تولید محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، به ویژه در سال‌های اخیر، رشد چشمگیری داشته است. اما نگاهی گذرا به بازار به خوبی نشان می‌دهد محصولات فرهنگی ویژه این گروه سنی، از نظر محتوای مناسب، بسیار فقیر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ساوکی کارشناس مسائل فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک"، با عنوان اینکه کیفیت محتوای فرهنگی موجود در کشور برای قشر کودک و نوجوان ضعیف است، گفت: تولید کنندگان و تهیه کنندگان محتوا، شناخت کافی برای تولید محتوای مناسب برای این سنین ندارند و حتی گاهی از اقتضائات روز مطلع نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری غنی از لحاظ فرهنگی است، گفت: آثار ادبی موجود و اسطوره های ملی، این موضوع را به خوبی اثبات می کنند. اما علی رغم آن، به دلایل مختلف، ما تاکنون نتوانسته ایم از این گنجینه به خوبی استفاده کرده و محتواهایی را تولید کنیم که پاسخگوی نیازهای داخلی باشند. بنابراین برای تامین محتوای مورد نیاز کودک و نوجوان، به خارج وابسته شده ایم.

,

ساوکی با بیان اینکه البته در سال های اخیر بر تعداد تولید کنندگان و محصولات فرهنگی تولید داخل افزوده شده است، عنوان کرد: در زمینه تبلیغ این تولیدات، ضعف هایی داریم که باعث شده محتوای داخلی به دست مخاطب بومی نرسد و این نکته ای است که باید مورد توجه سازندگان کالای فرهنگی قرار گیرد.

,

این کارشناس با تاکید بر این موضوع که والدین برای فرزندان دغدغه محتوای سالم را دارند، گفت: محصولات فرهنگی غنی و با کیفیت، نیاز نوجوانان امروز است. متاسفانه قیمت تمام شده این محصولات بالاست و با محصولات خارجی قابل قیاس نیست و این برای خانواده ها به یک معضل تبدیل شده است.

,

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مساوی با سبک زندگی است، گفت: اگر قرار است در سبک زندگی ایرانی - اسلامی اتفاقی مثبت بیفتد، بدانیم که همه تولید کنندگان در آن سهیم هستند، زیرا هر محتوایی که تولید می کنیم در سبک زندگی، رفتار و بینش جامعه تأثیر می گذارد.

,

ساوکی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین باید محتوای فرهنگی داخلی به قدری از لحاظ کمیت و کیفیت رشد کند که گوی سبقت را از خارجی ها برباید و این نیازمند همت جمعی و حمایت همگانی مسئولین است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه