اخبار داغ

در تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و آذربایجان مطرح شد؛

درخواست از باکو برای تسهیل در تردد کامیون‌های ایرانی

درخواست از باکو برای تسهیل در تردد کامیون‌های ایرانی
وزیر امور خارجه کشورمان درخواست کرد که جمهوری آذربایجان در تردد کامیون‌های ایران در مرز دو کشور تسهیل ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «جیحون بایرامف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در یک گفتگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
امیرعبداللهیان در این مکالمه با اشاره به تماس‌های سازنده اخیر دو وزیر، از آزادی دو راننده ایرانی بازداشتی در جمهوری آذربایجان تمجید کرده و این اقدام را اقدامی سازنده توصیف کرد که می‌تواند فضای لازم را جهت حل و فصل سوءتفاهمات فراهم نماید.
,
 
,
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گام‌های مثبت بیشتر و تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان را خواستار شد.
,
 
,
امیرعبداللهیان در این تماس بر لزوم اتخاذ رویکردی مثبت و نگاه دو کشور به آینده تأکید کرد و فعال‌سازی هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را مورد تأکید قرار داد.
,
 
,
وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس خاطرنشان کرد: تهران مصمم به توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه با باکو است.
,
 
,
«جیحون بایرامف» وزیر امور خارجه آذربایجان هم در این گفتگوی تلفنی با استقبال از گام‌های مثبت دو کشور برای حل و فصل سوءتفاهمات، آزادی دو راننده ایرانی و دستور نهادهای ذی‌ربط در ایران در خصوص قوانین تردد مرزی را پیامی از سوی دو طرف در جهت حل سوءتفاهمات خواند.
,
 
,
وزیر خارجه آذربایجان همچنین تعریف پروژه‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور را دارای آثاری مثبت توصیف کرده و فعال‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را خواستار شد.
,
 
,
در پایان این تماس، دو طرف در خصوص ادامه رایزنی‌ها توافق کردند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه